Heb hulp nodig met Geforce 2 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Leadtec Winfast Geforce 2 Pro eindelijk binnen :). Alleen heb ik een groot probleem bij de meeste spellen... Na 5 seconden lopen ze vast! Ik krijg dan rare dingen op mijn beeld (artifacts?). Dat heb ik bij DroneZ en Quake3 geprobeert, gek is alleen dat 3DMark het wel gewoon doet (2867 3DMarks met Duron@1ghz :( ).

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al nieuwe drivers gedownload en nieuwe detonators (1290) alleen ik weet niet hoe je die moet instaleren, er zit geen install bij ofzo. Zijn die drivers en die Detonators trouwens appart of moet je maar 1 gebruiken?

Hulp is zeker welkom, want ik heb zin om weer te quaken!!! en meer da 5 seconden...

Verwijderd

Wat meer info van je PC aub!

Kijk mijn specs 8-) , ik heb hem ook en tot nu toe geen probs gehad.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 04:08 schreef D.Patty het volgende:
Wat meer info van je PC aub!
Heb ik zo genoeg signature?

Verwijderd

Stap 1 :
Zijn 4-in-1 drivers geinstalleerd? Ja? Ga naar stap 2. Nee? Meteen doen!

Stap 2 :
Probeer elke mogelijke detonator die je kunt vinden :P

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
4in1 ook :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

detonator zijn de drivers :)
op je bureaublad klik op rechts > kies voor eigenschappen >kies voor instellingen > kies voor geavanceerd > kies voor adapter > kies voor wijzigen > en kies voor standaard adapter.
nog niet opnieuw opstarten :)
ga naar configuratie scherm > ga naar software > en gooi je videokaart drivers eraf.
opnieuw opstarten :)
voor het installeren doe het zelfde als bovenaan tot je moet kiezen voor het wijzigen van de drivers > kies vor wijzigen.
hier moet je dan ff aanwijzen waar je detonater drivers staan en installen doet ie zelf :)
ff opnieuw opstarten :9~

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Moet ik eerst op standaard vga drivers zetten of eerst de via4in1 instaleren, ik had ze 3 maanden geleden ofzo ook al geinstaleert. Ik zit nu ff niet thuis maar over een uur ofzo weer wel.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ik heb nu dus alles gedaan, de via drivers en de detonators (1290) geinstaleert en helpt helpt niet veel... Quake3 schijnt het te doen, maar de urban terror mod crashed na 10 seconden, DroneZ doet het ook 5 seconden langer, nou jee...

Is mijn kaart kapot ofzo???

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
ik had hetzelfde probleem en ik heb van EuroPC een nieuwe gekregen. Nu loopt ie niet meer vast, maar nu boot ie gvd niet eens meer :(
de combinatie Abit KT7A + Leadtek GF2 Pro blijkt niet helemaal goed te werken.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Dat is lekker...

Heeft iemand dit probleem nog goed opgelost??? Anders moet ik ook maar ff een nieuwe kaart vragen aan EuroPC, maar als dat niet helpt...

Weet iemand of er echt een compatebility probleem is met die KT7 en die GeForce2 PRO? Ik zal mijn BIOS is flashen...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
klinkt als een driver probleem, want je hebt het alleen bij opengl begrijp ik?(3dmark is directx)
welk OS? :)

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 19:04 schreef chimo het volgende:
klinkt als een driver probleem, want je hebt het alleen bij opengl begrijp ik?(3dmark is directx)
Wlke drivers moet ik dan updaten, ik heb net de nieuwste via 4in1 drivers en de 1290 detonators geinstaleerd.
Op zaterdag 01 september 2001 19:04 schreef chimo het volgende:
welk OS? :)
Ik heb het in mijn sig gezet :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmm ik had dat ook op het begin dat ie vast liep enzo (zonder oc)

je moet gewoon ff de goede drivers voor je kaart vinden

ik heb zelf de 12.90 en nu werkt ie 100% goed

Verwijderd

De meegeleverde drivers behoren gewoon goed te werken, doen ze dat niet dan is er vaak iets anders aan de hand (let wel, ik zeg vaak, niet altijd).

Is de koeling van je systeem wel helemaal lekker? Hoeveel fans heb je in je kast zitten, en waar? Hoe ziet je kast er voor de rest uit?

Hoeveel vermogen levert je voeding?

