Wissel mainboard leidt tot 10C koelere CPU

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik heb vandaag het MSI K7T Turbo moederbord dat ik te leen had van de hele fijne firma Loveno :) door de Abit KT7A-RAID die ik had besteld.

Mijn CPU (Duron 650) draait ook op de Abit op 866MHz (6.5x133) en op de Abit bij 1,73V ipv 1,64V bij de MSI. En nog is mijn Duron nu 8C (10C op 1,64V maar dat was niet stabiel dacht ik) kouder dan op de MSI. Wonder of gewoon inaccurate temperatuursensors.

En welke moet ik nu geloven? :?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16

Opa

Nu Multifocaal!

Houd het maar op een verschil in sensors.

Sommige sensors zijn flexibel en drukken dus altijd tegen de onderkant CPU, anderen (AbitKT7) zijn stug en moet je soms iets omhoog buigen om goed contact te maken. Voltage zal er ook mee te maken hebben.
Verder weet ik niet of je een nieuwe laag koelprut aangebracht hebt, etc etc.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Als je het echt zo belangrijk vind, moet je een temperatuur pistool kopen, maar dat zal vast wel overbodig zijn.

Bij het lezen van je verhaal krijg ik het idee dat de Abit nauwkeuriger is dan de MSI, dus ik denk dat de Abit het bij het rechtste eind heeft.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

bekend geval ze
ik heb zo'n turbo mobo, en temp is 81°C volgens pc alert3, het proggie van msi. Heb ook een digidoc5 in m'n pc zetten, en de sensor die tussen m'n copper-shim en m'n cpu zit geeft aan dat hij 45.9°C is en de sensor die op m'n koelblok zit geeft 34.6°C aan (100% stressed)
De metingen van MSI k7t Turbo, kloppen langs geen kanten...

en idd, wim van loveno is nen heel vriendelijke gast, leuk speelgoed te koop trouwens bij hem...

Btw ge zijt belg, dus join www.born2oc.be ;) de rest mag ook ze :p

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op zaterdag 01 september 2001 01:46 schreef thamar het volgende:
Btw ge zijt belg, dus join www.born2oc.be ;) de rest mag ook ze :p
Nog maar een forum om te joinen? Zal eens gaan zien!