Toon posts:

SB live 5.1 de enigste met decoder aan boord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is de SB live 5.1 de enigste met decoder aan boord of zijn er nog meer kaarten. Ik zoek een kaart met decoder en analoge uitgangen om aan te sluiten op mijn 3 stereo versterkers met speakers.
Kan iemand mij ook bertellen wat AC97 is. Dit staat bij veel kaarten vermeld maar ik heb geen idee wat dit is.

Is het ook mogelijk om een kaart zonder decoder te gebruiken en software matig het geluid van DVD te decoderen?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Nee, de TerraTec SiXPack 5.1+ en de Philips Acoustic Edge hebben ook 3 X stereo out.

Murphy was an optimist

Verwijderd

zijn er idd veeellll meer....pak ff de nieuwste CT! erbij, staat testje in. CT1 nov 2000 stond ook een testje.. zoeken maar :)

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
ac97, dat is toch zo'n onboard geluidschip voor op moederborden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de Terratec inderdaat wel een interessant kaartje. Maar hoe zit het nu met het decoderen van DVD geluid. Is het ook mogelijk om een kaart zonder decoder te gebruiken en software matig het geluid van DVD te decoderen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 01 september 2001 18:18 schreef KHdV het volgende:
Ik vind de Terratec inderdaat wel een interessant kaartje. Maar hoe zit het nu met het decoderen van DVD geluid. Is het ook mogelijk om een kaart zonder decoder te gebruiken en software matig het geluid van DVD te decoderen?
En over welke zes uitgangen wil je het dan uit de geluidskaart sturen? Ken jij een 6 kanaals geluidskaart zonder decoder? (en kom niet met achterlijke prof voorbeelden).

De software kan het signaal wel softwarematig decoderen en er een 4 point signaal van maken, maar of dat echt surround blijft (dus 5.1, zonder sub en phantom center speaker) weet ik eigenlijk niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan het volgende:
versterker 1: links en rechts voor speakers
versterker 2: links en rechts achter speakers
versterker 3: Sub en centerspeaker

Ik dach dat creative allen een kaart met een decoder (AC3) had. Blijkt dus van niet volgens jou???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 01 september 2001 18:32 schreef KHdV het volgende:

Ik dach dat creative allen een kaart met een decoder (AC3) had. Blijkt dus van niet volgens jou???
Wie is "jou"?

Nee, er zijn in dit topic inderdaad meerdere kaarten met een decoder aan boord. Dus ook volgens mij zijn er meerdere.

Je opstelling is prima mogelijk, alleen wordt het vrij irritant als je volume gaat wisselen, met de versterkers... :)

Verder heeft een sub vaak al een ingebouwde versterker (actieve subs), dus neem ik aan dat je een passieve hebt.

Verder ga ik er vanuit dat je al deze spullen (3x stereo amp) al heb liggen oid, anders zou ik gewoon een dolby versterker aanschaffen. veeeeeeeeeel handiger en goedkoper...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

JT

VETAK y0

Je kan trouwens ook 5.1 software matig decoden met sommige kaarten. Er is er alleen een zonder decoder aan boord die wel een 5.1 uitgang heb, waardoor je dus softwarematig 5.1 hebt : De Hercules Game Theater XP.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Verder ga ik er vanuit dat je al deze spullen (3x stereo amp) al heb liggen oid, anders zou ik gewoon een dolby versterker aanschaffen. veeeeeeeeeel handiger en goedkoper...
Ik heb de spullen inderdaad allemaal liggen. Ik wilde dus even kijken of het mogelijk is om spullen her te gebruiken.
Voor het volume moet ik dan de master regeling van de Pc gebruiken.
Ik denk dat ik de terratec Sixpack ga aanschaffen, lijkt me dan het beste kaartje voor dit gehobby.

Bedankt voor jullie reacties! *D

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Hey, ik heb ook zo mijn stand-alone dvd speler aangesloten. Werkt prima.

MAar nu ff een vraagje, wel interresant. MAken spellen als quake3 enzo ook gebruik van 5.1 geluid? Zodat ik echt van rechtsachter wordt neergeknald bijvoorbeeld? Dan heeft zon kaartje voor mij ook wel zin. Het kost helemaal nix meer tegenwoordig.

Groeten,
Koos
Pagina: 1