Ik denk dus niet dat dit echt een driverkwestie is, aangezien de spellen wel draaien maar _naar verloop van tijd_ vastlopen. Mijn gok zou zijn dat je kaart te warm wordt, iets waar Geforces zowieso goed in zijn.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 19:43 schreef hezik het volgende:
Is de koeling van je systeem wel helemaal lekker? Hoeveel fans heb je in je kast zitten, en waar? Hoe ziet je kast er voor de rest uit?

Hoeveel vermogen levert je voeding?
Koeling is best wel lekker , 2 extra case fans en mijn systeem temp is in via hw monitor 25 graden, ik heb ook een 300w voeding.
Op zaterdag 01 september 2001 19:43 schreef hezik het volgende:
Ik denk dus niet dat dit echt een driverkwestie is, aangezien de spellen wel draaien maar _naar verloop van tijd_ vastlopen. Mijn gok zou zijn dat je kaart te warm wordt, iets waar Geforces zowieso goed in zijn.
Volgens die megeleverde hardware monitor wordt de chip surface temp 46 graden en de chip edge temp 36 graden (idle), fan speed 5400rpm...

Verwijderd

ik heb ook Leadtec Geforce 2 pro of KT7 : mijn problemen zijn niet zo zeer dat spellen vastlopen:
wat ik wel heb
-soms als ik opstart en de windows background moet verschijnen (nog zonder iconen) word het scherm gewoon zwart met een lijn groene streepjes vanboven.
-in quake III krijg ik hem niet boven de 80fps : niks aan de hand zul je zeggen, dat is toch goed : het probleem echter : draai ik alles op de laagst mogelijke instellingen : 80 fps / zet ik alles aan en de resolutie op 1024 : 80fps ... iets zegt mij dat er iets niet pluis is
-als ik eerst mijn pc opstart en dan pas mijn scherm krijg ik een lange piep en dan drie kleintjes, mijn pc start wel op maar ik krijg geen beeld (monitor zegt geen signal te krijgen)
en voor de leukerds die willen replyen dat ik de manual maar moet lezen om te weten wat de piepjes betekenen : ik heb geen manual bij mijn mobo gekregen

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

manual downloaden van de webside :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Nog meer slecht nieuws, maar er moeten toch ook mensen zijn die dit probleem niet hebben met een kt7? Anders zou het toch veel bekender zijn?

Verwijderd

echter : draai ik alles op de laagst mogelijke instellingen : 80 fps / zet ik alles aan en de resolutie op 1024 : 80fps ... iets zegt mij dat er iets niet pluis is
Da's een kwestie van de VSYNC uitzetten, zowel in openGL als in DirectX..

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Uit die unoficial faq
nVidia GTS and MX are new graphic chips. If the system is unstable when play 3D games, try manually setting AGP driving values in Advanced chipset features please. Generally DA or EA is okay for the cards based on nVidia reference card. For Prolink MX, try E9 and disable fast write function.
Wat wordt er bedoelt met DA, EA en E9?

[EDIT] Ik ben er al achter wat dat is, alleen welke moet ik nou gebruiken? DE staat standaart aan en ik heb toch geen Prolink MX?

Verwijderd

waar zit die vsync?
heb het al uitgezet in nvidia instellingen en in quake III ook!

Verwijderd

Probeer eens even om je geheugen op een lagere snelheid te zetten. Ik heb zelf een Gforce Pro (Powercolor) en die staat standaard om 360Mhz (andere Pro's staan op 400Mhz ja) geloof ik.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Nou heb ik alles geprobeert, nieuwe drivers, meer voltage, lagere memclock, fast writes uit, dat DA EA E9 gedoe... EN ER IS NIKS VERANDERD!!! Dit zuigt... :( Weet echt helemaal niemand hoe je dit goed op kan lossen???

Verwijderd

Tja.. Format C:, dan bios alle conservatieve instellingen, windows installatie met nieuwste VIA drivers + bij de kaart geleverde drivers..

dan _moet_ het werken, doet het dat niet dan retourtje winkel..

het geijkte antwoord in deze kwestie is: koop een intel mobo+cpu..

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ouch... En als het het dan nog niet doet ben ik het meeste kwijt... Zal ik maar een nieuw ddr moederbordje kopen, het enige probleem is dat ik bijna blut ben! :( :( :(

Ik ga nu pitten en morgen wil ik wel 10 antwoorden waar ik niks voor hoef te betalen :) Anders toch maar ff formateren...

