Betonvloer bijkeuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik loop al langer rond met het idee een betonvloer in mijn bijkeuken te plaatsen. Het is een enkelsteens hokje van 3 bij 3 meter wat achter tegen het huis zit. Daar kom je via de achterdeur binnen. Het heeft een schuin dak en een zoldertje waar de cv hangt.

De vloer bestaat nu uit 30 bij 30 tegels op zand. Ik heb al eens voor een leiding wat zand weg moeten graven en er zit ook bouwafval (overgebleven stenen e.d. in het zand). Maw het is geen ‘schoon’ zand.

Het opvragen van offertes schiet niet op. Dat loopt al wel een jaar, omdat er weinig bedrijven zijn die zin aan deze klus hebben of ze komen met hoge prijzen. Ik wil graag een geïsoleerde betonvloer. Dan kan ik het hok, de muren, daarna zelf isoleren en afwerken. Omdat het qua offertes geen reet opschiet heb ik met m’n vader al eens bedacht om het zand mooi aan te trillen en er grote 60 bij 60 tegels in te leggen. Desnoods op cement poeder. Van die tegels met zo’n geglazuurde toplaag zoals je tegenwoordig ook wel in die tuinprogramma’s ziet.

Daarna had ik nog zelf in het hoofd om alles zo te laten en een laagje vloeibaar beton (die gele bouwmarkt zakken) over de stoeptegels te gieten. En daarna afwerken met betonverf. Ja, ik weet dat er kans is dat het gaat scheuren, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb een gast op Youtube het zien doen met een fietsenschuur en dat ziet er prima uit.

Van de week toch maar weer in de pen geklommen voor een offerte voor een geïsoleerde betonvloer. Heb toch nig twee offertes los weten te peuteren en beide zitten rond de 1800 euro. Best veel voor zo’n vloertje lijkt mij? Of is dit wel redelijk marktconform?

Voor dat geld haalt men de tegels eruit, zand afgraven, pur platen erin en bewapening en dan het beton.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
tegels eruit, uur werk. afvoerkosten. zand eruit, 4 uur per. afvoeren. isolatie plaatsen. beton maken. betonmolen. grondstoffen. heen en weer rijden. 2 mannetjes. etc. Voor 1800 euro redt je het zelf niet anders was het al gebeurd.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56

Detmer

Professioneel prutser

Kan je de basis zelf niet doen? Dat heb ik namelijk ook gedaan en scheelde aanzienlijk. Tegels eruit, zand uitgraven en isolatieplaten leggen is niet zo moeilijk (vind ik dan). De wapening en het beton storten zelf heb ik laten uitvoeren.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Klusje van niets en zelf goed te doen. Als je geen zin hebt in zelf mengen van beton dan bestel je gewoon bij de lokale betoncentrale

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:54
Kuubje beton laat je komen voor 350 euro. Kan je misschien goedkoper zelf doen, maar als je de huur van een betonmolen en al dat gesleep met materiaal rekent en dan je tijd nog kom je al in de buurt.
Isoleren kan je zelf, tegels eruit, zand afgraven en B-keus PIR of EPS100 platen erin.

Ik ben net klaar na 7 jaar. Geen tijd, geen budget, geen zin, geen budget, geen zin en vorig jaar januari heb ik gewoon een kuub beton besteld en daarna ging het ineens heel snel.
Daarna voorzetwanden opgebouwd, zolder opgebouwd, tegels gelegd en vorige week heeft mijn vader het in 3 dagen afgewerkt met stuc, renovlies, saus en verf.
Van een koud vies hokje met verzakte vloer naar een warm hokje met strakke tegelvloer en vloerverwarming.

Edit:
Kosten van de vloer:
Beton 350
ijzer 120
isolatie 175 (16cm PIR)
folie 20
afvoeren puin 40

Hokje van 4,20x2,50. Iets groter dan jouw hokje. Voor het storten van het beton moet je met 3 personen en een aantal kruiwagens zijn, je krijgt 15 minuten om te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door _JGC_ op 12-03-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik dacht dat het niet loonde om voor 1 kuud beton een betonwagen te laten komen.
Dichtstbijzijnde betoncentrale in 20km rijden. Dat zal idd kruiwagens rijden worden.
Een betonwagen kan amelijk niet achter mijn huis komen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:54
rimave schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:31:
Ik dacht dat het niet loonde om voor 1 kuud beton een betonwagen te laten komen.
Dichtstbijzijnde betoncentrale in 20km rijden. Dat zal idd kruiwagens rijden worden.
Een betonwagen kan amelijk niet achter mijn huis komen.
Ik heb het aan de weg laten komen. Betonpomp kan ook, maar dan is het 750 euro.

Vanaf 1 kuub begint zo'n betonwagen te lonen. Je hebt je vloer er in een halfuur in liggen en daarna hoef je alleen je gereedschap nog maar schoon te maken.

Huur betonmolen is 30 euro per dag. Bigbag zand en grind is samen 150 euro, excl afleveren. Dan nog 13 zakken cement erbij en je zit al bijna aan het bedrag van een bijna lege betonwagen. Verder krijg jij met die tientallen betonmolentjes nooit dezelfde kwaliteit beton als wat de betoncentrale levert.

Edit: het voordeel van bestellen is dat je direct betaalt en je planning vast ligt. Geen uitstellen meer, de dag die jij gepland hebt ligt dat beton erin.

[ Voor 8% gewijzigd door _JGC_ op 13-03-2023 02:18 ]

Pagina: 1