Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Ik heb de Linksys Atlas 6 Pro gekocht, deze adverteert met ondersteuning voor 160mhz op de 5ghz band. Ik krijg deze keuze echter niet. Als ik inlog op de web interface en klik op [CA] (om de geavanceerde setting te mogen veranderen) kan ik daarna de 2.4ghz en 5ghz een eigen SSID geven en de channel en de channel width aanpassen. Onder channel width kan ik echter alleen kiezen voor [Up to 80 Mhz]. De channel staat nu op 48. Ik dacht dat dit misschien het probleem was, dat 160mhz wellicht alleen beschikbaar zou zijn als DFS channel, dus ik heb daarna kanaal 112 (DFS) gekozen, toegepast en de pagina opnieuw geladen, maar nu is nog steeds alleen channel width [Up to 80 Mhz] beschikbaar.

Ik heb met Linksys hierover contact opgenomen en die zeggen dat 160 Mhz niet beschikbaar is in Nederland. Dat zou bijzonder zijn gezien ze dit op hun website wel adverteren, en ze nota bene een actie hebben in samenwerking met Tweakers, waar ze ook de 160mhz ondersteuning benoemen.

Kan iemand mij misschien op het juiste pad helpen?

Is 160mhz afhankelijk van WPA3 beveiliging? De modem staat nu ingesteld op WPA2. Ik had ergens online gelezen dat je het dan op WPA3 moest zetten, maar dat leek me vreemd.

[Update] De punten zijn trouwens onderling verbonden met ethernet (wired backhaul).

[ Voor 3% gewijzigd door BurrowedLurker op 13-03-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Ik vond dit op een andere website
The good news is that 6 GHz is available for device connect. The bad is that your devices could be competing for backhaul bandwidth. Theoretically, with 160 MHz of 6 GHz bandwidth, there should be plenty to go around. And the 6 GHz radio does support 160 MHz channel bandwidth if you leave its Channel Width setting on Auto; there is no 160 MHz option on the dropdown. In fact, neither the 2.4 or 5 GHz Channel width dropdowns show the highest-available bandwidth. You’re supposed to know that 2.4 GHz Auto means 20/40 MHz and 5 GHz Auto means 20/40/80 MHz.

The last important thing to know about the Wi-Fi capability is that the 5 GHz radio supports neither 160 MHz bandwidth nor DFS channels.
Dat gaat alleen om een ander model dat 6ghz kan. Maar het zou wel kunnen betekenen dat je 160mhz alleen krijgt in auto mode.

Heb je hem al eens in auto gezet en met ssid scanner gekeken?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
laurens0619 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:00:
Ik vond dit op een andere website

[...]

Dat gaat alleen om een ander model dat 6ghz kan. Maar het zou wel kunnen betekenen dat je 160mhz alleen krijgt in auto mode.

Heb je hem al eens in auto gezet en met ssid scanner gekeken?
Op iPhone zijn SSID scanners helaas niet beschikbaar (hopelijk wordt iPhone meer open met de nieuwe EU wetgeving), ik kan dus niet echt testen of het op auto wel zou werken. Wel goed gevonden, bedankt!

In dat artikel staat echter 160Mhz op
6GHZ. Mijn router kan, als het goed is, 160Mhz op 5GHZ. Deze route heeft ook geen 6GHZ. In de tech specs staat “Dual-band (2.4GHz + 5 GHz met 160 MHz)”. Het zou kunnen dat dat op auto wel werkt; dat kan ik helaas niet testen. Overigens wel vreemd dat het niet gewoon te kiezen zou zijn - het kan kennelijk 5ghz met 160 MHz, dus waarom zou ik dat niet kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
@BurrowedLurker
Yes sloeg op 6ghz ja maar grote kans dat ze hetzelfde toepassen op de 5ghz

Waarom alleen auto?
Nou ik gok dat het iets met regelgeving te maken heeft. Als je op 160mhz zit dan zit je in nl per definitie op dfs. Als er een dfs event voorbij komt moet die kunnen wisselen, en als dat naar non dfs kanaal is dan moet je die dus terug naar 80mhz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YVbkmyVG-rygWmPh1VKCFj-hhw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UImTHt41iKg2y1A3h82jZrHd.webp?f=user_large

Maar is wel gokje. Kan ook zijn dat je het kanaal hebt vastgezet en die juist op auto moet. Dat moet soms
Om uberhaupt dfs te kunnen

Ssid scannen kan ook op windows/mac

[ Voor 35% gewijzigd door laurens0619 op 13-03-2023 21:44 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
laurens0619 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:39:
@BurrowedLurker
Yes sloeg op 6ghz ja maar grote kans dat ze hetzelfde toepassen op de 5ghz

Waarom alleen auto?
Nou ik gok dat het iets met regelgeving te maken heeft. Als je op 160mhz zit dan zit je in nl per definitie op dfs. Als er een dfs event voorbij komt moet die kunnen wisselen, en als dat naar non dfs kanaal is dan moet je die dus terug naar 80mhz

[Afbeelding]

Maar is wel gokje. Kan ook zijn dat je het kanaal hebt vastgezet en die juist op auto moet. Dat moet soms
Om uberhaupt dfs te kunnen

Ssid scannen kan ook op windows/mac
Klinkt aannemelijk! Via Twitter support had Linksys me nog verteld dat ik eerst DFS aan moest zetten en dat ik daarna [Up to 160Mhz] kan kiezen. Dat werkt echter ook niet, het blijft max 80Mhz.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat het alleen 160Mhz gebruikt in auto mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qdance777
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08 09:59
Ik ben wel benieuwd of het iemand al gelukt is? ik heb de Linksys hydra pro 6e, en krijg hem hier ook niet op het 160mhz kanaal. alles staat in AUTO, DFS aan. Echter is de maximale optie alleen ''up to 80'' beschikbaar.
Het 160mhz verhaal moet gewoon kunnen kwa regelgeving in NL. Heb hiervoor de TP-Link AXE75 gehad, waar deze optie wel gewoon beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Qdance777 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:25:
Ik ben wel benieuwd of het iemand al gelukt is? ik heb de Linksys hydra pro 6e, en krijg hem hier ook niet op het 160mhz kanaal. alles staat in AUTO, DFS aan. Echter is de maximale optie alleen ''up to 80'' beschikbaar.
Het 160mhz verhaal moet gewoon kunnen kwa regelgeving in NL. Heb hiervoor de TP-Link AXE75 gehad, waar deze optie wel gewoon beschikbaar was.
Wat mogelijk kan helpen is de regio-instelling (als die er is althans) op USA in te stellen.

[ Voor 72% gewijzigd door Masimo op 20-01-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00bel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:52
Ik heb het aan de klantenservice van Linksys gevraagd, hier de interactie:

Q: How can I Select 160 MHz on my Hydra pro 6e? (It only goes to 80Mhz)

A:By design, the router will automatically utilize the 160 Mhz network if there's no interference.

Q: Where can I select 160 Mhz? I can only select Auto, 20, 40 or 80 Mhz. So the only way to utilise 160mhz is to set it on auto?

A: As mentioned, the router will automatically switch to 160 MHz if there’s no interference detected. Unfortunately, there is no option to manually select it.
Pagina: 1