Beste Tweaker,
Afgelopen week heb ik de laptop HP Omen 16-b1890nd aangeschaft (staat ook in de wenslijst) voor fotobewerking. Dit leek de perfecte laptop en toekomstbestendig voor foto en videobewerking gezien de behoorlijke GPU, CPU en grootte en snelle interne opslag. Het scherm had ook goede specs en zit tegenwoordig in elke high end laptop.
Probleem
Het scherm valt me echter tegen. Naar mijn idee zijn de kleuren niet realistisch en zit er een groenige waas over het scherm. Nu ben ik behoorlijk in de weer gegaan met de scherm kalibratie van zowel Windows 11, Intel en Nvidia. Met deze kalibratie tools krijg ik het scherm niet juist.
Wat me opvalt is als ik de Intel gpu pak dan zijn de kleuren helderder en als ik de Nvidia gpu pak zijn de kleuren iets doffer. Over het algemeen lijkt er een groene waas overheen te zitten. Overigens zijn de nieuwste drivers geïnstalleerd.
Vraag
1: Is er een oplossing om het scherm kleurecht te krijgen?
2: Mocht de zaak hopeloos zijn, welke andere laptop biedt dan uitkomst?
3. Is dit de juiste locatie voor het topic?
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Mijn vriendin heeft een fotografiebedrijfje en wil foto's bewerken. In de toekomst komt hier ook video bewerken bij.
De programma's zijn Lightroom en Adobe Premier.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de €1200 - €1500 incl btw.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Zo nu en dan als ze op locatie moet bewerken. 80% van de tijd binnen huis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Goede ervaring met HP, dus graag weer.
Wenslijst:
Afgelopen week heb ik de laptop HP Omen 16-b1890nd aangeschaft (staat ook in de wenslijst) voor fotobewerking. Dit leek de perfecte laptop en toekomstbestendig voor foto en videobewerking gezien de behoorlijke GPU, CPU en grootte en snelle interne opslag. Het scherm had ook goede specs en zit tegenwoordig in elke high end laptop.
Probleem
Het scherm valt me echter tegen. Naar mijn idee zijn de kleuren niet realistisch en zit er een groenige waas over het scherm. Nu ben ik behoorlijk in de weer gegaan met de scherm kalibratie van zowel Windows 11, Intel en Nvidia. Met deze kalibratie tools krijg ik het scherm niet juist.
Wat me opvalt is als ik de Intel gpu pak dan zijn de kleuren helderder en als ik de Nvidia gpu pak zijn de kleuren iets doffer. Over het algemeen lijkt er een groene waas overheen te zitten. Overigens zijn de nieuwste drivers geïnstalleerd.
Vraag
1: Is er een oplossing om het scherm kleurecht te krijgen?
2: Mocht de zaak hopeloos zijn, welke andere laptop biedt dan uitkomst?
3. Is dit de juiste locatie voor het topic?
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Mijn vriendin heeft een fotografiebedrijfje en wil foto's bewerken. In de toekomst komt hier ook video bewerken bij.
De programma's zijn Lightroom en Adobe Premier.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de €1200 - €1500 incl btw.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Zo nu en dan als ze op locatie moet bewerken. 80% van de tijd binnen huis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Goede ervaring met HP, dus graag weer.
Wenslijst:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | HP Omen 16-b0001nd | € 1.688,95 | € 1.688,95 |
1 | Laptops | HP Omen 16-b1890nd | € 1.499,- | € 1.499,- |
1 | Laptops | HP Omen 16-k0350nd | € 1.699,- | € 1.699,- |
1 | Laptops | Lenovo Legion 5 15ACH6A (82NW0044MH) | € 999,- | € 999,- |
1 | Laptops | Lenovo Yoga Slim 7 ProX 14ARH7 (82TL008DMH) | € 1.129,- | € 1.129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 7.014,95 |
[ Voor 3% gewijzigd door Flying-Dutchman op 13-03-2023 12:55 ]