Toon posts:

Beschermhoes achterbank

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb kleine kinderen die nog wel eens knoeien/kruimelen op de achterbank. Daarom heb ik nu een groot badlaken op de achterbank liggen en daar de autostoeltjes op. Werkt op zich aardig, maar zo'n badlaken verschuift best snel en bij grotere hoeveelheden lekkende vloeistof gaat dat er natuurlijk gewoon doorheen.

Over een tijdje krijg ik een (splinter)nieuwe auto en dat leek me wel een goede reden om iets anders te gebruiken dan een badlaken. Ik heb ernaar gezocht, maar ik vind voornamelijk oplossingen voor honden. Ik hoef ook eigenlijk alleen de zittingen te beschermen. Bij de rugleuning is het risico wat kleiner dat dat vies wordt.

Ben benieuwd naar ervaringen voor een goede oplossing op dit gebied. Ik vind het vooral belangrijk dat de gordelsluitingen en Isofix punten goed te gebruiken blijven. En het moet ook weer niet teveel kosten (paar tientjes is okee).

• Palomar
  • Niet online
Kom toevallig na wat andere zoektermen te gebruiken nog wel iets tegen wat er goed uit ziet: https://amzn.eu/d/hIkQANl

Maar wellicht hebben jullie nog betere tips!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:39
Palomar schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:09:
Kom toevallig na wat andere zoektermen te gebruiken nog wel iets tegen wat er goed uit ziet: https://amzn.eu/d/hIkQANl

Maar wellicht hebben jullie nog betere tips!
Dat zet geen zoden aan de dijk hoor: waarschijnlijk komt het er gewoon onder, wanneer je kinderen een vloeistof laten lekken.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:33
Zelfde gedachte hier, of de stof is hydrofoob en de vloeistof glijdt eraf ergens anders naartoe, of het is hydrofiel en de vloeistof trekt erin/erdoor.
Zoiets (full cover) lijkt me dan wel iets beter te werken: https://www.amazon.nl/Wat...d=pla-1697556285827&psc=1

Lederen achterbank was geen optie? Achteraf alsnog te doen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een splinternieuwe auto in bestelling hebt staan, wat ik de méérprijs voor lederen bekleding en zou je dat willen overwegen?

Ook al is die auto zonder 'leer' bestelt: Achteraf plaatsen kan ook gewoon (en dat doen de meeste importeurs / leasemaatschappijen dus ook als je een auto bestelt met leerpakket).

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-03-2023 17:24]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• JaMaaT
  • Laatst online: 09:07
Wat je kunt overwegen is om een bekledingreiniger te kopen. Heb je niet iets op de achterbank en is overal voor te gebruiken.

Ik heb hoezen aan de voorstoelen hangen voor de schoentjes. Vloeistof hebben ze nog nooit geknoeid. Het meeste smeerwerk blijft ook achter in de kinderstoelen. Als ze zo groot zijn dat ze op een verhoger kunnen zitten zal het gesmeer (met vloeistof) wel afgelopen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mitsumark
Nog een tip, alleen water drinken op de achterbank :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mitsumark schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:34:
Nog een tip, alleen water drinken op de achterbank :)
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit kleine kinderen (of dronken passagiers) in je auto gehad? Je wilt niet weten wat er UIT komt als ze spugen, zelfs niet als je ze alleen water als drankje aanbiedt :9

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-03-2023 17:44]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mitsumark
Will_M schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:43:
[...]
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit kleine kinderen (of dronken passagiers) in je auto gehad? Je wilt niet weten wat er UIT komt als ze spugen, zelfs niet als je ze alleen water als drankje aanbiedt :9
Mijn dochtertje van 2+ heeft pas 1 keer gespuugd op de achterbank, alleen dr kleding en een paar druppels op het kinderstoeltje.
Maargoed, die ene keer kun je het degelijk schoonmaken natuurlijk, of heb je wekelijks van die incidenten?
Mijn enige zorg is de "dagelijkse" rit met eten/drinken, daar kun je het op uitzoeken. Rozijntjes geven ook geen zooi, knijpfruit/yoghurt wel...

Dronken mensen komen inderdaad niet in mn nieuwe auto!

[Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 12-03-2023 17:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:55

MLLL

Palm Treo 650

Als mijn kinderen wekelijks de achterbank volspugen zet ik ze op Marktplaats, gratis af te halen ;)

• Palomar
  • Niet online
Dank voor de reacties! :)
Marco-Peters schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:14:
[...]

