Gisteren eens een renovatiecoach laten komen i.v.m. het isoleren van ons huis.
Maar wat deze ons aanraad is wel niet min.
We hebben momenteel blijkbaar een energieniveau D en om dat naar A te brengen zou ons dat +/- 50 a 60.000€ zijn dat we moeten investeren.
Daar had ik totaal geen rekening mee gehouden.
Ons huis is van 1935 maar wel volledig gerenoveerd als we het 3 jaar geleden kochten, enkel blijkbaar volledig niet goed geïsoleerd.
Hij raad aan om het dak beter te isoleren en ook nieuwe dakpannen (blijkbaar gaan deze maar +/- 100 jaar mee) als ze dan toch bezig zijn.
Daarna volgt het isoleren van de gevel + overal nieuwe ramen/vensters (deze zijn momenteel gewoon dubbelglas)
Dit zou ons jaarlijks +/- 700€ minder gas/elektriciteit opbrengen.
60.000€ investeren om jaarlijks "maar" 700€ profijt te doen vind ik te weinig.
Maar volgens hem daalt ons huis jaarlijks 2% in waarde als we dit niet doen en kan het binnen bijvoorbeeld 20 jaar niet verkocht worden.
Zitten hier "kenners" die hier een eerlijke mening over hebben?
Alvast vele dank alvast.
Maar wat deze ons aanraad is wel niet min.
We hebben momenteel blijkbaar een energieniveau D en om dat naar A te brengen zou ons dat +/- 50 a 60.000€ zijn dat we moeten investeren.
Daar had ik totaal geen rekening mee gehouden.
Ons huis is van 1935 maar wel volledig gerenoveerd als we het 3 jaar geleden kochten, enkel blijkbaar volledig niet goed geïsoleerd.
Hij raad aan om het dak beter te isoleren en ook nieuwe dakpannen (blijkbaar gaan deze maar +/- 100 jaar mee) als ze dan toch bezig zijn.
Daarna volgt het isoleren van de gevel + overal nieuwe ramen/vensters (deze zijn momenteel gewoon dubbelglas)
Dit zou ons jaarlijks +/- 700€ minder gas/elektriciteit opbrengen.
60.000€ investeren om jaarlijks "maar" 700€ profijt te doen vind ik te weinig.
Maar volgens hem daalt ons huis jaarlijks 2% in waarde als we dit niet doen en kan het binnen bijvoorbeeld 20 jaar niet verkocht worden.
Zitten hier "kenners" die hier een eerlijke mening over hebben?
Alvast vele dank alvast.