HollowGamer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:52:
Het is geen oude code, het is gebouwd op basis nieuwe versies, packages, etc.
Ik vind het oplossen van problemen te simpel, niet dat ik van de complexe oplossingen ben, maar meer de goede oplossingen. Ik kijk liever naar een goede code base, en ik mis vaak bij mijn collega's diezelfde standaard.
Leeftijd (van code) zegt vaak weinig over kwaliteit. Nieuwer spul gebruikt misschien de library/framework du jour, maar dat maakt iets niet inherent beter.
Uiteindelijk lost alle code een probleem op (al is het maar "hoe klop ik meer geld uit de zak van de klant"

) en uiteindelijk ga je met alles naar een stroom instructies die allemaal kleine en simpele stapjes zetten. En wat de een "goede" code vindt, dat kan best weleens heel slecht zijn. Genoeg "geoptimaliseerde" code (in aantal regels en karakters) gezien die best uitgeschreven hadden kunnen worden om het onderhoudbaar te houden. Goede en niet verouderde comments, ook iets wat vaak mist.
Je kunt eens polsen of bepaalde coding standaarden langzaamaan introduceren geen optie is. Dan draag je positief bij, ga je je daardoor wellicht ook wat beter voelen en gaat de algehele kwaliteit ook langzaamaan omhoog.
Samenwerken vind ik moeilijk, omdat ik net iets anders denk dan mijn collega's en ook last heb van perfectioniste en het goed willen doen.
Perfectionisme is de vijand van voldoening krijgen en je productief voelen. Misschien is het introduceren van kleine behapbare stappen richting die perfectie een idee? Wellicht eens een code review doen? En dan niet beginnen met het afzeiken van andermans code, maar je eigen code laten reviewen. Wellicht leer je iets nieuws, wellicht leren je collega's ook iets nieuws. Perfectie bestaat gewoonweg niet en de drang ernaar kan ultiem frustrerend zijn. Als je dat om kunt zetten naar genoegdoening halen uit kleine verbeteringen, dan lijkt me dat winst voor iedereen.
Probeer kritiek ook niet als persoonlijke aanval te zien. En daarnaast is HR er in eerste, tweede, derde, tot en met voorlaatste plaats voor het behartigen van de bedrijfsbelangen, niet voor jou. Vul de formulieren in en vermijd ze verder zoveel mogelijk. HR contact als medewerker levert je wellicht de aantekening "troublemaker" op. Ik blijf er het liefst verre van.
Wat betreft werken of stoppen, ik sluit me aan bij de mensen die je aanraden niet te stoppen. Probeer alsjeblieft niet te zwelgen in negatieve gevoelens, maar probeer de lichtpuntjes te zoeken. Code kut? Issue maken, kleine verbetering schrijven, git commit/push, PR maken en je hebt je lokale wereld weer een stukje verbeterd. Ik heb jaren in consultancy gewerkt in chip ontwikkeling en eigenlijk is het gewoon in geen enkel bedrijf perfect. Zelfs de toko's waar het heel goed geregeld is, daar komen vanzelf weer andersoortige problemen naar boven.
Succes!
Edit: wat @
DeeDee855 hierboven schrijft dus. Kleine verbeteringen nastreven, geen perfecte "revolutie"willen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.