Toon posts:

Sonoff NSPanel ESPHome Flashing lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:50
Naar aanleiding van de review afgelopen week van de Sonoff NSPanel (review: Sonoff NSPanel - Flashbaar wandpaneel voor het tweakershome) heb ik twee van deze paneeltjes in huis gehaald om te integreren in mijn Home Assistant setup. Prima prijs, overzichtelijke stappen in de review en snel in huis; leek me een prima zondagmiddag project :)

Stappen keurig gevolgd; python geinstalleerd, middels pip esphome geinstalleerd om vervolgens tegen fouten aan te lopen. Helaas was de reviewer even vergeten dat je git wel geinstalleerd moet hebben op je Windows machine als je deze wil gebruiken om de NSPanel te flashen. Snelle installatie verder ging dat gelukkig goed, maar loop ik nu tegen het volgende aan:

Ik doe de esphome wizard, krijg een yaml bestand en vervang de inhoud met

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
substitutions:
###### DIT GEDEELTE AANPASSEN ######
  device_name: wandpaneel
  wifi_ssid: je-wifi-ssid
  wifi_password: je-wifi-wachtwoord
##### EIND AANPASBARE SECTIE #####

nextion_update_url: "https://raw.githubusercontent.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint/main/nspanel_eu.tft"
packages:
  remote_package:
    url: https://github.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint
    ref: main
    files: [nspanel_esphome.yaml]
    refresh: 300s

Uiteraard verander ik hierbij de SSID en wachtwoord naar die van mijn IOT netwerk. Zodra ik esphome run wandpaneel.yaml draai komt echter de volgende fout terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
INFO Reading configuration nspanel_peter.yaml...
INFO Updating https://github.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint@main
Failed config

substitutions: None
  device_name: nspanel_peter
  wifi_ssid: <verwijderd voor privacy>

Must be string, got <class 'esphome.helpers.EInt'>. did you forget putting quotes around the value?.
  wifi_password: <verwijderd voor privacy>
  nextion_update_url: |-
    https://raw.githubusercontent.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint/main/nspanel_eu.tft

Ik heb echt geen idee waarom dit niet goed gaat. Ik heb letterlijk 0 python kennis of ervaring en snap niet wat ik hier anders heb gedaan dan de reviewer. Is Olaf misschien gewoon nog meer stappen vergeten op te nemen in de review? Hij ging er immers ook al vanuit dat iedereen wel git op z'n PC heeft staan..

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X |Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Fujinon 16-80mm F/4 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Illusion

(the art of)

Heb je het ssid tussen aanhalingstekens staan?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Benedykt
Illusion schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:10:
Heb je het ssid tussen aanhalingstekens staan?
Nee, moet dat? Dat staat namelijk niet in het voorbeeld van Olaf.

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X |Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Fujinon 16-80mm F/4 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:10
Staat hier toch? Must be string, got <class 'esphome.helpers.EInt'>. did you forget putting quotes

• Benedykt
CodeBaker schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:38:
Staat hier toch? Must be string, got <class 'esphome.helpers.EInt'>. did you forget putting quotes
Tsja, nogmaals: Ik heb letterlijk 0,0 verstand van python en heb geen idee waarom iets wel of niet in quotes zou moeten. Dit lijkt het echter wel opgelost te hebben.

Zal het eens bij de redactie melden; de stappen in de review zijn simpelweg te summier om te kunnen volgen zo.

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:17
Het flashen enzo is relatief makkelijk.
Ik maak gebruik van HomeAssistant en de ESPHOME addon.

In de ESPHOME add on heb je rechtsboven secrets:

Klik op dat linkje en dan kan je een secret aanpassen:

Vervolgens heb ik de yaml iets aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
substitutions:

###### CHANGE ME START ######

device_name: "nspanel" 
  wifi_ssid: !secret wifi_ssid
  wifi_password: !secret wifi_password

nextion_update_url: "http://192.168.100.165:8123/local/nspanel_eu.tft" # URL to local tft File
#  nextion_update_url: "https://raw.githubusercontent.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint/main/nspanel_us.tft" # URL to Github

web_server:
  port: 80
  auth:
    username: admin
    password: ${wifi_password}
    ##### advanced config - change to use web_password ##### 
    # password: ${web_password}

wifi:
  ssid: !secret wifi_ssid
  password: !secret wifi_password

manual_ip:
    # Set this to the IP of the ESP
    static_ip: 192.168.100.30
    # Set this to the IP address of the router. Often ends with .1
    gateway: 192.168.100.1
    # The subnet of the network. 255.255.255.0 works for most home networks.
    subnet: 255.255.255.0
    dns1: 192.168.100.1
    dns2: 192.168.100.1

##### CHANGE ME END #####

##### DO NOT CHANGE ANYTHING! #####

packages:
  ##### download esphome code from Github
  remote_package:
    url: https://github.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint
    ref: beta
    files: [nspanel_esphome.yaml]
    refresh: 300s

##### DO NOT CHANGE ANYTHING! #####

Ref: kan je op main laten staan ik heb ervoor gekozen om hem op beta te zetten.
De IP referenties heb je niet perse nodig je kan hem ook automatisch een IP adres toekennen evenals de webserver.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee