Deelperceel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:10
Ik ben aan het kijken naar een woning en volgens de Funda advertentie gaat het om een deelperceel. In de brochure is een gedeelte van het perceel gearceerd, het deel. Het daadwerkelijke kadastrale perceel is groter. Iemand hier die zoiets ook eens gehad heeft en kan uitleggen hoe dat werkt? Je koopt dan dus, volgens de brochure van de makelaar dat deel, maar de rest dan, van wie zal dat zijn of blijven?
Of kan ik beter maandag de makelaar gewoon om opheldering vragen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Dat kan vanalles zijn, beste om dat aan de makelaar te vragen. Het kan gemeenschappelijk zijn of van iemand anders. Mogelijk wordt het perceel na verkoop in het kadaster gesplitst.

https://help.funda.nl/hc/...is-de-perceeloppervlakte-

[ Voor 39% gewijzigd door Bartske op 12-03-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

paQ

Is dat niet bij (grote) bijv woonboerderijen waarbij er van 1 gebouw 2 woningen zijn gemaakt, en je de grond samen deelt? Dan heb je ook geen overpad-'gedoe'.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33

Fiets

A.K.A. Bambi

Zoals ik het weleens tegen kom is het dat het perceel nog opgesplitst wordt voor/tijdens de verkoop. Je moet dan afspreken waar de grenzen komen en wat daar op komt.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Wish

ingwell

https://kadastralekaart.com/begrippen/deelperceel

en
Een nog niet uitgemeten deel van een kadastraal perceel heet nu nog een deelperceel, bijvoorbeeld een stuk van een geheel perceel dat verkocht is. De grenzen van de nieuw te vormen percelen (het verkochte en het resterende deel) moeten nog aangewezen en opgenomen worden. Dat gebeurt doorgaans na levering.

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:52:
Je koopt dan dus, volgens de brochure van de makelaar dat deel, maar de rest dan, van wie zal dat zijn of blijven?
Zoek even naar de Rijdende Rechter 18 september 2007 met de titel 'Schuttingtaal' want daarin komt het probleem van een deelperceel aan bod.

Je koopt als je niet oplet dus een stuk grond zonder dat je weet hoe groot jouw deel zal zijn.

Het is dus belangrijk dat je vooraf goed vastlegt (desnoods notarieel lijkt mij) wat je koopt. Maar misschien is sinds 2007 de situatie verandert. Dat lijkt mij iets om met een expert te bespreken, want op een forum zoals dit ga je denk ik geen definitief antwoord krijgen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Na levering zegt het Kadaster blijkbaar. Met andere woorden: je koopt een fictief stuk grond en nadat de koop is afgerond moet je met de buren maar tot een grens zien te komen. Als dat lukt is er geen probleem, maar je kunt ook buren treffen die vinden dat ze recht hebben op een stuk grond waarvan je als koper dacht dat het van jou was.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:10
In mijn geval is het opgelost, de makelaar heeft het vanmorgen haarfijn uitgelegd en de nieuwe perceelgrenzen en het resterende oppervlak aangetoond. Dat is te klein dus we gaan geen bod uitbrengen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1