Slaapoordoppen op maat doen pijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-01 16:13
Ik heb oordoppen op maat laten maken en de zachtste genomen die ze hadden. Wanneer ik op mijn zij lig heb ik nog geen last van mijn oordoppen, maar zodra ik na het slapen mijn hoofd van mijn kussen af haal voel ik pijn in mijn oor. De oordop leunt ergens tegenaan ofzo wat op den duur gaat irriteren.

Hoort dit en gaat het na gewenning over? wie ervaart dit ook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik tag @paQ even, die weet vrij veel van die dingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Toetoet schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:08:
Ik heb oordoppen op maat laten maken en de zachtste genomen die ze hadden. Wanneer ik op mijn zij lig heb ik nog geen last van mijn oordoppen, maar zodra ik na het slapen mijn hoofd van mijn kussen af haal voel ik pijn in mijn oor. De oordop leunt ergens tegenaan ofzo wat op den duur gaat irriteren.

Hoort dit en gaat het na gewenning over? wie ervaart dit ook?
Ik heb ook sinds een paar weken bij Specsavers in-ears op maat laten maken (Pluggerz) en ik kon kiezen voor een extra zacht materiaal.
Ik heb ze nu 3 weken in en ik heb eigenlijk sinds afgelopen nacht pas geen pijn meer. Ik had in de eerste 4 dagen zelfs een puistje gekregen aan de achterkant van dat oorflapje zeg maar.

Dus ik zou zeggen: hou nog even vol. Je huid en je gehoorkanaal moet wennen aan dat er iets zit wat druk en wrijving veroorzaakt.
Wanneer je huid gewend is, zal het minder worden.
Ik had hetzelfde bij de eerste week met een slaapapneu neusdoppen masker slapen. Ook continu rode schrale neus. Maar week na week nam dat af.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toetoet
Ah dat klinkt positief, hopelijk went het dan inderdaad
Deathchant schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Ik heb ook sinds een paar weken bij Specsavers in-ears op maat laten maken (Pluggerz) en ik kon kiezen voor een extra zacht materiaal.
Ik heb ze nu 3 weken in en ik heb eigenlijk sinds afgelopen nacht pas geen pijn meer. Ik had in de eerste 4 dagen zelfs een puistje gekregen aan de achterkant van dat oorflapje zeg maar.

Dus ik zou zeggen: hou nog even vol. Je huid en je gehoorkanaal moet wennen aan dat er iets zit wat druk en wrijving veroorzaakt.
Wanneer je huid gewend is, zal het minder worden.
Ik had hetzelfde bij de eerste week met een slaapapneu neusdoppen masker slapen. Ook continu rode schrale neus. Maar week na week nam dat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

paQ

The Eagle schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:13:
Ik tag @paQ even, die weet vrij veel van die dingen :)
sja... pijn mag het (mi) niet doen.
Dat duidt in wezen op een drukpunt.
het kan ook idd wennen zijn, dus het is een beetje de vraag hoe veel pijn het nu doet :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan het ook niet te maken hebben dat het materiaal misschien te zacht is? Dat eventueel het harde gedeelde door het zachte gedeelde tegen je gehoorgang drukt?

* Zeror denkt even hardop

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sommige labs stoppen een filtertje in het slaapdopje. (Ik niet, snap ook niet waarom je dat zou willen :+ ) maar zelfs dan mag dat harde deel nooit je gehoorgang raken.

De truc van het slaapdopje op maat is hem zo dunwandig mogelijk te maken. Dan is hij superflexibel en vouwt hij mooi samen als je op een zij gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Of misschien overschakelen naar een ander kussen? Als je zijslaper bent dan zet je best wel wat druk op dat oor en zal de vorm van oor en gehoorgang ook net iets anders zijn dan in ruststand, waarbij ze aangemeten zijn. Ik zou ook even contact opnemen met het bedrijf waar je ze hebt laten aanmeten, die zouden hier ook advies voor moeten kunnen geven.

