Warzone 2 - 2de en 3de scherm onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Goedemorgen,

Ik heb een probleem tijdens het spelen van Call of Duty - Warzone 2 / Multiplayer / DMZ 2.0.
Zodra ik aan he gamen ben en ik wil op mijn 2de scherm Twitch/Discord/Youtube of ook maar iets doen is het bijna onmogelijk. Op het 2de en 3de scherm reageert mijn muis bijna niet, als ik op discord zit slaat gelijk mijn webcam vast als ik met vrienden zit te gamen. Twitch streams lopen vast. Ik heb dit probleem alleen bij de laatste Call of Duty.

PC Specs:

i7-13700K
32GB Corsair 6200Mhz (XMP profiles gecheckt lopen allemaal strak)
RTX 3070 FE
Samsung 970 pro 500GB SSD
850Watt RM850 Corsair PSU
2K scherm iiyama als main screen (Via DP)
2x 1080P scherm iiyama als extra schermen (Via DP)
Windows 11 22H2

Stats:

CPU Temp 50+/- graden met max 40-50% belasting tijdens gamen
GPU Temp 70+/- 100% belasting tijdens gamen

Volgens die stats zou ik denken, dat het makkelijk moet kunnen om er iets naast te doen.

Geprobeerd:

Laaste 10 drivers van Nvidia (uninstall via DDUD)
Alle hardware drivers geupdate
Windows geupdate (cause why not)
Alle rand services programma's uitgezet en startup zooi uitgezet
Call of Duty herinstallatie

Het laatste wat ik nog niet had geprobeerd is Windows opnieuw geinstalleerd.
Dit puur omdat ik dan weer even bezig ben met alles weer gebruiksklaar te maken voor mijn werkomgeving.
Heb ook geen 2de lege SSD/HDD liggen om dit snel te proberen dus dit wil ik als laatste optie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Herkenbaar probleem, dit ligt vaak aan 100% gpu verbruik, probeer is in het spel nvidia reflex aan te zetten en kijken als dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Fusi0nking schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:20:
Herkenbaar probleem, dit ligt vaak aan 100% gpu verbruik, probeer is in het spel nvidia reflex aan te zetten en kijken als dit werkt.
Geen oplossing helaas, wat wel blijkt te werken is de hoeveelheid VRAM voor CoD te verlagen. Dit geeft al een veel betere ervaring. Vanavond maar eens proberen om het 2de scherm via de onboard videokaart te laten draaien om te kijken of dit dan niet meer de GPU belast maar lekker via de CPU die toch nog dik speling heeft qua vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien je nogal wat CPU overhead hebt kan je ook overwegen om hardwareacceleratie in Discord en je browser uit te zetten zodat je GPU er niet mee hoeft te dealen. Dat is echter weer zonde voor de momenten dat je niet aan het gamen bent..

Ik ervaar dit probleem zelf ook bij een handje vol games waar m'n 3060Ti voor 100% gebruikt wordt, heb er bij dat handje vol games voor gekozen de maximale framerates iets te knijpen om wat speling te houden voor een filmpje of (Discord) stream: https://www.howtogeek.com...-rate-in-nvidias-drivers/

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2023 08:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Er is een max fram rate, heb G-Sync aanstaan voor het hoofdscherm gezien die 144hz is.
Ik ga die hardware acceleratie ook wel even testen in die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

AcidBanger schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:15:
Er is een max fram rate, heb G-Sync aanstaan voor het hoofdscherm gezien die 144hz is.
Dat is niet precies waar ik op doelde. Stel even dat een spel gemiddeld 120FPS doet (bij 100% GPU usage). Dan limiteer ik 'em (in de Nvidia driver) op 110FPS om een klein beetje overhead te houden voor andere content. Dat staat los van free/g/vsync.

Is dat feilloos? Nee, het gaat immers om de gemiddelde framerate. Er zullen zat momenten zijn dat de GPU voluit gaat en bijvoorbeeld maar 80FPS kan uitpoepen, en er zullen ook wel momenten zijn waar ik vrolijk 144FPS had kunnen halen. Maar het zorgt wel voor een >90% werkbare ervaring zonder al te veel compromissen. :)
Ik ga die hardware acceleratie ook wel even testen in die combinatie.
Laat weten of dat helpt. :Y

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2023 12:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Hardware acceleratie maakte in ieder geval 0 verschil.
De rest moet ik helaas nog proberen maar zoals altijd te weinig tijd 8)7 .
Pagina: 1