Hoi, eerste post, so be gentle please
Sinds een week of twee wordt mijn FPS op 30 gecapped in alle games die ik speel. Het ontstond nadat ik een keer met meerdere schermen aan het prutsen was en steeds heen en weer schakelde tussen schermen en plots een 'your GPU has crashed'-melding... kreeg.
als ik in Gforce Experience 'battery boost' op max (=60|!) zet, dan lijkt het probleem enigszins verholpen, althans dan capped ie 'm op 60. Ik krijg de indruk dat mijn laptop in 'ik draai op de accu'-modus schiet, terwijl ik gewoon op netstroom zit. Heb alle drivers al geupdate, opnieuw geinstalleerd, heb windows opnieuw geinstalleerd met harde reset (alle data wissen), maar probleem blijft.
Geen idee wat ik nog kan doen. Iemand een suggestie?
...
hardware:
perating System
Windows 11 Home 64-bit
CPU
AMD K19 x16
RAM
31,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1598MHz (22-22-22-52)
Motherboard
MEDION GM7Zx (FP6)
Graphics
Generic PnP Monitor (2560x1440@165Hz)
4095MB NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU (Unknown) 38 °C
512MB ATI AMD Radeon Graphics (Unknown)
SLI Disabled
CrossFire Disabled
Storage
953GB SAMSUNG MZVL21T0HCLR-00B00 (Unknown (SSD))
Audio
Logitech PRO X Gaming Headset
...
Al geprobeerd:
-drivers geupdate
-windows opnieuw geinstalleerd.
-battery boost op max
-onboard GPU gebypassed.
...
Sinds een week of twee wordt mijn FPS op 30 gecapped in alle games die ik speel. Het ontstond nadat ik een keer met meerdere schermen aan het prutsen was en steeds heen en weer schakelde tussen schermen en plots een 'your GPU has crashed'-melding... kreeg.
als ik in Gforce Experience 'battery boost' op max (=60|!) zet, dan lijkt het probleem enigszins verholpen, althans dan capped ie 'm op 60. Ik krijg de indruk dat mijn laptop in 'ik draai op de accu'-modus schiet, terwijl ik gewoon op netstroom zit. Heb alle drivers al geupdate, opnieuw geinstalleerd, heb windows opnieuw geinstalleerd met harde reset (alle data wissen), maar probleem blijft.
Geen idee wat ik nog kan doen. Iemand een suggestie?
...
hardware:
perating System
Windows 11 Home 64-bit
CPU
AMD K19 x16
RAM
31,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1598MHz (22-22-22-52)
Motherboard
MEDION GM7Zx (FP6)
Graphics
Generic PnP Monitor (2560x1440@165Hz)
4095MB NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU (Unknown) 38 °C
512MB ATI AMD Radeon Graphics (Unknown)
SLI Disabled
CrossFire Disabled
Storage
953GB SAMSUNG MZVL21T0HCLR-00B00 (Unknown (SSD))
Audio
Logitech PRO X Gaming Headset
...
Al geprobeerd:
-drivers geupdate
-windows opnieuw geinstalleerd.
-battery boost op max
-onboard GPU gebypassed.
...