Lastig
Ik heb soms mensen die komen echt uit Noord-Holland of Enschede. Terwijl eigenlijk je overal goed terecht zou moeten kunnen. Uiteindelijk blijft het mensenwerk, en ben je bij welk lab dan ook overgeleverd aan degene die je order vervaardigt. Of je nou naar Schoonenberg gaat of naar pluggerz.
De basis is altijd een goede afdruk en afdrukmateriaal. Ik ben niet van dat slappe natte afdrukmateriaal dat audiciens gebruiken. Het is troep om later te versnijden of inscannen, en bovendien zet het geen druk bij het maken van de afname. Als een lab daar op anticipeert en ze 'dus' aandikken, dan kan een oorstukje onprettig gaan zitten. (ook een 'extra zachte')
Gebruik je een drukopbouwend afnamemateriaal, dan is er al een groot deel van de rek van de gehoorgang meegenomen. Als je dan minder offset toepast, moet je (naar mijn mening in elk geval, maar daar kun je over discussiëren) een beter passing hebben. Omdat de afdruk zelf 'weet' waar meer of minder druk toekan. Versus een te losse afdruk die overal flink wordt aangedikt.
Een laatste verschil kan nog zitten in de coating waarmee wordt afgewerkt. Ik ben jaren geleden al afgestapt van de glanzende (stroeve) coating. Het kan irritatie / schuren veroorzaken.
zo nu stop ik met technische achtergrond info geven
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.