Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 16:00
Beste mede-Tweakers,

Voor een collega van de afdeling marketing ben ik opzoek naar een vervangende laptop. De laptop die nu in gebruik is vertoont mankementen. De issue is niet te achterhalen door onze ICT-partner.

De laptop die nu in gebruik is, is een HP Zbook G6 met i5-9400H en 16GB RAM.

Wat ga je met je laptop doen?
De programma's zie veelal gebruikt worden zijn:
  • Photoshop
  • Premier Pro
  • InDesign
  • Outlook
  • Word
  • Excel
  • PDF
Waarbij fotobewerking het meeste gedaan wordt. Er wordt 1 of 2x per maand een video gemaakt van 3 of 4 minuten.

Wat is je budget?
Ik zou graag onder de €1500,- (ex. BTW) blijven, maar mocht een laptop zo goed zijn en toch boven het budget uitkomen dan is dat geen probleem.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop gaat gebruikt worden op verschillende locaties. Op de locaties zijn beeldschermen incl. dockingstations aanwezig (met Displaylink). Qua dikte en grote maakt dat verder dus niet veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren voor merken. Ben geen fan van Zbooks. De aanwezige Zbooks in het bedrijf geven regelmatig problemen.

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan naar een geschikte vervanger en uiteraard onze ICT-partner ook even mee laten kijken. De volgende laptops komen nu naar voren:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsApple MacBook Air 2022 M2 8-core, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Qwerty, Zwart€ 1.298,-€ 1.298,-
1LaptopsApple MacBook Pro 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs€ 1.199,-€ 1.199,-
1LaptopsHP ProBook 450 G9 (6F221EA)€ 1.068,43€ 1.068,43
1LaptopsHP ProBook 450 G9 (674N1AV)€ 999,-€ 999,-
1LaptopsHP ZBook Firefly 14 G8 (525G7EA)€ 1.799,-€ 1.799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.363,43

De HP laptops komen uit het advies van de ICT-partner. De Macbook Pro M1 is op dit moment in gebruik bij een andere collega, maar die kan eventueel, ivm wisseling van werkzaamheden, weer terug naar een Windows laptop.

De HP Probooks lijken mij een beetje te licht voor de taken. De Zbook zit boven het budget en geen fan van de Zbook lijn.

Ik ben zelf een Macbook gebruiker (prive) en twijfel of het voor de collega beter is om ook de overstap op Macbook te maken. En is dan de reeds aanwezig Macbook Pro M1 een goede keus of toch een andere?

Voordat ik e.e.a. intern ga uitzetten voor wisseling van de laptops zou ik graag jullie advies hierin willen hebben.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Is een MacBook Pro 14" 2021 niet wat? Voor de genoemde taken kom je heel goed uit de voeten met deze machine. En in tegenstelling tot de Macs die je zelf noemt ook 16GB RAM, wat met het oog op de toekomst en de applicaties die je collega gaat draaien ook zeker een must is.

uitvoering: Apple Macbook Pro 2021 14" M1 Pro 8 Core, 14-core GPU, 16GB ram, ...

Nu te krijgen voor net boven de 1500 ex. BTW aldus de Pricewatch.

Met de MacBook Pro M1 die je zelf noemt, zullen simpele taken in Premiere, Photoshop en InDesign best kunnen maar als je wat complexere projecten hebt is die 8GB net te weinig.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuwor op 14-03-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:57
Let op dat niet iedere Macbook meerdere schermen ondersteunt.

Macbook Air M2:
https://support.apple.com...locale=en_CA&locale=en_CA
Onder Display Support

Er valt wel wat te hacken, maar dus niet altijd out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
HenkEisDS schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:10:
Let op dat niet iedere Macbook meerdere schermen ondersteunt.

Macbook Air M2:
https://support.apple.com...locale=en_CA&locale=en_CA
Onder Display Support

Er valt wel wat te hacken, maar dus niet altijd out-of-the-box.
Klopt inderdaad, M1/M2 Pro/Max overigens wel meerdere displays.
Echter gebruikt TS DisplayLink docks en daarmee zijn ook met de standaard M1/M2 meerdere schermen mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@Thomba175 Volgens mij is de onderstaande aanbieding zeer goed voor jouw collega geschikt. OLED-scherm dekt 100% van de DCI-P3 kleurweergave en komt gekalibreerd tot Delta-E < 2 (dat zijn echt hele goede specs).
Balance schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:15:
Ik denk dat ik de beste deal sinds tijden heb gevonden jongens: De ASUS VivoBook Pro 15 OLED M6500RC-MA027W bij Bol.com van € 1299 voor € 929 (28% korting).

Ryzen 7 6800HS, 2.8K OLED-scherm, 16GB ram en 512GB ssd en GeForce RTX 3050.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 16:00
Bedankt voor jullie antwoorden.
Fuwor schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:03:
Is een MacBook Pro 14" 2021 niet wat? Voor de genoemde taken kom je heel goed uit de voeten met deze machine. En in tegenstelling tot de Macs die je zelf noemt ook 16GB RAM, wat met het oog op de toekomst en de applicaties die je collega gaat draaien ook zeker een must is.

uitvoering: Apple Macbook Pro 2021 14" M1 Pro 8 Core, 14-core GPU, 16GB ram, ...

Nu te krijgen voor net boven de 1500 ex. BTW aldus de Pricewatch.

Met de MacBook Pro M1 die je zelf noemt, zullen simpele taken in Premiere, Photoshop en InDesign best kunnen maar als je wat complexere projecten hebt is die 8GB net te weinig.
Dit is inderdaad een goede opties om te overwegen.
Balance schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:22:
@Thomba175 Volgens mij is de onderstaande aanbieding zeer goed voor jouw collega geschikt. OLED-scherm dekt 100% van de DCI-P3 kleurweergave en komt gekalibreerd tot Delta-E < 2 (dat zijn echt hele goede specs).

[...]
Goede laptop voor een prima prijs inderdaad. Nu twijfel ik echter wat de beste keus is.

Bovenstaande Macbook of de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 12:38
Thomba175 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:58:
Bedankt voor jullie antwoorden.

[...]

Dit is inderdaad een goede opties om te overwegen.

[...]

Goede laptop voor een prima prijs inderdaad. Nu twijfel ik echter wat de beste keus is.

Bovenstaande Macbook of de Asus.
Ik heb vandaag de Asus binnen gekregen. Over alles ben ik te spreken, enkel moet ik erg wennen aan het glanzende/reflecterende scherm, ik kom van een mat scherm.

Verder echt prachtig beeld, goede bouwkwaliteit, typt lekker, zonder load ook erg stil.
Voor dit geld vind je geen andere laptop met deze specs.

Hopelijk kan ik aan het scherm wennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Thomba175 Ik kan je die 14" Macbook van harte aanbevelen. Wat mij betreft de beste Macbook van de afgelopen 7 jaar.
  • Prijs/kwaliteit verhouding is echt top
  • Hij is zuinig en ongelooflijk stil
  • Prachtig MiniLED scherm
  • Premium Bouwkwaliteit
  • Zeer indrukwekkende Speakers en Mic
  • Prestaties zijn zowel op de accu als aan de lader gelijk en zo kan ik nog wel even doorgaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Thomba175 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:

Ik ben zelf een Macbook gebruiker (prive) en twijfel of het voor de collega beter is om ook de overstap op Macbook te maken.
Misschien een idee om daarover met je collega te overleggen? Het lijkt me niet slim dat jij voor haar gaat beslissen of zij over moet stappen of niet.
Pagina: 1