Edit: eerst paQ's advies volgen, die weet er meer van ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Archer_VC10 op 13-03-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

mwa ook dat zou weinig mogen uitmaken.
Wat meer invloed heeft is bijv de fysieke gesteldheid. Als je ziek bent / verkouden, last van je oren, dan kan het echt vervelend zitten en pijn gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
paQ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:53:
[...]

sja... pijn mag het (mi) niet doen.
Dat duidt in wezen op een drukpunt.
het kan ook idd wennen zijn, dus het is een beetje de vraag hoe veel pijn het nu doet :+
Mijn oor voelt gevoelig als ik er nu in voel. Het gekke is dat ik geen pijn voelde toen ik ermee ging liggen op mijn kussen. Ik voelde niks drukken zeg maar. Maar dan toch met pijn wakker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
paQ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:58:
Sommige labs stoppen een filtertje in het slaapdopje. (Ik niet, snap ook niet waarom je dat zou willen :+ ) maar zelfs dan mag dat harde deel nooit je gehoorgang raken.

De truc van het slaapdopje op maat is hem zo dunwandig mogelijk te maken. Dan is hij superflexibel en vouwt hij mooi samen als je op een zij gaat liggen.
Mijne heeft een filter idd, volgens mij was dat om te voorkomen dat je je bloed zou horen stromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
Zeror schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:56:
Kan het ook niet te maken hebben dat het materiaal misschien te zacht is? Dat eventueel het harde gedeelde door het zachte gedeelde tegen je gehoorgang drukt?

* Zeror denkt even hardop
Geen idee ,maar zou een hard stuk niet net zo goed er tegenaan drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
paQ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:01:
mwa ook dat zou weinig mogen uitmaken.
Wat meer invloed heeft is bijv de fysieke gesteldheid. Als je ziek bent / verkouden, last van je oren, dan kan het echt vervelend zitten en pijn gaan doen.
Ik heb trouwens een schuimkussen, iemand had het over het soort kussen dat van invloed kan zijn. Mijn kussen is dus wel harder dan een die gevuld is met losse vezels/ veren. Mja dit kussen slaapt echt geweldig, geen gestomp meer op mn kussen of delen die te ver inzakken :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je topic voor een paar berichten kaap. Op dit moment heb ik de ProActiv Relax Customized Professional (Schoonenberg) oordoppen en daarmee kan ik niet op mijn zij slapen, er komt dan te veel druk op de gehoorgang. Als ik het goed begrijp heb je de Pluggerz Custom-Fit Sleep side sleeper - extra soft. Zou dat beter gaan?

[ Voor 51% gewijzigd door TBTL op 13-03-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TBTL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:18:
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je topic voor een paar berichten kaap. Op dit moment heb ik de ProActiv Relax Customized Professional (Schoonenberg) oordoppen en daarmee kan ik niet op mijn zij slapen. Als ik het goed begrijp heb je de Pluggerz Custom-Fit Sleep side sleeper - extra soft. Zouden die beduidend comfortabeler zijn als je op één oor ligt?
ja maar... het is Professional! 8)7

neem het van me aan, of niet, comfort van een slaapdopje valt en staat bij de dunwandigheid. Dan wordt de hardheid van het silicone, (ShoreA) vanzelf ondergeschikt.

Die gele van Schoonenberg (Elacin exinore) zullen 40 ShoreA zijn.
"Extra zacht", zal 25 ShoreA zijn gok ik.

Alleen, het deel dat massief is onderin, dat zit in de gehoorgang, en op die plek maakt 25 of 40 (of 60) eigenlijk niet meer zo heel veel uit. M.a.w. Al zou je ze nu door een ander laten maken en die zitten dan ineens wel lekker, dan zou ik dat nog steeds niet louter aan de materiaalkeuze durven toeschrijven.

edit:
en holy crap 141 euro! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Toetoet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:03:
[...]

