Dank allemaal voor jullie advies. Ik heb gister (vrijdag 26 mei 2023) alle aankopen gedaan. Hier de build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naadloos de nieuwste games spelen.
Onderzoek met honderden chrome tabs open, grote PDF's open in Adobe, en een game heb idlen op de achtergrond.
Zoekwerk door grote documenten (met een zoekprogramma door tientallen documenten, 1000+ pagina's)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2.500 maximaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwijs naar de RML output. In elk geval wil ik een forse snelheid en één van de beste videokaarten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC is fijn, maar voorkeur gaat uit naar prestatie.
Ga je overklokken?
Maximale prestatie. Mogelijkheid om te overklokken zou fijn zijn, maar niet noodzakelijk indien het basis systeem al sterk genoeg is.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of de PC compleet is. Vragen die hierbij rijzen zijn bijvoorbeeld of ik onderdelen mis, of alle onderdelen compatibel met elkaar zijn, of de powersupply voldoende is om alles te voorzien van energie, of met deze samenstelling de beste prestaties kunnen worden bereikt van de individuele hardware, of de moederbord of cooler de juiste keuze is in relatie met de overige onderdelen. In het kort, krijg ik de PC aan en runt het met de uiterste prestaties?
Er zijn vast meer vragen waar ik niet aan heb gedacht en daarmee misschien onbeantwoord blijven en wellicht heb ik wel onderdelen gemist. Is dat het geval, vul graag aan.
Veel dank voor je aandacht.
Wijzigingen: van be quiet! Pure Base 500 FX naar Thermalright Peerless Assassin 120 SE
AMD Ryzen 7 7700X naar AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
be quiet! Dark Rock Pro 4 naar be quiet! Pure Power 12 M 850W
ASUS TUF Gaming B650-PLUS naar MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 236,90 | € 236,90 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XTX Black Edition | € 1.099,- | € 1.099,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 131,98 | € 131,98 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,08 | € 132,08 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 143,54 | € 143,54 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.444,40 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naadloos de nieuwste games spelen.
Onderzoek met honderden chrome tabs open, grote PDF's open in Adobe, en een game heb idlen op de achtergrond.
Zoekwerk door grote documenten (met een zoekprogramma door tientallen documenten, 1000+ pagina's)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2.500 maximaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwijs naar de RML output. In elk geval wil ik een forse snelheid en één van de beste videokaarten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC is fijn, maar voorkeur gaat uit naar prestatie.
Ga je overklokken?
Maximale prestatie. Mogelijkheid om te overklokken zou fijn zijn, maar niet noodzakelijk indien het basis systeem al sterk genoeg is.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of de PC compleet is. Vragen die hierbij rijzen zijn bijvoorbeeld of ik onderdelen mis, of alle onderdelen compatibel met elkaar zijn, of de powersupply voldoende is om alles te voorzien van energie, of met deze samenstelling de beste prestaties kunnen worden bereikt van de individuele hardware, of de moederbord of cooler de juiste keuze is in relatie met de overige onderdelen. In het kort, krijg ik de PC aan en runt het met de uiterste prestaties?
Er zijn vast meer vragen waar ik niet aan heb gedacht en daarmee misschien onbeantwoord blijven en wellicht heb ik wel onderdelen gemist. Is dat het geval, vul graag aan.
Veel dank voor je aandacht.
Wijzigingen: van be quiet! Pure Base 500 FX naar Thermalright Peerless Assassin 120 SE
AMD Ryzen 7 7700X naar AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
be quiet! Dark Rock Pro 4 naar be quiet! Pure Power 12 M 850W
ASUS TUF Gaming B650-PLUS naar MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
[ Voor 101% gewijzigd door Balthazaar op 27-05-2023 14:29 ]