Is hier geen BIOS flash voor ofzo? misschien een vga bios flash?

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ik ben erachter wat het probleem nu is, triliniear filtering doet het niet...

Nou heb ik eindelijk DroneZ kunnen spelen :)

Kunnen anderen met deze kaart triliniear wel gebruiken???

[EDIT] Ik kan alleen single player spellen spelen... Quake3 Red Faction en DroneZ doen het het wel goed offline maar niet online, online krijg ik artifacts, kan iemand nu zeggen wat het is dat het niet goed doet???

[EDIT2] weet echt niemand wat er aan de hand is???

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
bump

Verwijderd

Je AGP op 2x zetten ipv 4x verhelpt ook nog wel eens een boel problemen. Verder kan ik je ook niet helpen.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
[b]-als ik eerst mijn pc opstart en dan pas mijn scherm krijg ik een lange piep en dan drie kleintjes, mijn pc start wel op maar ik krijg geen beeld (monitor zegt geen signal te krijgen)
Die piepjes zijn een teken dat er geen VGA kaart wordt geonden. Dus of je hebt je kaart niet goed aangedrukt, of je voeding komt tekort, of je kaart is kaduk.

suc6

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op zaterdag 01 september 2001 22:56 schreef wouter_vda het volgende:
waar zit die vsync?
heb het al uitgezet in nvidia instellingen en in quake III ook!
in quake3 ook ff in de console typen
/seta com_maxfps 0

hiermee schakel je de maximum framerate uit.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
2x AGP werkt ook al niet...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
en AGP 1x?

2x en 4x zorgde in het begin vd GeForce voor veel vastlopers, probeer 1x eens

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
1x AGP kan niet, in de BIOS kan je alleen 4x AGP uitzetten...

Kheb vandaag ook op optimised defaults gespeelt maar dan krijg ik nog artifacts (ik kan zo wel 5 minuten langer spelen).

Ik vind het nog steeds vreemd dat offline alles het wel doet, hoe heeft iemand anders dit opgelost? of moet ik gewoon een nieuwe aan EuroPC vragen?

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Kom op, weet niemand wat er aan de hand is?

• TTLCrazy
  • Laatst online: 22:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

-soms als ik opstart en de windows background moet verschijnen (nog zonder iconen) word het scherm gewoon zwart met een lijn groene streepjes vanboven.

hmm als ik dit lees begin toch wel te denken aan een hardware probleem. ik zou gewoon aanraden om de winkel te bellen en je probleem uit te leggen. hoogstwaarschijnlijk krijg je dan een andere kaart.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
En mijn probleem dan? Het niet online kunnen spelen probleem?

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Vandaag ook weer gecrashed ofline... Ik ga morgen de kaart testen op een dell dimension 8100 comp van mijn vader en als hij het daar niet doet stuur ik hem terug...

• TTLCrazy
  • Laatst online: 22:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

online spelen heeft weinig met je grafische kaart te maken

tenzij natuurlijk je grafische kaart een irq deelt met je modem of nic of wat dan ook

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

probeer eens www.geforcefaq.com staat zo'n beetje elke tweak die je nodig kan hebben.

Zelf heb ik eens een soortgelijk probleem opgelost door windows te vertellen hoeveel MB die max mag gebruiken!

MSinfo bij uitvoeren..(vast ook wel bij M(eer)E(llende))

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 14:56 schreef TTLCrazy het volgende:
online spelen heeft weinig met je grafische kaart te maken

tenzij natuurlijk je grafische kaart een irq deelt met je modem of nic of wat dan ook
Ik weet het, maar in online games krijg ik binnen 1 tot 20 seconden rare strepen en in offline games in 5 tot 300 minuten rare strepen...

Ik heb mij Geforce nog steeds niet in mijn vaders comp getest omdat zijn voeding kapot is... Morgen komt er een nieuwe binnen en weet ik eindelijk of het met mijn comp of met de kaart te maken heeft...
Op zondag 09 september 2001 16:58 schreef CommDante het volgende:
probeer eens www.geforcefaq.com staat zo'n beetje elke tweak die je nodig kan hebben.
Zelf heb ik eens een soortgelijk probleem opgelost door windows te vertellen hoeveel MB die max mag gebruiken!

