Zonnepanelen uit en aanzetten met schakelaar (zigbee/zwave)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
Ik heb een Goodwe 5000 dns omvormer op zolder en 6500 KW op het dak liggen.
Het probleem is dat de omvormer 's ochtends 10x schakelt met een harde klik, voordat deze continue aan blijft staan. Daar wordt iedereen wakker van.
Ik wilde dus in de meterkast de zekering/schakelaar vervangen door een die ik kan schakelen (zigbee/wifi / zwave).
Dan kan die dus om 01:00 uit en om 8:00 (als iedereen wakker is) weer aan.
Die paar kwh die ik mis per jaar jammer dan.

Alleen zit er nu dus een 25A zekering/mauele schakelaar in. Ik kan niks vinden wat dit remote kan.

Alleen Alie Tongou TO-Q-SY1-JZT maar volgens alie geen overstroombeveiliging.
Shelly pro 1PM gaat tot 16A.

Iemand ideeen of een andere oplossing voor het probleem?
Iets met een magneetschakelaar en een zigbee module? (Te weinig kennis mbt meterkast en electriciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zoekt een contactor, die zijn er ook met een smart smaakje.
Let wel, dit vervangt niet je zekering.

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 12-03-2023 15:37 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Ik heb ook een Goodwe 5000 DNS en je hoort de relais wel, maar niet zo hard dat je er wakker van wordt. Weet je zeker dat je je unit wel goed is, of slapen jullie licht? ;)

Heb je ook in de instellingen gekeken, er valt daar wel het e.e.a. te tweaken - o.a. met welke minimale zonnestroom hij inschakelt - wat wellicht beter is, hetzij seizoensgebonden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@teacher
Een contactor cq magneetschakelaar. Een die 25A aan kan. Ik kan geen smart smaakje vinden.
Maar goed, ik kan natuurlijk daar wel weer een smart device op zetten die het maak / verbreek contact maakt.
Dan moet die contactor dus na de zekering geplaatst worden. (ga ik allemaal laten doen, maar wil graag weten wat er gedaan moet worden en de apparatuur zelf aanschaffen)

@Sebazzz We slapen best licht, met name tegen de tijd dat we op moeten staan (nu komt de zon rond 7 uur op, dus dan worden we er allemaal wakker van). Van de zomer begint dat tegen half 6 al te tikken? Dan horen we het meestal niet. Alleen de kinderen slapen echt letterlijk naast de omvormer met een dun gipswandje ertussen. Dus die worden er dan wel wakker van. Kortom toch een probleempje wat opgelost dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@Sebazzz
Qua instellingen heb ik nog niet gekeken. Vindt het nogal abracadabra wat er op dat lcd schermpje staat en langskomt als je op de knoppen drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Nelis13 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:51:
@Sebazzz
Qua instellingen heb ik nog niet gekeken. Vindt het nogal abracadabra wat er op dat lcd schermpje staat en langskomt als je op de knoppen drukt.
Via de app kan je meer instellen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@Sebazzz Daar word ik ook niet heel veel wijzer van. Hoe kan ik hem pas laten starten als er meer stroom/vermogen gegenereerd wordt?
Pagina: 1