Bosch serie 6 rammelend geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:42
Goedemorgen,

Onze Bosch serie 6 wasmachine van een paar maanden oud, maakt bij een laag toerental van centrifugeren een rammelend geluid, alsof de trommel niet helemaal in balans is. Als hij hard gaat draaien verdwijnt het. Hij staat waterpas en lijkt ook stabiel op zijn poten te staan. Ik kan hier verder op internet niet veel over vinden en neig ernaar om de verkoper te vragen voor service (CB). Zie ik iets stoms over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zit er toevallig nog een transportbout in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-07 19:24
Ik heb hetzelfde probleem. Ook sinds na een aantal maanden.
Bosch serie 6.

Ik heb een tijd geleden toch maar gebeld voor service, maar de monteur vertelde me dat er niets aan de hand is en dat als ik opnieuw bel, ik voor de service moet betalen. Een beetje vreemd gelopen zo.

Ik ben benieuwd of je nog met hetzelfde probleem zit en wat je er aan gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
Hallo Alex,

Bij ons is de monteur geweest en heeft het wel kunnen oplossen. Alleen het stomme is dat ik niet meer precies weet wat er speelde. Ik meen dat hij zei dat ze veren vanuit de fabriek vergeten waren te smeren. Ik denk dat dat er dan toe leidt dat ze te stug zijn waardoor je geluid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
kbuntu schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:23:
Goedemorgen,

Onze Bosch serie 6 wasmachine van een paar maanden oud, maakt bij een laag toerental van centrifugeren een rammelend geluid, alsof de trommel niet helemaal in balans is. Als hij hard gaat draaien verdwijnt het. Hij staat waterpas en lijkt ook stabiel op zijn poten te staan. Ik kan hier verder op internet niet veel over vinden en neig ernaar om de verkoper te vragen voor service (CB). Zie ik iets stoms over het hoofd?
Dan ligt het aan de demping van de trommel. Bij lage toerentallen schommelt de trommel, bij hoge toerentallen verdwijnt dat, ook omdat de wasmachine de was probeert te "verdelen" voordat deze gaat centrifugeren.

Verkoper vragen voor service, een rammelende wasmachine van een paar maand oud kan niet. Dit valt onder de garantie.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Pagina: 1