Mijne heeft een filter idd, volgens mij was dat om te voorkomen dat je je bloed zou horen stromen
mja
Je laat meer geluid binnen waardoor je het niet hoort.
Ik zelf volg de uitvoering van die van Schoonberg (maar dan dunner dus) en gewoon geheel gesloten. Als je die net wat verder aandrukt, tegen vacuum aan, dan is het heerlijk stil :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Thanks. Mijn vraag was echter niet zozeer de materiaalkeuze, maar wat (merk / winkel etc.) ik moet kopen om 's nachts goede oordoppen te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 13-03-2023 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

TBTL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:26:
Dank voor je reactie. Mijn vraag was niet zozeer de materiaalkeuze, maar wat (merk / winkel etc.) ik moet kopen om 's nachts goede oordoppen te hebben.
Lastig
Ik heb soms mensen die komen echt uit Noord-Holland of Enschede. Terwijl eigenlijk je overal goed terecht zou moeten kunnen. Uiteindelijk blijft het mensenwerk, en ben je bij welk lab dan ook overgeleverd aan degene die je order vervaardigt. Of je nou naar Schoonenberg gaat of naar pluggerz.
De basis is altijd een goede afdruk en afdrukmateriaal. Ik ben niet van dat slappe natte afdrukmateriaal dat audiciens gebruiken. Het is troep om later te versnijden of inscannen, en bovendien zet het geen druk bij het maken van de afname. Als een lab daar op anticipeert en ze 'dus' aandikken, dan kan een oorstukje onprettig gaan zitten. (ook een 'extra zachte')
Gebruik je een drukopbouwend afnamemateriaal, dan is er al een groot deel van de rek van de gehoorgang meegenomen. Als je dan minder offset toepast, moet je (naar mijn mening in elk geval, maar daar kun je over discussiëren) een beter passing hebben. Omdat de afdruk zelf 'weet' waar meer of minder druk toekan. Versus een te losse afdruk die overal flink wordt aangedikt.

Een laatste verschil kan nog zitten in de coating waarmee wordt afgewerkt. Ik ben jaren geleden al afgestapt van de glanzende (stroeve) coating. Het kan irritatie / schuren veroorzaken.

zo nu stop ik met technische achtergrond info geven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook de Pluggerz via Specsavers met extra zacht materiaal, zonder filters. 78 euro (met 15% kortingsvoucher via het CZ. Reguliere prijs was 105 euro en centen). Overigens ik hoor mijn bloed echt niet stromen....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toetoet
TBTL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:18:
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je topic voor een paar berichten kaap. Op dit moment heb ik de ProActiv Relax Customized Professional (Schoonenberg) oordoppen en daarmee kan ik niet op mijn zij slapen, er komt dan te veel druk op de gehoorgang. Als ik het goed begrijp heb je de Pluggerz Custom-Fit Sleep side sleeper - extra soft. Zou dat beter gaan?
Ik heb die sleep side extra soft van pluggerz lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Toetoet schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:34:
[...]

Ik heb die sleep side extra soft van pluggerz lol.
wat doet er zeer eigenlijk?
Je oorschelp of je gehoorgang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik weet niet hoeveel last je hebt van geluid. Ik had ook last van pijnlijke oren en heb mezelf aangeleerd snachts alleen een doppie in te hebben in mijn "vrijliggende" -dus niet op het kussen- oor. Als ik draai wissel ik de doppen, die ik onder de hoeken van mijn kussen stop en waar ik makkelijk bijkan.

Had overgins ook de eerste paar weken last, dat is nu een stuk minder / helemaal weg als ik een keer met dop in op mn kussen lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15
Ik heb Bose Sleepbuds, de eerste week was dit best wel wennen met ook pijnlijke oren. Maar intussen kan ik ze zonder problemen een hele nacht in hebben, wanneer ik ze een tijdje niet gebruik is het wel weer even 'wennen'.

