Ik heb de Linksys Atlas 6 Pro gekocht, deze adverteert met ondersteuning voor 160mhz op de 5ghz band. Ik krijg deze keuze echter niet. Als ik inlog op de web interface en klik op [CA] (om de geavanceerde setting te mogen veranderen) kan ik daarna de 2.4ghz en 5ghz een eigen SSID geven en de channel en de channel width aanpassen. Onder channel width kan ik echter alleen kiezen voor [Up to 80 Mhz]. De channel staat nu op 48. Ik dacht dat dit misschien het probleem was, dat 160mhz wellicht alleen beschikbaar zou zijn als DFS channel, dus ik heb daarna kanaal 112 (DFS) gekozen, toegepast en de pagina opnieuw geladen, maar nu is nog steeds alleen channel width [Up to 80 Mhz] beschikbaar.
Ik heb met Linksys hierover contact opgenomen en die zeggen dat 160 Mhz niet beschikbaar is in Nederland. Dat zou bijzonder zijn gezien ze dit op hun website wel adverteren, en ze nota bene een actie hebben in samenwerking met Tweakers, waar ze ook de 160mhz ondersteuning benoemen.
Kan iemand mij misschien op het juiste pad helpen?
Is 160mhz afhankelijk van WPA3 beveiliging? De modem staat nu ingesteld op WPA2. Ik had ergens online gelezen dat je het dan op WPA3 moest zetten, maar dat leek me vreemd.
[Update] De punten zijn trouwens onderling verbonden met ethernet (wired backhaul).
Ik heb met Linksys hierover contact opgenomen en die zeggen dat 160 Mhz niet beschikbaar is in Nederland. Dat zou bijzonder zijn gezien ze dit op hun website wel adverteren, en ze nota bene een actie hebben in samenwerking met Tweakers, waar ze ook de 160mhz ondersteuning benoemen.
Kan iemand mij misschien op het juiste pad helpen?
Is 160mhz afhankelijk van WPA3 beveiliging? De modem staat nu ingesteld op WPA2. Ik had ergens online gelezen dat je het dan op WPA3 moest zetten, maar dat leek me vreemd.
[Update] De punten zijn trouwens onderling verbonden met ethernet (wired backhaul).
[ Voor 3% gewijzigd door BurrowedLurker op 13-03-2023 15:59 ]