MSinfo bij uitvoeren..(vast ook wel bij M(eer)E(llende))
Die site heeft echt veel! Morgen ff wat BIOS settings veranderen :).

Verwijderd

Processor op gewone snelheid laten draaien, Via drivers had je al geinstalled als het goed is. Misschien een andere Nvidia driver proberen!

Verwijderd

Mijn Leadtek gaf ook keiharde vastlopers met de 12.x serie drivers in Quake 3 (verticale bruin/groene strepen over het beeld)

Oplossing: 10.80 of 14.x serie drivers gebruiken. Ik heb nu 14.80 draaien en draait als een zonnetje :)

• Erapaz
  • Laatst online: 28-05 21:23
Ik heb ook een Abit KT7A en een Leadtek GeForce 2 pro en ik heb hetzelfde probleem gehad. In 3d mark 2000 (rond de 3000 op een TB1200(266 fsb)) was me score te laag en in games was het beeld niet goed.
Het bleek aan me Soundblaster 5.1 te liggen.
Wat je moet doen is al je kaarten eruit halen behalve je videokaart. Dan windows instaleren, dan Via 4 in 1 drivers, dan nvidia detonator drivers. Dan pas je andere kaarten erin en daarvan de drivers.
Dit werkte bij mij perfect. Games lopen goed en ik haal meer dan 7000 bij 3d mark 2000.

Verwijderd

Eropaz, dat klinkt meer als een IRQ conflict. Was dat het ook?

Ik bedoel, beetje vreemd dat je er eerst alles uit moet halen en per stuk moet installeren.

Voor mensen die problemen hebben met evt. IRQ conliften:

-System info : Kijk of hier apparaten dubbel staan, indien je geen IRQ's meer over hebt kan je kijken of je niet gebruikte poorten kan afsluiten (COM1 COM2 USB en Parallel: BV als je muis op PS/2 staat, geen USB gebruikt en geen printer hebt aangesloten.)

Zorg ook altijd dat iig je Geluidskaart, Videokaart en Netwerk kaart een eigen IRQ hebben.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 11:38 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Mijn Leadtek gaf ook keiharde vastlopers met de 12.x serie drivers in Quake 3 (verticale bruin/groene strepen over het beeld)

Oplossing: 10.80 of 14.x serie drivers gebruiken. Ik heb nu 14.80 draaien en draait als een zonnetje :)
Dit wordt dan mijn laatse hoop... Want ik heb net de kaart op mijn vaders Dimension 8100 getest en daar crasht hij ook, wel gelijk me 12.90 gedaan...

Edit: hij crashed ook bij 14.40 en bij 10.80, dus vandaag gaat hij terug naar EuroPC... Kan ik weer 4 weken wachten op een nieuwe plank :( :( :(

• Erapaz
  • Laatst online: 28-05 21:23
Nee, was geen IRQ probleem, maar een foutje in de Sb software. Het installeren met alle kaarten erin zou waarschijnlijk ook wel gelukt zijn, maar ik dacht ik doe het in 1 keer ff goed. Het ging er vooral om dat je eerst je Via 4 in 1 en dan je nVidia drivers en daarna pas de rest installeert.

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad, op een kt7-raid.
oplossing:
laatste bios
(een half jaar lopen klootzakken :( )

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Te laat :( Ik heb mijn GF2pro al opgestuurt en krijg binnekort een nieuwe met 64mb, omdat 32mb schaars was...

Ik zal gelijk maar de nieuwste BIOS instaleren anders krijg ik weer gedonder.

(update)ik kan echt 4 weken wachten op mijn nieuwe plank, ze waren vergeten waarom we hem terug gestuurd hadden... :( :(

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ik heb mijn volgende kaart nu al 2 dagen binnen en raad is... Ja je hebt het goed deze heeft ook al problemen!!! :(

Ik had hem dus de eerste dag (woensdag) in mijn comp gezet nadat ik de oude drivers eraf had gehaald en via4in1 had geinstaleerd etc. Ik heb daarna Max Payne demo gespeelt en Q3 en alles ging perfect!

De dag daarna kwam ik weer thuis van school en (je raad het al) HIJ DOET HET NIET MEER. Ik in de kast kijken, brande het error lampje en het power lampje was uit, het ventilatortje draaide wel. Paar keer opnieuw opgestart met telkens zo'n leuk melodietje (lang kort kort(dat krijg je ook als je helemaal geen kaart in je agp slot hebt zitten)).
Ik zet er mijn oude Voodoo 3 weer in, en hij doet het gewoon.