Ik zou het in elk geval nog even een kans geven. Is het snel weg na wakker worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03 10:10
paQ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:34:
[...]
De basis is altijd een goede afdruk en afdrukmateriaal. Ik ben niet van dat slappe natte afdrukmateriaal dat audiciens gebruiken. Het is troep om later te versnijden of inscannen, en bovendien zet het geen druk bij het maken van de afname. Als een lab daar op anticipeert en ze 'dus' aandikken, dan kan een oorstukje onprettig gaan zitten. (ook een 'extra zachte')
Gebruik je een drukopbouwend afnamemateriaal, dan is er al een groot deel van de rek van de gehoorgang meegenomen. Als je dan minder offset toepast, moet je (naar mijn mening in elk geval, maar daar kun je over discussiëren) een beter passing hebben. Omdat de afdruk zelf 'weet' waar meer of minder druk toekan. Versus een te losse afdruk die overal flink wordt aangedikt.
Audicien hier :)

De afdruk is in veel gevallen leidend, groot onderdeel daarvan is het materiaal wat je gebruikt. Een beetje audicien gebruikt verschillend afdrukmateriaal afhankelijk van wat het eindresultaat moet worden, helaas hebben ze bij de grote ketens vaak maar 1 of 2 soorten, en daar moet je het mee doen...

Klein beetje drukopbouwend moet je toch wel hebben, al is het maar om de "rek" eruit te hebben, maar dan moet je dat bij je order wel kunnen aangeven omdat de leverancier anders zelf ook nog een extra offset gaat toepassen. Wij zijn al een tijdje op zoek naar een kleiner lab zodat het contact wat persoonlijker kan zijn, maatwerk moet ook echt wel maatwerk zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 07:27
Bij mijn vrouw waren haar doppen ook pijnlijk. In eerste instantie hebben ze een drukpunt een klein beetje bijgewerkt, maar dat hielp niet. Ze gaven aan slaapdoppen een kleine fractie groter te maken, zodat ze strak zitten. Dat was bij haar net vervelend kennelijk. Ze heeft nieuwe gekregen die dus net iets kleiner zijn. Nu heeft ze er geen last meer van.

Ik heb zelf vanaf het begin al nergens last van, bij dezelfde leverancier. Ik zou even contact opnemen, laat de producent even meekijken om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
paQ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:05:
[...]

wat doet er zeer eigenlijk?
Je oorschelp of je gehoorgang?
Het zit in mn gehoorgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
rnark schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:12:
Ik heb Bose Sleepbuds, de eerste week was dit best wel wennen met ook pijnlijke oren. Maar intussen kan ik ze zonder problemen een hele nacht in hebben, wanneer ik ze een tijdje niet gebruik is het wel weer even 'wennen'.

Ik zou het in elk geval nog even een kans geven. Is het snel weg na wakker worden?
Ah ook last dus. Ik voel het na het wakker worden alleen als ik eraan zit en dat blijft dan. Ik heb ze nu twee dagen niet in gehad omdat het niet prettig is ze te dragen als het oor pijnlijk is. Ik wil ze paar keer per week voorlopig dragen zodat de irritatie ook beetje kan afnemen tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
millerman_sf schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:47:
Bij mijn vrouw waren haar doppen ook pijnlijk. In eerste instantie hebben ze een drukpunt een klein beetje bijgewerkt, maar dat hielp niet. Ze gaven aan slaapdoppen een kleine fractie groter te maken, zodat ze strak zitten. Dat was bij haar net vervelend kennelijk. Ze heeft nieuwe gekregen die dus net iets kleiner zijn. Nu heeft ze er geen last meer van.

Ik heb zelf vanaf het begin al nergens last van, bij dezelfde leverancier. Ik zou even contact opnemen, laat de producent even meekijken om het op te lossen.
Ja ik ga ze idd even bellen. Ben benieuwd. Was sws al niet tevreden over hun service. Ik kwam ze ophalen en werd geholpen door iemand ( niet de audicien) die niet goed kon uitleggen hoe ik ze in moest doen, heb dat op internet uit moeten zoeken, vervolgens ook geen verdere opmerking over het schoonmaakstokje dat erbij zat. Ik moest zelf vragen van goh hoe werkt dat stokje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb die gele van Schoonenberg en geen last, als zij-slaper, als ik ze in heb.
Het enige wat mij wel irriteert is dat ik ze lastig uit krijg, er zit geen lipje aan.

