Betreft daikin arico/probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twann91
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-04-2023
Beste tweakers, ik heb een airco van daikin sensira ftxc35cv1b gekocht zelf aangesloten, nu was de eerste keer er te weinig gas op(ivm langere leiding) nu heb ik er een monteur bij gehad en die heeft opnieuw gas bijgevuld, maar sinds dat er gas is bijgevuld(ook daarvoor) wil de airco niet verwarmen, koelen werkt op de een of andere manier wel.

wanneer ik de airco op koelen zet dan slaat de ventilator in de binnenunit aan , zodra ik deze op verwarmen zet gaat deze uit en gaat ook niet aan ook niet na een 10min ook niet na een uur.

nu heb ik de airco na mijn weten op de goede manier aangesloten, het systeem is getest door de monteur en er is geen lek en er zit voldoende gas op.

heeft 1 van jullie enig idee wat er mee aan de hand kan zijn. Garantie waar ik de airco heb gekocht willen ze niet aan mee werken aangezien hij niet in geïnstalleerd door een f gassen gecertificeerd bedrijf.

bijgevoegd twee fotos van binnen en buitenunit 1 2 3 op buitenunit zijn slecht leesbaar maar van links na rechts 1,2,3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2zAIkbHRB3i3fsqB1GnRSSTML8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYfWViY5g8e4rMOjqPqcyeS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHlN_Ak2ybOJsmdsNfLmJgAit6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Of9EXXRO1af0uSY6JU6Ex7BC.jpg?f=fotoalbum_large

wie of wie heeft er nog een oplossing of misschien heb ik het wel verkeerd aangesloten. ik vind het in ieder geval al raar dat de binnenunit wel draait bij koelen en bij verwarmen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:33
Hey, wat is de temperatuur van de ruimte waar de binnenunit hangt?
Volgens mij moet die boven de 10 graden zijn voordat hij kan starten met verwarmen..

Heb je die airco zelf afgeperst, gevacumeerd etc?

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02
Volgens mij moet je op 1,2,3 de kabels naar de binnenunit aansluiten , en op de L,N en PE op de onderste strook de voedingskabel . Dat ff checken

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-06 22:37
Kijk even of je de juiste aansluiting op de juiste nummers hebt. Lastig ook dat je 3X zwart hebt. Er staan gelukkig wel cijfers op. Op de binnenunit zit het goed.

Als ik de kleuren zo zie, dan is de volgorde 1-L, 2-N en 3-signaal. Lijkt ook goed te zitten. Ik zou de voeding onder hebben gehouden en de bedrading van de binnenunit boven. Maar dat zal in praktijk niets uitmaken.

Kan het niet iets in de software zijn? Kun je alles resetten?

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:01
Kan deze unit wel verwarmen? De rooftop mini airco bijvoorbeeld, kan dit met het nieuwe model niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 17:51
Ik heb net even gekeken naar het aansluitschema in de handleiding maar het is lastig te zien. De bovenste foto lijkt goed te zijn maar in het onderste blok, is lastig in te schatten. Afwijkingen die ik zie en zou nakijken, 3 de oranje kabel aan de bovenzijde heeft een andere kleur (welke kleur zit erachter?). Ook de onderste 3 nummers zijn nu zwart en niet kleur op kleur wat het lastig maakt om in te schatten hoe je het hebt aangesloten. Ook zou ik de aansluitingen nakijken of je geen los contact hebt (zie ook het plaatje hoe het moet). Persoonlijk denk ik dat het tussen de 1,2,3 aan indoor naar outdoor iets niet helemaal lekker is aangesloten, mits het geen mechanisch defect is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR_7AuRgc1Wicd_h6c9aikxVAvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x9RXGskzd0YGa2lIK9Y7Uu23.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twann91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pISRmGdFvA1Mz9OhbWD8ne4eXPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSHyD03S2m8jk9Ar9HguY4iK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHlN_Ak2ybOJsmdsNfLmJgAit6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Of9EXXRO1af0uSY6JU6Ex7BC.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb even wat dingen veranderd aangezien het me toch niet lekker zat dat de draden wat onder hoorden te zitten boven zaten, alleen jammer genoeg heeft dit niks uitgemaakt. de foto's wat ik heb toegevoegd is de nieuwe situatie ook heb ik hierbij goed de draden gespreid om te laten zien hoe het zit hoop dat het nu duidelijk is en dat iemand kan zien of het goed zit ??

benende in de woonkamer heb ik dus dezelfde airco zelfde type etc alleen zoals ik aangaf heeft die dus andere draden (gekleurd) ipv genummerd nu heb ik hier vandaag ook even een foto van gemaakt die draden/aansluiting zit zo(zie fotos) deze airco werkt wel gewoon zoals het hoort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKBLn__z56-WZX7V_4UGt6b9aHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KdcSD9CSa7EwneVWkwdaKft.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A5q7gYLRT1XUqXFdyDeORC_oxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGI9rUkhXYrPpRQ8A1OFyXLO.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb niet heel veel verstand van elektra, maar kan het zijn dat misschien de airco met de nummer 1.2.3 is verkeerd gaat met betrekking welk nummer op nuldraad gaat nu is dat nummer 2 maar zou dat ook nummer 1 kunnen zijn?

de buitenunit draait wel gewoon op alle standen, binnenunit draait alleen bij koud blazen en bij warm blazen minimaal draaien. maar hij verwarmt gewoon niet.

sorry voor de late reactie op de 1 of andere manier was ik uitgelogd en ik kon niet meer inloggen, en dus ook geen reactie plaatsen

bedankt allen alvast voor het meedenken.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twann91
overigens wordt bij de buitenunit de onderste leiding wel gewoon warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb je al via de afstandbediening gekeken of er een foutcode actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je wat meer vertellen over hoe deze unit in werking is gesteld? Heb je dat helemaal zelf gedaan? Gevacumeerd? Met stikstof afgeperst?

Eerste gok was driewegklep, maar je zegt dat de onderste buis wel warm wordt bij verwarmen. Wordt de warmtewisselaar binnen ook warm?

Edit: voor de duidelijkheid: wordt de dikke of de dunne leiding warm? De dikke leiding moet warm worden.

Draaien met (veel) te weinig gas kan schade geven aan een compressor. Maar je zou op zijn minst wat foutcodes verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 08-04-2023 22:21 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twann91
foutcodes kan ik aflezen van de afstandbediening maar die geeft alle foutcodes wat je kan hebben uit het boekje hij slaat er geen 1 over,

Kan je wat meer vertellen over hoe deze unit in werking is gesteld? Heb je dat helemaal zelf gedaan? Gevacumeerd? Met stikstof afgeperst?
antwoord op deze vraag is dat heeft een vriend van mij gedaan die werkzaam is als elecktricien/loodgieter geen airco monteur om maar zo te zeggen dus die weet ook niet precies hoe en wat verder.

Eerste gok was driewegklep, maar je zegt dat de onderste buis wel warm wordt bij verwarmen. Wordt de warmtewisselaar binnen ook warm?
antwoord hierop de dikke buis word warm

de warmtewisselaar binnen heb ik nog niet aan gevoelt. ik zal dit later vandaag nog even voelen/proberen.

de eerste keer heeft de airco wel gedraaid met te weinig gas (storing met te weinig gas) vandaar dat ik de monteur er weer bij heb gehad om er meer gas op te doen. Dit gedaan te hebben deed de airco daarna niks meer.

[ Voor 10% gewijzigd door twann91 op 09-04-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:57
twann91 schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:32:
foutcodes kan ik aflezen van de afstandbediening maar die geeft alle foutcodes wat je kan hebben uit het boekje hij slaat er geen 1 over,
Om de foutcode te bepalen moet je kijken wat de reactie van de unit zelf is op de code die de afstandbediening stuurt. De AB is namelijk heel dom en ontvangt niets terug van de unit.
De AB stuurt dus gewoon alle mogelijke foutcodes, en de Unit reageert daarop met een of twee piepjes afhankelijk van of die code wel of niet een actieve fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twann91
Ik heb nog even weer is goed gekeken na de foutcodes en luisterend na de piepjes .

ik krijg dus een andere pieptoon of F3 en FA dat is dus volgens de boekjes Afvoerpijp oververhit en warmetewisselaar oververhit , wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen?

bedankt voor alle hulp zover!
Pagina: 1