mis de kleur rood

Pagina: 1
Acties:

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 13:15
Hmm, daarnet ging ik ff een cdrom uit mijn computer slopen en daarbij ging er iets mis :(

De pc stond natuurlijk uit en ik was bezig alle kabeltjes eruit te trekken. Op het moment dat ik mijn monitor kabel eruit trek raad je het misschien al. Een vonk. Ik was vergeten mijn monitor uittezetten |:(
Alles is voor de rest goed gegaan, maar toen ik de pc aanzette misde ik de kleur rood.

Ik heb al geprobeerd met een andere monitor maar ook op die mis ik de kleur rood. Het probleem bevindt zich dus op de videokaart (Matrox G450 Dualhead 32mb DDR).

Op de tweede head heb ik mijn tv aangesloten, als ik nu een film kijk dan krijg ik wel de kleur rood te zien. Is de eerste head nou definitief verrot of is er nog iets aan te doen?

Verwijderd

Probeer je videokaart is in een andere pc...

beetje waZig verhaal, zou opzich niets moeten uitmaken kabel eruit halen terwijl monitor aanstaat...

En anders heb je vast nog wel garantie toch???

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

ik denk idd dat je er niks meer aan kan doen, hardware is waarschijnlijk beschadigd.
wel vreemd eigenlijk, ik swap m'n monitor regelmatig met andere comp terwijl ie aanstaat en no problems, zal voortaan maar wat voorzichtiger zijn.... :)

• pimlie
Maar is het nog rechtmatig om garantie te claimen? Is dit iets wat ik had kunnen verwachten of zou het normaal gesproken goed moeten gaan?

Verwijderd

Je Rood filter zal wel kapot zijn; zoek eens op V7700 modden ofzo, daar wordt geshowed wat voor filter ik bedoel.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
monitoren mag je gewoon omwisselen als de computer aanstaat hoor :)
net als netwerkzooi, geluid, en de seriele dingen

parallel en PS/2 mag je NIET eruit halen/erin stoppen als de pc aanstaat

ja en uiteraard je schijven ensow niet (tenzij je hot swappable hebt, maar dan mag je mij ook wel wat geld geven ;)

Verwijderd

gewoon claimen op je garantie. Ik wissel ook wat monitoren om terwijl ze aanstaan en ze zouden niet moeten vonken. Dus ik zou terug gaan met je videokaartje.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 21:27 schreef ikbenveldmuis het volgende:
monitoren mag je gewoon omwisselen als de computer aanstaat hoor :)
net als netwerkzooi, geluid, en de seriele dingen

parallel en PS/2 mag je NIET eruit halen/erin stoppen als de pc aanstaat

ja en uiteraard je schijven ensow niet (tenzij je hot swappable hebt, maar dan mag je mij ook wel wat geld geven ;)
ONZIN!!! parallels en PS/2 kabels kan je OOK gewoon altijd omwisselen wanneer de PC aanstaat...

Weet niet hoe je aan deze wazige info komt... Alle externe randapperatuur kan je gewoon terwijl de pc aan staat erin en eruit pluggen

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:29

frapex

got r00t

Op zondag 02 september 2001 13:39 schreef -KOD- het volgende:

[..]

ONZIN!!! parallels en PS/2 kabels kan je OOK gewoon altijd omwisselen wanneer de PC aanstaat...

Weet niet hoe je aan deze wazige info komt... Alle externe randapperatuur kan je gewoon terwijl de pc aan staat erin en eruit pluggen
bij ps/2 mag dat officieel niet.. parrallel wel, scsi ook officieel niet ...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Parallel weet ik niet of je dat mag swappen (ik doe het wel, maar heb idd ook gehoord dat dat niet goed is).
Ik weet wel dat PS/2 het zeker niet leuk vind om geswapped te worden (terwijl je pc aanstaat). Dit kan je PS/2 poort opblazen, dat is al zo sinds de eerste PS/2 poort, misschien zijn ze nu beter gebufferd, maar ik doe dat iig niet (moet als het een keer gebeurd toch booten omdat mijn muis het dan niet meer doet).

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

[offtopic]
scsi ook officieel niet ...
SCSI is wel hotpluggable want in toffe RAID systemen kan je zonder problemen er een schijf uittrekken.
Ook kan ik m'n scanner hier aanzetten terwijl windows aan staat. Dat werkt juist allemaal zo mooi.
[/off topic]

Maar ik denk dat je kaart kapot is dus misschien en nieuwe filter en anders toch helaas een nieuwe kaart.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Op zondag 02 september 2001 13:39 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Mooi, kom maar ff hier dan laat ik het je zien:

HP Deskjet 670C dood, omdat ie aan stond terwijl ik aan't hotpluggen was.
Muis dood, omdat ik zonodig PS/2 moest hotpluggen
PS/2 poort dood, omdat iemand anders ook zonodig wou hotpluggen...

Oh ja, die PS/2 poort is nu niets anders dan vroeger: het gaat om een dode K7TTurbo...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Monitor kabel verrot??
Daar kan het misschien ook aan liggen.

Verwijderd

Ik heb precies 't zelfde gehad met de Matrox G400 dualhead.

'k haalde kabel van me monitor 'r uit, klein fonkje, en me scherm werd roze,
Ik naar Dell bellen en uitgelegt dattie kappot was gegaan daardoor en kreeg weekje later nieuwe kaart >:)
Maarja, 'k weet niet of dat ook garantie van Matrox is.

Succes

• pimlie
Monitor kabel is het niet. Heb ook al een andere monitor geprobeerd, zelfde resultaat.

Ik ga morgen informatique es bellen. Even vragen of ze een goede beoordeling in de shopsurvey willen >:)
Pagina: 1