Als ik ze dan (snel) uit wil doen lukt dat niet 123 en dan wordt ik wel licht panisch.... 8)7

Ik ben daarom overgestapt naar Alpine Sleepdeep:
Afbeeldingslocatie: https://www.etos.nl/on/demandware.static/-/Sites-etos-master-catalog/default/dwebfcac4b/images/120576961/120576961_MCM_PACK_185587.png

Daar zit een lipje aan en zitten ook erg fijn in mijn oor, te krijgen in 2 maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

Magic666 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:49:
Ik heb die gele van Schoonenberg en geen last, als zij-slaper, als ik ze in heb.
Het enige wat mij wel irriteert is dat ik ze lastig uit krijg, er zit geen lipje aan.

Als ik ze dan (snel) uit wil doen lukt dat niet 123 en dan wordt ik wel licht panisch.... 8)7

Ik ben daarom overgestapt naar Alpine Sleepdeep:
[Afbeelding]

Daar zit een lipje aan en zitten ook erg fijn in mijn oor, te krijgen in 2 maten.
Ik heb deze toevallig ook net besteld. Beide maten om even uit te proberen.
Ik zou ook wel otoplatieken willen, en zag dat Alpine die ook maakt, heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee / een mening over?

Aanmeting daarvan kan bij de Hans Anders, maar de wachttijden (bij mij in de buurt) zijn erg lang.

Verder kon ik niet echt een eenduidig topic vinden met advies over otoplastieken. Misschien dat @paQ mij wat verder op weg kan helpen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Geen ervaring met de Alpine oto's.

Ik hoef ze gelukkig niet elke dag in, enkel in de zomermaanden; dan zitten de achterburen wat vaker buiten en het is bij ons redelijk ingebouwd dus al het geluid komt al snel de slaapkamer in dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dragonhaertt schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb deze toevallig ook net besteld. Beide maten om even uit te proberen.
Ik zou ook wel otoplatieken willen, en zag dat Alpine die ook maakt, heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee / een mening over?

Aanmeting daarvan kan bij de Hans Anders, maar de wachttijden (bij mij in de buurt) zijn erg lang.

Verder kon ik niet echt een eenduidig topic vinden met advies over otoplastieken. Misschien dat @paQ mij wat verder op weg kan helpen?
Zoals overal ben je afhankelijk van dezelfde zaken
1. kwaliteit van de afdruk en gebruikt afname materiaal
2. degene in het lab die modelleert (en hoe)
3. de afwerking

Die 3 moeten goed zijn, anders gaat elk oorstukje onprettig zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

SuddenlyNinja schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Audicien hier :)

De afdruk is in veel gevallen leidend, groot onderdeel daarvan is het materiaal wat je gebruikt. Een beetje audicien gebruikt verschillend afdrukmateriaal afhankelijk van wat het eindresultaat moet worden, helaas hebben ze bij de grote ketens vaak maar 1 of 2 soorten, en daar moet je het mee doen...

Klein beetje drukopbouwend moet je toch wel hebben, al is het maar om de "rek" eruit te hebben, maar dan moet je dat bij je order wel kunnen aangeven omdat de leverancier anders zelf ook nog een extra offset gaat toepassen. Wij zijn al een tijdje op zoek naar een kleiner lab zodat het contact wat persoonlijker kan zijn, maatwerk moet ook echt wel maatwerk zijn!
ja geheel eens
Alleen het gros van de audiciens blijkt nogal van de oude stempel te zijn. Als ik expliciet vraag om een afdruk op een bepaalde wijze te nemen, en ik krijg glimmend blauwe dunne aangedrukte (met plastic zakje) in het oor afdrukken binnen waar ik niets mee kan, dan is de reactie al snel: Zo doen we het al 20 jaar!
Ja... I know... :| daarom vroeg ik ook expliciet om een andere afdruk van een ander materiaal.

