Toon posts:

Draadloze thermostaat gezocht, niet monteerbaar

Pagina: 1
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:42
Dit leek me het beste subforum voor mijn vraag :)

Situatie: mijn bedrade thermostaat hangt op een kut plek waardoor het stervenskoud is in huis op dagen zoals afgelopen zaterdag (vol op zon, bij buitentemp van 3-4 graden). Ik heb op geen enkele radiator een thermostaatknop zitten. Nu denk ik mijn issue vrij makkelijk op te lossen met een draadloze thermostaat die ik dan gewoon bij mij in de buurt kan neerleggen of ergens uit de zon leggen.

Ik ben niet op zoek naar een smarthome oplossing, of iets dat energie bespaart, ik ben op zoek naar comfort. De thermostaat hangt nu in de woonkamer aan de muur, vlak bij het buitenraam (met glas uit 1994) en boven een radiator. En de ramen staan op het zuid-westen, dus als de zon schijnt zoals zaterdag dan wijst de thermostaat 24 graden aan terwijl het in het hele huis 16 graden is. Gordijnen dicht helpt niet voldoende en wil ik overdag niet.

Het gros van de draadloze thermostaten echter is nog steeds een model dat aan de muur gemonteerd dient te worden met bijbehorende schroefgaten en bevestigingssystemen aan de achterzijde, dat vind ik gewoon dom er uit zien als ik het ding gewoon op tafel naast me neer wil leggen. Natuurlijk kan ik zo'n monteerbaar ding gewoon niet monteren, maar dat wil ik om die reden dus niet.

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen voor een compacte thermostaat op batterijen die NIET monteerbaar is? De ketel is een Atag uit 2015, een aan-uit model. De huidige thermostaat is een bedrade Honeywell Round.

Of wellicht een andere niet al te dure oplossing die de situatie verbeteren kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:58
Tado heeft een draadloze versie die je los in een houder op de plek neer kan zetten waar je maar wilt/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-03 15:26
Wat is je budget?
Ik heb een Evohome systeem en die kan je ook gebruiken zonder radiatorknoppen etc. Die is draadloos en zet je ook overal neer waar je wilt.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Honeywell Home Lyric T6R
Netatmo Slimme Modulerende Thermostaat
Tado Slimme Thermostaat V3+
Bosch Smart Radiator Thermostat RT10-RF

Aangepast, geen wandmontage gewenst.

[Voor 16% gewijzigd door gysman11 op 13-03-2023 13:27]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 14:06
De nest thermostat werkt voor zover ik weer volledig draadloos. Die hoeft niet verplicht aan de muur.

• Joeldeman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-03 09:22
Zelf een vergelijkbare situatie hier in huis. Thermostaat hing aan een muur waarop einde middag de zon vol op schijnt en de vloerverwarming vrijwel nooit aansloeg (of je moest de thermostaat op 24+ zetten :P )
Hier opgelost met een simpele draadloze thermostaat (https://www.amazon.nl/Dra...gssystemen/dp/B08MV4RCQR/).

Wel wat knutselwerk bij de CV ketel, omdat er zo'n kleine bridge tussen moet, maar dat is allemaal niet zo spannend verder :-)

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:19
gysman11 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:25:
Honeywell Home Lyric T6R
Netatmo Slimme Modulerende Thermostaat
Tado Slimme Thermostaat V3+
Bosch Smart Radiator Thermostat RT10-RF

Tado kan gewoon. Eén hoofdthermostaat die aan de wand komt + een losse thermostaat. Of enkel de draadloze. Die draadloze kun je dan ergens neerleggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
gysman11 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:25:
Honeywell Home Lyric T6R

[...]

Die is er ook met standaard zo te zien.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
De Nest Thermostat E zou ook een optie kunnen zijn.

Mijn profiel op Discogs

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

SambalBij

We're all MAD here

Maar meet die de ruimtetemperatuur via de verplaatsbare remote, of via die heatlink die je bij dat model in de kamer aan de muur lijkt te moeten hangen daar waar de oude thermostaat hing?

Dan heeft TS er nog niks aan, want het gaat niet zo zeer over de bediening maar over de plaats van de thermostaat(/thermometer)

Bij de Nest gen 3 hangt die heatlink bij je ketel, en communiceert de remote of bedraad, of via Thread met die heatlink; en kan de remote ook op een standaardje met voeding op een andere plek geplaatst worden.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:42
DBC87 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:23:
Wat is je budget?
Ik heb een Evohome systeem en die kan je ook gebruiken zonder radiatorknoppen etc. Die is draadloos en zet je ook overal neer waar je wilt.
Het budget maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, maar ik hoop voor een simpele thermostaat met een 1 of 2 knoppen toch dat ie niet meer dan 300 euro kost.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Nest heeft een standaardoptie met houder. Tado heeft een draadloze optie, weet niet of daar standaard een houder bij zit maar die kun je wel tegen een plaatje MDF monteren of met een 3D printer een houder voor maken.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Xander schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de T6 in bedrade en draadloze variant voor aansturen van twee zones op de ketel.
De draadloze verplaats ik per seizoen afhankelijk waar ik de temperat als referentie wil gebruiken. Beide modellen hebben een wandontvanger (crème kleurige doos) die met je ketel praat. De T6R heeft een vaste 240V aansluiting met adapter, mogelijks een minpuntje als je ultiem portable wilt. Aan de andere kant: ik overwoog de EvoHome tot ik hoorde hoeveel penlites daar jaarlijks in moeten….

Deze T6 thermostaat is onbreekbaar - letterlijk (lompe bouwvakkers waren er bovenop gaan staan en alleen het kartonnen doosje was kapot).
De Honeywell app is redelijk basic maar doet wat hij moet doen, en de thermostaat is koppelbaar met HomeAssistant/… als je wilt.

[Voor 21% gewijzigd door Mini-me op 13-03-2023 15:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Oon schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:48:
Nest heeft een standaardoptie met houder. Tado heeft een draadloze optie, weet niet of daar standaard een houder bij zit maar die kun je wel tegen een plaatje MDF monteren of met een 3D printer een houder voor maken.
Bij de Tado heb je een draadloze thermostaat met voetje voor rond de 110 euro, dus je hoeft zelf niet te hobbyen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:49
Programmeerbaar op batterijen (thermostaat)
https://www.resideo.com/n...t-rf-module-y4h910rf4004/

Programmeerbaar op netspanning (thermostaat met netsnoer)
https://www.resideo.com/n...d-antraciet-y6h910rw4013/

Niet programmeerbaar op batterijen (thermostaat)
https://www.resideo.com/e...with-relay-box-dt92a1004/

Bovenstaande thermostaten worden geleverd met een tafelstandaard.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
SambalBij schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Maar meet die de ruimtetemperatuur via de verplaatsbare remote, of via die heatlink die je bij dat model in de kamer aan de muur lijkt te moeten hangen daar waar de oude thermostaat hing?

Dan heeft TS er nog niks aan, want het gaat niet zo zeer over de bediening maar over de plaats van de thermostaat(/thermometer)

Bij de Nest gen 3 hangt die heatlink bij je ketel, en communiceert de remote of bedraad, of via Thread met die heatlink; en kan de remote ook op een standaardje met voeding op een andere plek geplaatst worden.
Dat is wel een goede, ik weet het niet maar ik denk dat de remote het registreert en via de heatlink doorstuurt naar de ketel.
Maar nogmaals zeker weten doe ik het niet.

Mijn profiel op Discogs

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Xander schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:31:
[...]

[Afbeelding]
Dit, ik heb hem ook op standaard.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee