asus rgb software gedraagt zich vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:18
Ik heb 2 nieuwe RGB fans geïnstalleerd deze lijken prima te werken maar wanneer ik de pc in slaapstand zet dan blijven de lichtjes van de fans gewoon aan. Dit is heel storend in de nacht aangezien mijn pc in de slaapkamer staat. Ik heb daarna in de bios gekeken en een optie gevonden die het rgb-licht zou moeten uitschakelen tijdens slaapstand alleen hielp dit niet de lichtjes blijven gewoon aan.

Ik merkte ook dat de fan lichten aan blijven zelfs wanneer ik de pc uitschakel! Het was me wel gelukt om de rgb compleet uit te schakelen maar dan heb ik ook geen lichtjes als de pc aanstaat en dat is zonde van de rgb fans. Ik wil liever geen extra bloatware installeren dus ik hoop dat iemand misschien een oplossing heeft

Relevante hardware

https://tweakers.net/pric...rix-b450-f-gaming-ii.html ASUS ROG Strix B450-F Gaming II
2x https://tweakers.net/pric...n-prisma-al-14-140mm.html Fractal Design Prisma AL-14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Je titel zegt Asus RGB Software - bedoel je hiermee dat je Asus Armoury Crate gebruikt?
Zo ja, dan werkt de bios-instelling niet omdat deze software de instellingen overschrijft.

In Armoury Crate kan je het het instellen, zie video hoe het moet; YouTube: Turn OFF ASUS Aura RGB Lights When PC Is Shutdown In Armoury Crate

Ik gebruiik geen enkele Asus-software, vandaar dat ik een video doorstuur.

Als je deze software niet hebt geïnstalleerd zouden de bios-instellingen gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
Ik heb de Armoury Crate zelf niet geïnstalleerd, maar ik herinner me wel dat ik een melding kreeg van Windows of ik de software gelijk wilde installeren. En dit was met een frisse Windows 10 installatie. Vond dat nogal vreemd, kan het zo zijn dat de software al van tevoren was ingesteld? Hoe anders zou ik die melding kunnen krijgen. De led lichten gaan trouwens ook niet wanneer ik de pc uitschakel.

Schijnbaar wordt de armoury crate automatisch geïnstalleerd zonder dat daar naar gevraagd wordt zoals ze hier vertellen. Armoury Crate moet in de bios uitgeschakeld worden.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Stop ASUS Armory-Crate Automatically Installing | Windows 10/11 Guide

https://www.asus.com/support/FAQ/1043788/

Ben hier geen fan. Ik ga er even mee aan de slag ik zal het jullie nog laten weten. Bedankt Mike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Er is een instelling in de bios, ErP, welke de PC helemaal uitzet. Normaal blijven bepaalde zaken gewoon aan, zoals leds of USB poorten. Met ErP wordt alle stroom van het moederbord gehaald wanneer je deze uitzet. Kan dat het beste aanbevelen.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Niet online
Oh ja, Dat is waar ook. Asus heeft inderdaad een bios-instelling waardoor Armoury Crate automatisch wordt geïnstalleerd. Snap niet dat dit standaard ingeschakeld is.

In de bios in advanced mode > Onboard Devices Configuration bij RGB Lighthing en bij When system is in sleep, hibernate or soft off state - deze op Stealth Mode zetten. Dan zou alle RGB uit moeten gaan

Of inderdaad ErP gebruiken zoals Jean Paul zegt. Onthoud wel dat ErP alleen werkt met S4 (Hibernation/sluimerstand) en S5 (volledig uitgeschakeld). Slaapstand (S3) werkt ErP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
Zitten er ook nadelen vast aan ErP S4/S5? Heb dingen gelezen zoals dat het je systeem onstabiel kan maken of de opstarttijd van verlengen. Ik ga eerst opnieuw windows installeren om alle Asus meuk van het systeem te halen en als dat niet werkt dan probeer ik het met ErP dat doe ik morgen. Advies word gewaardeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Niet online
Ikzelf gebruik al jaren ErP en ervaar geen enkelen problemen mee. Systeem is stabiel en opstarten duurt zo 15 seconden (Fast boot is uitgeschakeld in de bios). Enige nadelen aan ErP is dat sommigen functies niet meer werken wanneer je pc in S4 of S5 is. Dat hangt dus af van jouw situatie.

Met ErP ingeschakeld werken deze functies niet meer;
  • Wake on LAN
  • USB-opladen
  • Power on met muis of toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soldin
Probleem is opgelost, armoury crate was de boosdoener. Na windows opnieuw geïnstalleerd te hebben, werken de rgb ventilatoren zoals het hoort, bij uitschakelen en slaapstand gaan de lichtjes nu gewoon uit.

Als armoury crate eenmaal geïnstalleerd, krijg je die ook niet meer weg en moet je een herinstallatie van windows doen. Armoury crate moet je dus gelijk in de bios uitschakelen wil je problemen voorkomen. Volgende keer ga ik maar voor een moederbord van een ander merk... Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@soldin Je kan ook deïnstalleren met het programma bcuninstaller. Na de verwijdering wordt er nog gezocht naar leftovers en register sleutels.

Daar is geen nieuwe Windows installatie voor nodig.

https://www.bcuninstaller.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
Ah ok ik was niet bekend met dat programma bierschuit. Asus heeft ook een deinstaller tool ik probeerde daarmee alles te verwijderen maar het had geen resultaat. Wel goed om te weten voor de volgende keer, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 20:21
Ik heb ook een rare sutuatie. Ik heb RGB in mijn kast op de waterkoeling, RAM, videokaart en fans. Laatst heb ik voor het eerst zelf een PC gebouwd en het valt me al lichtjes tegen dat er duidelijke afwijkingen zitten in de RGB onderling. Zelf de twee RAM sticks zijn niet hetzelfde. Maar dat tot daar aan toe, nu het "probleem":

Ik heb mijn RGB altijd ingesteld staan op statisch één kleur. Mijn videokaart gaat altijd zijn eigen weggetje. Bij opstarten is alles in de gewenste kleur, maar staat hij in vol RGB kleurwissel stand, zelfs als daarbij Aura Sync aangevinkt staat. Als ik het vinkje uitzet neemt hij de goede kleur aan, mits ik hem dezelfde instelling geef als ik bij de rest doe met Aura Sync natuurlijk. Als ik opstart met hem uitgevinkt gebeurt precies hetzelfde, maar dan help aanvinken juist weer.

Moederbord: Asus TUF B550-E Wifi
Videokaart: Asus TUF AMD RX 6950 XT
RGB softare: Asus Armoury Crate

Heeft iemand hier een idee waarom ik de videokaart altijd handmatig goed moet zetten? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:28

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Asus ROG Armory Crate issues spreads like a cancer trough your system

Ik vond deze youtube video nog van Armoury Crate.
Er is een removal tool.

Hij zegt van, gewoon die Armoury Crate er af halen.

Hij zegt van dat je het gevoel hebt dat heel je Device word afgeknepen door die armoury crate.

[ Voor 146% gewijzigd door Water_824 op 14-10-2023 22:22 ]

Pagina: 1