Een ITE hoortoestel vergt nou (naar mijn idee) een andere afdruk dan een IEM bijv. Een ITE wil vooral diepte, een IEM vooral dikte en druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
paQ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Zoals overal ben je afhankelijk van dezelfde zaken
1. kwaliteit van de afdruk en gebruikt afname materiaal
2. degene in het lab die modelleert (en hoe)
3. de afwerking

Die 3 moeten goed zijn, anders gaat elk oorstukje onprettig zitten.
Ik was nog terug gegaan naar de winkel, het enige dat hij kon bedenken is ze terug te sturen naar het lab en laten bijslijpen. Maar ik ben dan bang dat ze dadelijk dan niet meer goed passen en werken. Je kunt toch niet zomaar random wat gaan slijpen?

Ik heb ze vannacht gedragen met wat vaseline in mijn oor en toen deden ze geen pijn , kan vaseline kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Vaseline kan geen kwaad.
Ik werk silicone nooit bij. Je krijgt altijd een aanzet van de coating.
Bij acryl geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
paQ schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:26:
Vaseline kan geen kwaad.
Ik werk silicone nooit bij. Je krijgt altijd een aanzet van de coating.
Bij acryl geen punt.
Met aanzet bedoel je randje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Toetoet schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Met aanzet bedoel je randje toch?
yep
Lak (die glimmende) voor silicone is vrij stroperig.
En als je het hele oorstukje weer onderdompelt in de lak, dan wordt het hele ding wederom te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@dragonhaertt heb je de doppen binnen? Zo ja, hoe bevallen ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

Magic666 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:03:
@dragonhaertt heb je de doppen binnen? Zo ja, hoe bevallen ze?
Ah, ja! Ze zijn binnen.
Qua comfort een stuk beter dan mijn music-safe dopjes. Ook comfortabel genoeg om op mijn zij te slapen.

De kleine dopjes passen zowel bij mijn vriendin als bij mij, de grotere zijn misschien iets te groot. Dat ligt natuurlijk wel erg aan je gehoorgang.

Ik kan het helaas niet vergelijken met otoplastieken, maar de demping is redelijk goed.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Mooi :)

De kleine heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd, de grote passen verder prima, maar ik zal ze voor de vorm eens in doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:24
De aangemeten oordoppen heb ik in hard en zacht alleen slapen hiermee vind ik niet fijn. Hiervoor gebruik ik de oordoppen van Howard Leigh (Max earplug" (SNR 37) en koop elk jaar een doosje.

25 paar voor 10,50 en 200 paar voor 40 euro bij de gehoor bescherming shop.

Prima mee te slapen en ze zijn heerlijk zacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4Q6uvYX6o6iE3YfqKJz_YPANm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bhyw1D1PbNgdqKY5ArwgUnJZ.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Blonde op 20-03-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bashrc
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik slaap alweer tien jaar met otalgan oordoppen van de drogist. Erg comfortabel en zeer goed geluidsdempend.
De beste van vele die ik geprobeerd heb met de minste pijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf_UzgrRpbWgXJvypqXX5mb-YKE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CW8fKFDBkyLDEfL4poRZSRLT.jpg?f=user_large

Maar vorige week heeft de huisarts-assistente oorproppen verwijderd waar je U tegen zegt.
Vermoedelijk door het aanstampen van oorsmeer in de gehoorgang.. draag ze vrij diep ook.

Is dat minder waarschijnlijk te onstaan met de op maat gemaakte oordoppen? Zitten die minder diep? En dempen ze wel net zo goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Op maat gemaakte oordoppen gaan minder diep dan schuimoordoppen, als je die diep draagt. Ik vind de op maat gemaakte het best dempen van de twee.

[ Voor 120% gewijzigd door TBTL op 16-07-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:22

Franko P.

Hit it.