Dat zet geen zoden aan de dijk hoor: waarschijnlijk komt het er gewoon onder, wanneer je kinderen een vloeistof laten lekken.
Vloeistof is ook nog niet zo erg vaak gebeurd. Het gaat vooral om kruimels en stukjes chocola e.d. die in de bekleding worden gesmeerd als je er geen bescherming tussen hebt
mitsumark schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:20:
Zelfde gedachte hier, of de stof is hydrofoob en de vloeistof glijdt eraf ergens anders naartoe, of het is hydrofiel en de vloeistof trekt erin/erdoor.
Zoiets (full cover) lijkt me dan wel iets beter te werken: https://www.amazon.nl/Wat...d=pla-1697556285827&psc=1

Lederen achterbank was geen optie? Achteraf alsnog te doen?
Die jij noemt kwam ik inderdaad ook nog tegen (lijkt wel wat op die hoezen voor honden), maar dat is meteen weer zo'n enorm ding die zo te zien ook niet even snel te verwijderen is.

De auto krijgt halfleren bekleding. Volledig leer was in de uitvoering die ik neem geen optie, maar je kunt idd achteraf vaak wel iets laten installeren. Kost alleen wel wat en wilde mijn leasebedrag ook niet teveel laten oplopen. Vind stof verder prima (in vorige auto's wel eens leer gehad, maar was er niet weg van).
mitsumark schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Mijn dochtertje van 2+ heeft pas 1 keer gespuugd op de achterbank, alleen dr kleding en een paar druppels op het kinderstoeltje.
Maargoed, die ene keer kun je het degelijk schoonmaken natuurlijk, of heb je wekelijks van die incidenten?
Mijn enige zorg is de "dagelijkse" rit met eten/drinken, daar kun je het op uitzoeken. Rozijntjes geven ook geen zooi, knijpfruit/yoghurt wel...

Dronken mensen komen inderdaad niet in mn nieuwe auto!
Die van mij spugen ook eigenlijk nooit in de auto gelukkig (volgens mij 2 of 3 keer gebeurd in 6 jaar tijd) en het meeste belandt dan in het stoeltje, maar vind het toch wel een prettig idee dat ik er toch wat onder heb liggen ;)
JaMaaT schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:29:
Wat je kunt overwegen is om een bekledingreiniger te kopen. Heb je niet iets op de achterbank en is overal voor te gebruiken.

Ik heb hoezen aan de voorstoelen hangen voor de schoentjes. Vloeistof hebben ze nog nooit geknoeid. Het meeste smeerwerk blijft ook achter in de kinderstoelen. Als ze zo groot zijn dat ze op een verhoger kunnen zitten zal het gesmeer (met vloeistof) wel afgelopen zijn.
Wellicht ook een idee idd. Heb ook wel eens voor de bank in de woonkamer en meubelreiniger gehuurd, waarmee je ook weer heel wat schoon kunt krijgen, maar ik wil het toch liever proberen te voorkomen, want je zult net zien dat er iets gebeurt op de heenweg naar vakantie in Frankrijk en je het 2 weken lang niet echt goed kunt schoonmaken ;)

Ik denk er nog even over na. Het badlaken voldoet vooralsnog wel aardig, maar ik zou liever iets 'netters' hebben :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je kunt ze natuurlijk ook gewoon eten en/of drinken geven buiten de auto tijdens stops. De keren dat ze bij ons op de achterbank zaten te knoeien was 't in een auto waar ik geen zier om de bekleding gaf en toen er wel wat deftigs kwam was het gewoon afgelopen met knoeizooi op de achterbank. Of mams ging er even tussen zitten voor een stukje van de rit.

Sowieso was 't bij ons eigenlijk alleen relevant tijdens de lange ritten naar vakantiebestemmingen enzo waar je meerdere uren achter elkaar in de auto zit. Naar opa en oma (uurtje) kunnen ze prima even zonder.

[Voor 85% gewijzigd door RobIII op 12-03-2023 19:53]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:32
Niet heel mooi, maar een waterdichte matrasbeschermer over de zitting heen trekken? Denk dat je zo iets nodig hebt, of tenminste het beste werkt. Een absorberende laag, met daaronder een waterdichte laag.

Zodat het drankje wel opgevangen kan worden, en dan niet in de bank trekt. Als je iets hebt wat waterdicht/waterafstotend is, rolt het drinken er zo vanaf, en heb je het nog in je bekleding.
Net als met die stoel oplossingen, je houd altijd een rand over, waar gaat het drankje precies in? Die rand.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je al eens gezocht naar oplossingen voor honden?

Of desnoods leren hoezen van AliExpress

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een mooie eenpersoons matrashoes om de zitting gespannen gehad. Die bleef prima strak zitten en is uiteraard wasbaar. Jersey katoen zit ook comfortabel. Heeft zeer goed gewerkt bij mij.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:17
@Palomar Ik heb deze in de auto liggen. Werken goed.

https://nl.aliexpress.com...kERd&gatewayAdapt=glo2nld
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee