Recentelijk heb mijn RPi3B+ vervangen door een RPi4B+ met 8GB geheugen op 64 bits. Bij het inrichten heb ik mij echter onvoldoende verdiept in wat de laaste versie is van Grafana. Op de Pi is nu versie 6.6.1 van Grafana geïnstalleerd. Op de oude Pi3 stond versie 5.1.4 en een aantal dashboards en veel sensors. Op zich was het exporteren en importeren van de dashboards naar de nieuwere versie van Grafana geen enkel probleem. Het enige is dat ik achteraf niet blij ben met a.) de vormgeving en b.) de kalender.
Nu wilde ik eens kijken of dat in een nog nieuwere versie die ik inmiddels gevonden heb meer aansluit bij mijn wensen. En anders terug naar 5.1.4.
Ik heb Grafana 9.4.3 over 6.6.1 heen geïnstalleerd volgens:
Tijdens de installatie geen foutmeldingen. Echter met de web interface kon ik geen contact meer krijgen met de grafana-server. Andere programmas zoals domoticz en monit zijn wel gewoon te benaderen. Inmiddels draait de boel wel weer met een systeemkopie die ik vooraf gemaakt had.
Wie heeft een hint wat ik fout doe?
Ik wil of vanaf versie 6.6.1 omhoog of als dat niet lukt terug naar 5.1.4
Nu wilde ik eens kijken of dat in een nog nieuwere versie die ik inmiddels gevonden heb meer aansluit bij mijn wensen. En anders terug naar 5.1.4.
Ik heb Grafana 9.4.3 over 6.6.1 heen geïnstalleerd volgens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| sudo apt update sudo apt upgrade sudo wget https://dl.grafana.com/oss/release/grafana_9.4.3_armhf.deb sudo dpkg -i grafana_9.4.3_armhf.deb sudo systemctl enable grafana-server sudo systemctl start grafana-server |
Tijdens de installatie geen foutmeldingen. Echter met de web interface kon ik geen contact meer krijgen met de grafana-server. Andere programmas zoals domoticz en monit zijn wel gewoon te benaderen. Inmiddels draait de boel wel weer met een systeemkopie die ik vooraf gemaakt had.
Wie heeft een hint wat ik fout doe?
Ik wil of vanaf versie 6.6.1 omhoog of als dat niet lukt terug naar 5.1.4
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp