Is Denon AVR-X1700H genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus McBride
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-04 18:22
Hi all,

Hoop dat dit de goede plek is om dit te vragen.
Ik ben van plan om een set Focal Chora 826 towers te kopen voor in de woonkamer.
Over de loop van tijd ben ik van plan om dit langzaam maar zeker uit te gaan breiden naar 5.2 (of wellicht 7.2).

Aangezien ik ook mijn tv, ps5 en eventuele andere a/v aan wil sluiten leek een a/v receiver me een goede keuze. En daar was ik aan het kijken naar de Denon AVR-X1700H.

Op dit moment heb ik niets staan dus dit is hoe dan ook een grote upgrade ;)
Maar wat ik graag zou willen weten: is deze a/v receiver voldoende? Met name wat betreft speakervermogen, ook met de kijk op eventuele uitbreiding in de toekomst.
Daarbij wil ik wel gezegd hebben: buiten bovenstaande twijfel is de 1700H perfect voor me wat betreft inputs/outputs, etc.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Watt en Ohm hoef je niet naar te kijken. Elke fabrikant meet dit op z'n eigen creatieve manier en in de praktijk gebruik je maar een fractie. Let vooral op de aansluitingen (HDMI, etc), het aantal versterkte kanalen (hoeveel speakers er daadwerkelijk op kunnen) en de opties die je nodig hebt (Dolby True HD, HDR, Spotify, phono, 4k, etc)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus McBride
Thanks! Dan is de keuze voor mij gemaakt!Dan ga ik voor de denon met een optie om in de toekomst te upgraden. Het is jammer dat de denon geen pre-outs heeft om er later een versterker aan te hangen, maar mijn budget is er ook niet naar om nu voor een AVr te gaan die dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Marcus McBride schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:13:
Thanks! Dan is de keuze voor mij gemaakt!Dan ga ik voor de denon met een optie om in de toekomst te upgraden. Het is jammer dat de denon geen pre-outs heeft om er later een versterker aan te hangen, maar mijn budget is er ook niet naar om nu voor een AVr te gaan die dat wel kan.
Hoeveel scheelt het als je niet naar pre-outs kijkt maar in 1x spaart voor een AVR die het juiste aantal kanalen heeft?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-05 16:52
Marcus McBride schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:08:
Hi all,

Op dit moment heb ik niets staan dus dit is hoe dan ook een grote upgrade ;)
Maar wat ik graag zou willen weten: is deze a/v receiver voldoende? Met name wat betreft speakervermogen, ook met de kijk op eventuele uitbreiding in de toekomst.
Daarbij wil ik wel gezegd hebben: buiten bovenstaande twijfel is de 1700H perfect voor me wat betreft inputs/outputs, etc.
Ik zou me niet teveel blindstaren op het vermogen. Als je een receiver hebt met 50W+ per kanaal dan zal.je in een huiskamer setup nooit te weinig vermogen hebben. Veel mensen beseffen niet dat je gehoor logaritmisch werkt: iedere verdubbeling van het vermogen is gehoorsmatig.maar.1 tikje volume erbij. Even een rekenvoorbeeld:

Met 5 speakers met een rendement van 90dB/W heb je dus met 0.2.Watt per kanaal al 90dB aan geluid. Dit is al een aardig luid niveau. Iedere verdubbeling van het vermogen is 3dB erbij. Dus met 2 Watt per kanaal -> 10 Watt totaal zit je al aan 99dB. Met 20W per kanaal is dat 108 dB. Het verschil tussen 50.of 100W.per kanaal is dus gehoorsmatig heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb hier dezelfde Denon staan. Erg tevreden over, beschikt over alle toeters en bellen :) Ooit 519 voor betaald.

Probeer nog wat van de vraagprijzen af te lullen via bijvoorbeeld:

https://www.smitsarnhem.nl/avr-x1700hblk (Vraag naar Smits prijs)
https://www.hellotv.nl/product/denon-avr-x1700h (Via chat gewoon iets van 519 vragen)

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus McBride
Thanks iedereen voor de comments!
De 826's zijn inmiddels besteld.

@stin00 ik zal eens gaan kijken wat ik voor elkaar kan krijgen. Een stuk korting zou natuurlijk erg mooi zijn!
Pagina: 1