.bashrc schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:05:
Ik slaap alweer tien jaar met otalgan oordoppen van de drogist. Erg comfortabel en zeer goed geluidsdempend.
De beste van vele die ik geprobeerd heb met de minste pijn.
[Afbeelding]

Maar vorige week heeft de huisarts-assistente oorproppen verwijderd waar je U tegen zegt.
Vermoedelijk door het aanstampen van oorsmeer in de gehoorgang.. draag ze vrij diep ook.

Is dat minder waarschijnlijk te onstaan met de op maat gemaakte oordoppen? Zitten die minder diep? En dempen ze wel net zo goed?
Hier kan ik wel een zinnig antwoord op geven. Ja ook met op maat gemaakte oordoppen krijg je op den duur een ophoping van oorsmeer diep in je gehoorgang.

Ik draag dagelijks op maat gemaakte oordoppen op mijn werk. (werk in fabrieken). Na verloop van tijd (enkele maanden) merk ik dat ik een afspraak kan maken om mn oren uit te laten spuiten.

De demping verschilt met de filters die je laat plaatsen, en deze zouden niet onder moeten doen voor de schuim alternatieven. Ik ga er zelfs van uit dat deze beter dempen, maar ben geen expert daarin. Voor mij persoonlijk zweer ik bij op maat gemaakte doppen omdat deze het geluid beter filteren waardoor ik me niet totaal afsluit van mn omgeving.

[ Voor 7% gewijzigd door Franko P. op 16-07-2023 20:29 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23
Franko P. schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:27:
Hier kan ik wel een zinnig antwoord op geven. Ja ook met op maat gemaakte oordoppen krijg je op den duur een ophoping van oorsmeer diep in je gehoorgang.

Ik draag dagelijks op maat gemaakte oordoppen op mijn werk. (werk in fabrieken). Na verloop van tijd (enkele maanden) merk ik dat ik een afspraak kan maken om mn oren uit te laten spuiten.
Ook mijn ervaring, ik draag daarom het liefst geen in ears meer. Je gehoorgang produceert nu eenmaal oorsmeer, dat geeft normaal geen problemen, omdat het langzaam maar buiten gewerkt wordt. Met oordopjes ga je dat tegen en duw je het telkens weer terug het oor in, omdat voor een goed effect een goede afsluiting nodig is. Ergo contact met de gehoorgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelaH
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-10-2023
..

[ Voor 99% gewijzigd door AngelaH op 03-10-2023 19:14 . Reden: Dubbel ingestuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelaH
Ik lees nu deze al wat oudere post. Ook ik had/heb érg veel last van mijn op maat gemaakte oordoppen (gele van Schoonenberg). Mijn oren gingen steeds 'broeien' en na een paar uur kon ik ze niet meer verdragen. Ook gingen mijn oren er van ontsteken. Ik vermoed nu dat ik allergisch ben voor siliconendopjes.
Ze dempten het geluid wel goed, helaas niet het snurkgeluid van mijn man. Mijn enige 'oplossing' bleek uiteindelijk de logeerkamer.

Sinds enkele dagen gebruik ik de Alpine DeepSleep oordoppen. Wát een verademing. Ik voel ze bijna niet. Helaas zijn ook deze niet geluiddicht en overweeg ik op maat gemaakte oordoppen van Alpine aan te schaffen. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
AngelaH schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:13:
Ik lees nu deze al wat oudere post. Ook ik had/heb érg veel last van mijn op maat gemaakte oordoppen (gele van Schoonenberg). Mijn oren gingen steeds 'broeien' en na een paar uur kon ik ze niet meer verdragen. Ook gingen mijn oren er van ontsteken. Ik vermoed nu dat ik allergisch ben voor siliconendopjes.
Ze dempten het geluid wel goed, helaas niet het snurkgeluid van mijn man. Mijn enige 'oplossing' bleek uiteindelijk de logeerkamer.