Daarna heb ik hem weer in mijn vaders computer gezet en daar deed hij het eerst ook niet, maar na wat wiebelen en een zachte kraak deed hij het opeens wel. Ik denk nou doet hij het en zet hem weer terug in mijn comp en na 100 keer proberen doet hij het nog niet, steeds hetzelfde...

HELLUUUUUUUUUUUUUP

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Komop, kan niemand vertellen wat er aan de hand is met deze GF2 plank??? Voor de duidelijkheid; ik heb dus die GF2 32mb teruggestuurd en een nieuwe GF2 PRO 64mb terug gekregen (ook van leadtek). Hij deed het de dag dat ik hem in mijn comp zette perfect, maar de dag daarna deed hij niks meer, ook niet met standaart bios settings. Mijn comp deed het met mijn oude Voodoo3 3000 nog wel gewoon. Ik had de GF2 in een Dell Dimension 8100 gezet en daar deed het na wat klooien wel gewoon.

Dus wat moet ik nou doen om die GF2 in mijn comp aan de praat te krijgen???

Verwijderd

Dit lijkt mij een gewone hardware-conflict.
Wellicht is er een hardware-onderdeel wat met jouw videokaart botst.
probeer het eens met een kale computer( geen netwerk,sound blaster ed)
loopt ie dan nog vast??
dan ligt het aan de moederbord.
Neem dan een andere videokaart (gf2 van een ander merk)
loopt ie dan niet vast??
Probeer dan de computer weer staps-gewijs in elkaar te zetten en zul je er achter komen wat de boos-doener is.
veel suc6.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ik had hem al kaal geprobeert, dus alleen GF2, Duron, Geheugen en 1 harde schijf, dat werkte dus ook niet... En hij heeft het die eerste dag perfect gedaan, ik heb hem ook niet overgeclocked.
Op zaterdag 22 september 2001 17:37 schreef pentium het volgende:
loopt ie dan nog vast??
dan ligt het aan de moederbord.
Zijn er nog meer mensen met de combinatie Abit KT7 met Leadtec GF2 pro?

Ik ga nou ff proberen of hij het met een GF2 mx van Dell het wel doet.

[Update] Die GF2 mx doet het in mijn comp wel gewoon... En die GF2 Pro zit nou weer in die Dell 8100 waar hij het gewoon doet. [/Update]

[EDIT] Komop, er moeten toch mensen zijn met de KT7 en GF2 Pro combinatie???

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Nieuwste update: BIOS geflashed naar 3r en voltage verhoogt naar 3.40 en drive strenght verandert naar EA, gevolg: HET HEEFT GEEN KONT GEHOLPEN, WTF is er mis met deze lijpe leadtek plank en waarom doet hij het niet op mijn kt7 en wel op een lijpe dell mobo???

Komop, kan niemand me hiermee helpen???

Verwijderd

zoals ik al zei : een geforce 2 van een andere merk.
de asus v7700 is een leuke kaart :9

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 16:58 schreef pentium het volgende:
zoals ik al zei : een geforce 2 van een andere merk.
de asus v7700 is een leuke kaart :9
Als je naar go.to/kt7faq gaat zie je dat er veel meer problemen met die kaart zijn dan met de GF2 die ik nou heb dus laat maar zitten...

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Komop, ik vraag alleen of iemand een KT7 + Leadtek GF2Pro combinatie heeft, of die werkt en hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.

Als ik hier geen antwoord krijg dan ruil ik mijn gf2 pro om met die gf2mx uit mijn vaders dell 8100 en dan maar wachten tot de eerste kt266A moederborden uitkomen... (en ik weer wat geld over heb :( )

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
OK, laatste post na de hele namiddag en halve avond forums door zitten spitten (gathering of tweakers is vanaf nu niet goed genoeg meer) heb ik eindleijk de oplossing gevonden: DE KAART MOET EER EEN HALVE CENTIMETER RICHTING DE PCI SLOTEN IN, DE OPLOSSING VOOR IEDEREEN WAARBIJ AL DIE ANDERE OPLOSSINGEN NIET WERKEN!

