Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Op onze nieuwbouw woning hebben wij 8 panelen Oost en 8 west.
Alle voorzien van Enphase micro omvormers.

Ik had al een tijdje mijn twijfels over de verwerking van het legplan door de aannemer / installateur.
Afgelopen zaterdag was ik in de ochtend thuis en viel mij op in de app dat 3 panelen Oost actief waren en 5 panelen in West.
Ik ben hierop even buiten wezen kijken, de Oost panelen liggen allemaal vol in de zon en er zat geen sneeuw op. De west panelen waren allemaal geheel of gedeeltelijk bedekt met sneeuw en konden dus niet actief zijn.

Ik heb vandaag vanaf mn werk de panelen in de gaten gehouden, vanmorgen zag ik weer dezelfde verdeling 3 Oost, 5 West en gedurende de dag kwamen er steeds meer panelen bij wie actief werden.

Hierover heb ik contact gehad met de installateur, hij is echter van mening dat alles goed is verwerkt.
Dat wat ik zie / constateer zou niet kunnen. Op deze manier kan ik dus nooit zien welk paneel / omvormer mogelijk defect is aangezien de locatie van de panelen niet klopt.

Ik snap dat de installateur niet graag de panelen los haalt om de juiste serie nummers te noteren, maar dit is eigenlijk wel wat ik zou willen. Iemand dit toevallig eerder mee gemaakt en tips hoe ik de installateur wel zover krijg of hoe ik de panelen wel op de juiste manier in Enphase krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:12
Op een bewolkte dag (dan hebben alle panelen gelijke instraling) met een stuk karton aan een stok de panelen 1 voor 1 afdekken. Dan weet je heel snel welk paneel waar ligt in het legplan.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Wat is de rapportage interval bij Enphase richting de app?

Als je een paneel over de korte middellijn over de hele paneel breedte afdekt dan kakt dat paneel geheel in. Zou je het ook op een zonnige dag vlot moeten zien. Scheelt een stuk karton van 2m²

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.