Sinds enkele dagen gebruik ik de Alpine DeepSleep oordoppen. Wát een verademing. Ik voel ze bijna niet. Helaas zijn ook deze niet geluiddicht en overweeg ik op maat gemaakte oordoppen van Alpine aan te schaffen. Iemand daar ervaringen mee?
Toevallig heb ik die vrij recent (vorige maand) laten aanmeten. Ik had al motor/concertoordoppen van Alpine op maat maar die moeten na 5 jaar vernieuwd worden. Kon snel terecht in Soesterberg, ze meten nu ook aan bij ik geloof Hans Anders maar dan moest ik een maand wachten, en na 1 dag toevallig al in Soesterberg dus dat was top. Aanmeten zo gepiept as usual, na 2 weken lagen de doppen in de bus.

Ik heb ze pas een paar keer in, ik heb nieuwe buren die soms nogal veel herrie maken dus dan probeer ik het, maar ik ben bang door m'n wekker heen te slapen dus doordeweeks lukt het me nog niet om ermee in te slapen. Ze sluiten redelijk goed af, ik hoor heel weinig achtergrondgeluid. Ik ben een zijslaper en voel ze bijna niet zitten, alleen als je echt veel wiebelt valt het op. Enige wat ik zelf irritant vind is dat ik m'n eigen bloed hoor stromen, maar ik heb een nogal overgevoelig gehoor en misofonie dus dat zal daar wellicht door versterkt worden. Voor nu ben ik voorzichtig tevreden, ze zitten niet zo afschuwelijk als ik gevreesd had dus ik kan er in ieder geval fysiek wel gewoon met slapen. Nu moet m'n kop er nog zelf aan wennen. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkcloud
Ik ben op dit moment op zoek naar nieuwe slaapoordopen en kwam zo op dit forum.

Ik heb tot gisteren de op maat gemaakte slaapordoppen van hans anders gehad. Dat is niet de alpine. Ik weet niet welk merk het wel was maar ik wilde opnieuw een afspraak maken daar, is er geen audicien meer in mijn plaats en pas over 1,5maand is er plek in eentje een stuk verderop.
Ik was altijd erg blij met deze oordoppen als zijslaper.

Ik dacht ik kijk verder eens rond. Als ik reacties online en op dit forum lees ben ik er nog niet over uit. Wat @SmurfLink zegt over je eigen bloed horen stromen lijkt me erg vervelend. Mijn gehoor is ook erg gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkcloud
Ik zie nu dat de oordoppen die ik nu heb van 'noizzez' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Als ervaringsdeskundige ( draag al 40 jr hoorapparaten) ook die hebben oorstukjes identiek aan slaapdoppen. Mierik zeggen , als ze pijn doen zijn ze niet goed gemaakt
Klaar!
Gewoon nieuwe laten maken, en niet bijpruts ketens die het naast brillen er bij doen, maar bij een gehoorspeciaalzaak

Sowieso is wakker liggen van lawaai mij totaal onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eszti
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
In mijn zoektocht naar meer informatie over slaapoordoppen kwam ik terecht op dit forum. Ik twijfel tussen de slaapoordoppen van schoonenberg, pluggerz en Alpine. Ik vind de sleepdeep van alpine erg fijn maar gaat gedurende nacht wel irriteren en liggen ook niet mega lekker (ik ben een zijslaper).

Welke raden julile aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annie969
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik slaap al jaren hetzelfde merk oordoppen, nooit last gehad. Nu sinds paar weken pijn bij zijslapen. Geen ontsteking. Kan dit mss door kussen komen? Alleen pijn als ik er op lig, verder nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:06
Zelf heb ik Alpine, eerste paar dagen wennen. Werd zelfs de eerste twee dagen wakker van pijn in oren...

twijfel twijfel.. nou kan nu niet meer zonder. Wordt zoveel beter wakker. En totaal geen pijn meer :)
Heb ze nu ook binnen 2 seconden in waar ik de eerste week soms wel even zat te puzzelen. Het is gewoon echt even wennen...

En geluid die ze tegenhouden is echt super.

[ Voor 9% gewijzigd door mentalozzie op 07-06-2024 08:19 ]

Pagina: 1