Het forum die het meest geholpen heeft: http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=cbe36807285d3e689a6c3b02b24960bd&threadid=250&perpage=30

Verwijderd

Ik had dit weekend dus een lan. Systeem draait toppie (CS en 3dMark 2001) maar ik heb nog steeds problemen in Q3 of iets wat op de Q3 enige draait (RTCW, Urban Terror), maar vooral Q3 geeft problemen, als in vastlopers na een kwartier spelen (met artifacts of verticale bruin groenige strepen). Dit bleek pas na een paar dagen spelen, dus een cooling probleem lijkt me niet ondenkbaar! Dit moet ik nog testen om te bevestigen, maar het undeclocken van zowel gpu als ddr van mijn gf2 leek het probleem op te lossen (tijdelijk) :(

Ik ga dus veel testen en de cooling van de videokaart testen. Voor mijn sys specs zie sig. Wel bleek dat ik met de 21.81 drivers meer problemen had dan met de 14.70 drivers

Verwijderd

Ik heb de oplossing gevonden!: trilineair filtering uitzetten. Het schijnt dus dat de Leadtek GF2Pro (iig op mijn systeem, maar misschien ook bij anderen) daar problemen mee heeft. Ik heb het getest (met 14.70 onder win2k sp2 dx8)

Q3A op 1024x768 16b met trilineair filtering: na 10 minuten spelen keiharde vastloper. Toen reboot, heb ik het op bilineair filtering gezet, daarna uur gespeeld geen problemen. Beetje vreemd, maar zoveel verschil zit er niet in dus ik draai al mijn games voortaan op bilineair filtering, en iedereen die problemen heeft met een Leadtek raad ik ook aan dit te proberen

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb dus ook een KT7 en een leadtek GTS2 pro 64 mb met 5ns Samsung memory.
Geen problemen. Alles werkt. Ik de heatsink eraf gehaald en Arctic Silver ertussen gedaan en het loopt nu nog beter.
Ik begrijp al die problemen niet die ik hier hoor. De kaart moet goed in het slot steken uiteraard. En de meeste problemen zijn terug te voeren op irq probs imho.
Ben erg blij met mn kaartje van 375 piek.

Verwijderd

Ik heb zelf een ABIT KT7A-RAID + ASUS Geforce 2 Pro 64 MB 245/460 + AMD 1400@1557 Mhz en 512Mb RAM en geen probleem >10000 3dmarks.

Gewoon d21.81 drivers via 4in1 en via 4x/133 drivers.

Loopt als een zonnetje temp CPU MAX 60 System temp max 34
Dragon III Orb 2x120mm Fan + 1x80mm Fan

Normale temp met alle coolers aan CPU 38 en system 28.

Verwijderd

Ik heb er ook arctic silver tussen gedaan, aangezien de toei die de heren van leadtek er standaard opsmeren vrij weinig waard is :)

Overclocken heb ik nog niet geprobeerd, aangezien ik eerst de kaart zo 100% stabiel wil hebben.

Maar leadtek eigenaars, probeer het eens:

quake 3

1024x768
16b kleur
16b textures
geometric en texture detail highest
trilineair filtering
lightmap

en ga zo eens een uurtje spelen? ik ben toch echt benieuwd of dit nou alleen aan mijn leadtek ligt, aan de combo's in mijn systeem, of dat alle leadteks er last van hebben!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
nou hier dus ook dikke $hit met de Leadtek pro,
heb sinds een tijdje last van particles en gisteravond
crashte ie dus een aantal keer (mobo gepiep en geen beeld)
ben het nu zat, de kaart gaat terug naar Europc :(

Verwijderd

Als alles wat ik hier lees klopt, dan heb ik dus gewoon een probleem! Want mijn Leadtek kaart werkt kut met de KT7a de PC wil niet eens meer booten! Het rode lampje op de kaart blijft heel de tijd branden als ik boot! Als ik de pc reset weet ik niet precies wat er gebeurd, maarreh, volgens mij geen beeld! Het vage is dat ik er gisteren nog lekker NFS5 mee heb gedaan, en oooohw, wat is dat lekker zeg :P! Maar nu kan het niet meer :'(! Nu heb ik wel een fucked up voeding, want mijn PC heeft ook wel eens gehad dat ik een disk boot failure had omdat mijn voeding waarschijnlijk niet op tijd de hardeschijf op volle toeren krijgt!

Ik krijg btw 1 lange en 3 korte pieptonen en mijn AGP slot is in orde, want mijn Geforce 2 mx werkt nog steeds toppie :)!
Pagina: 1