Toon posts:

Grafana / Home Assistant- Query issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henri2500
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hallo allen,

Middels de combinatie HA, Grafana, Node-red en InfluxDB houd ik allerlei data bij over mijn woning. Naarmate de tijd vordert ben ik steeds meer dingen aan het toevoegen aan mijn dashboards, je bedenkt immers steeds nieuwe dingen. Nu loop ik echter tegen een fout aan die ik niet snap en al een tijd niet opgelost krijg.

Ik probeer de maximale dagopbrengst / piekvermogen / efficiëntie van het huidige jaar in een singlestat graph te laten zien.

Dit gaat goed voor het piekvermogen:

Als ik echter dezelfde query gebruik op de twee andere dataseries geeft mijn query een foutmelding. Ik vermoed dat dit met de format van mijn gegevens te maken heeft. Het vermogen van mijn installatie wordt gedurende de dag constant naar InfluxDB geschreven. De dagopbrengst / efficiëntie maar 1x per dag (net voor middernacht). Daar lijkt mijn query niet mee om te kunnen gaan, en daarnaast lijkt ook het type data wat in Influx staat anders te zijn.

Iemand enig idee hoe ik onderstaande issue opgelost krijg?

Als ik de 'max' uit de query haal, krijg ik idd wel een waarde. Maar zeker niet de maximale waarde van het huidige jaar (10 kWh, ipv van de 25 die momenteel het maximum is). :?

Alle reacties

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:45

Dogooder

dus...

In de query die fout gaat, staat volgens mij een group by die er niet hoort.
Hier een ongeveer query:
Select Max(totalpower_daily_total) from solar Where $__timefilter(time).

• Henri2500
Zonder group heb ik inderdaad ook geprobeerd. Dan spuugt ie wel een lijst met waardes uit (zie laatste foto hierboven), maar het maximum selecteren gaat niet goed. Want 10 kWh is niet de juiste maximum waarde voor het huidige jaar...?

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:02
probeer eens: SELECT MAX(solarpower....etc

geen idee of dat kan in een influx omgeving

• Henri2500
Daar lijk het niet op helaas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08
Kijk even in je DB wat je daadwerkelijk in Influx hebt staan met een
code:
1
SHOW SERIES ON default

met evt een time limit van 30 dagen ofzo, en een

code:
1
SHOW MEASUREMENTS ON default

waarbij je dus kan zien wat je daadwerkelijk aan measurements in je db hebt zitten.

Op deze link staat de documentatie voor die queries, zodat je wat kan rondneuzen.

https://docs.influxdata.c...plore-schema/#show-series

Je kunt inderdaad `SELECT max(value) doen in je query, maar dat kan alleen als je geen tag selectors gebruikt, en uiteraard heeft dat alleen zin als je meer dan 1 datapunt hebt per query range.

https://docs.influxdata.c...y_language/functions/#max

[Voor 6% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 21-03-2023 11:46]

Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine

• Henri2500
Dank Nicole; daar ga ik me later even in verdiepen. Wordt vervolgt :)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:08
Henri2500 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:29:
Zonder group heb ik inderdaad ook geprobeerd. Dan spuugt ie wel een lijst met waardes uit (zie laatste foto hierboven), maar het maximum selecteren gaat niet goed. Want 10 kWh is niet de juiste maximum waarde voor het huidige jaar...?

[Afbeelding]
Haal die "and $timefilter" eens weg.

[Voor 6% gewijzigd door jobr op 22-03-2023 19:12]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee