Lichte laptop gezocht voor zoon eind basisschool

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 09:30
Voor mijn zoon van 10 jaar zoek ik een stevige laptop die tegen een stootje kan en nog een paar jaar meekan voor niet al te complex gebruik (huiswerk, spelletjes etc.)
Hij moet mee in een rugtas en onze zoon is klein voor zijn leeftijd. Ik wil daarom het liefst een lichte laptop die, hij is niet altijd zo voorzichtig, erg stevig is.
Hij heeft hem nu nodig voor een plusklasje op de basisschool, gaat straks een typecursus doen en gebruikt hem ook voor huiswerk. Ik wil graag dat hij over anderhalf jaar ook bruikbaar is op de middelbare school en vind daarom en lange accuduur erg belangrijk.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een windows laptop waarbij office, google docs en af en toe een spelletje het meest gebruikt worden. De laptop moet op de fiets achter op zijn rug mee naar school en mag dus niet al te zwaar zijn.
De laptop hoeft niet nieuw te zijn, als een refurbished/gebruikte laptop meer waar voor het geld biedt is dat helemaal prima

Wat is je budget?
ongeveer €500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, wordt veel meegenomen en straks op middelbare school ook lang zonder oplaadmogelijkheid gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
heb zelf een paar jaar geleden met veel plezier met een Dell XPS gewerkt

Onderstaande laptops heb ik zelf gevonden, zijn licht, hebben een lange accuduur en zijn refurbished. Ik weet echter niet of ik er goed aan doe om een gebruikte laptop te kopen of dat ik voor dit budget met een nieuwe laptop langer vooruit kan.

Dell XPS
uitvoering: Dell XPS 13 9370 BNX37005

Lenovo Thinkpad X1
uitvoering: Lenovo ThinkPad X1 Carbon (7e gen.) 20QD00L1MH

Beste antwoord (via Menh op 17-03-2023 10:47)

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou voor een tweedehands zakelijke laptop gaan, die zijn stevig gebouwd omdat ze overal mee naartoe gesleept worden. Zo snel via google dit overzicht gevonden:

https://www.coolblue.nl/a...laptop-productlijnen.html

Verder minimaal 8gb geheugen en een ssd. Accu kan een probleem geven, een aftermarket is vaak een paar tientjes en kun je wel weer 2 jaar mee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Ik zou voor een tweedehands zakelijke laptop gaan, die zijn stevig gebouwd omdat ze overal mee naartoe gesleept worden. Zo snel via google dit overzicht gevonden:

https://www.coolblue.nl/a...laptop-productlijnen.html

Verder minimaal 8gb geheugen en een ssd. Accu kan een probleem geven, een aftermarket is vaak een paar tientjes en kun je wel weer 2 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 09:30
Thanks voor de tip om een gebruikte zakelijke laptop aan te schaffen. Die Dell xps en lenovo thinkpad zijn zakelijke modellen toch of zijn die niet aan te raden en is de Dell 5400 een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Ik heb jaren geleden de eerste xps 13 gehad, die was goed gebouwd. Mijn huidige is een Thinkpad, ook goed. Dell 5400 zegt me zo snel niets, maar bij mijn vorige werkgever hadden we veel niet-xps laptops waarvan de kabel naar het scherm het begaf. Bij de xps 15 hadden we overigens regelmatig niet bootende laptops waarbij de monteur met een nieuw moederbord langs moest komen. Dat leek meer een softwarematige kinderziekte na driver/bios updates.