Toon posts:

Proliant 1600 slaat vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maandje ofzo geleden van een niet nader te benoemen persoon een Proliant 1600 PII-300 single-CPU aangekocht.
Er stond toen Win2k Pro NL op geinstalleerd.

In het begin kreeg ik regelmatig een foutmeling op cpg32fs2 (SCSI controller driver) en daarna een parity fault. Daarnaast heb ik 1x een BSOD scherm gehad met parity problem.

Vervolgens heb ik de bios geflashed (want deze was duidelijk out-of-date), en de HD her-ingericht met behulp van de Compaq Smartstart-CD v5.0 (eerst erased) en Win2k-server US geinstalleerd, maar dus ook de Partition Utilities weer geinstalleerd.
Dit ging allemaal van een leijen dakje, en er werden geen problemen vermeld.

Aangezien er ook geen Management Information Display (of hoe heet dat ding ook alweer?), kan ik dus ook geen serverdiagnostic of i.d. draaien.

Ik heb in de tussentijd ook nog geheugen uitbreiding ervoor aangeschaft, want er zat maar 64MB in. Hij draait nu dus op 512MB.

Echter blijkt hij nog steeds vastslaan als ik een behoorlijke schijftransactie pleeg. :(
Als ik er verder weinig aan doe blijft hij 24 uur/dag runnen.

Aangezien ik geen UW controller overheb (en (nu al?) een stukje maand aan het einde van mijn salaris), kan ik ook niet even de onboard disablen enz.

Iemand nog ideen ?

edit:
typo's

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik begrijp dat je nog steeds problemen hebt met die foutmelding van je SCSI controller (parity fout?).

Je kan de Parity check uitzetten, misschien dat 1 van je devices geen goede parity afgeeft.

Kabel niet te lang?
Goed geterminate?

Ik krijg zelf deze fouten ook (op een 1500). Ik negeer ze gewoon (is maar parity hersteld ze toch door het nog een keer te zenden). Draait bij mij al drie maanden stabiel.

Je zegt dat ie hangt met grote schrijftransacties?? Denk toch iets van : defecte kabel of geen/slechte termination.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog de originele kabel, maar ik heb er eentje reserve liggen (keertje overgehouden).

Parity heb ik al uitgezet op de primary HD, maar kon hem niet zo snel vinden voor de controller.

De laatste keren hing hij echter ook al, als ik door een directory scroll met veel bestanden (kopietje i386 dir. op HD)

Echter installeren gaat goed. Dus .. :?

De knaap van wie ik hem heb overgenomen heb ik ook al een aantal keren gemaild, maar die reageert niet.

Dus:

A: Hij weet ook niet wat het is
B: Hij weet wel wat het is, maar wil/durft het niet te vertellen omdat hij dan bang is dat ik dan waarschijnlijk mijn geld terug wil ?
C: Vul zelf maar in.

Verwijderd

Controleer eens of de SCSI en een netwerkkaart dezelfde interrupt gebruiken. Ik heb hiermee weleens dezelfde problemen gehad.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Je kan de software van het integrated management installeren en dan toch de foutmeldingen uitlezen. Er zit een programma bij waarmee je dat wat op het IMD-schermpje verschijnt op de monitor te zien krijgt (geloof ik).

Verwijderd

parity uitzetten is het zelfde als je controle lampje voor je temeratuur van je koelvloeistof in je auto los te draaien en dan te zeggen " zo die wordt niet meer warm".

RGZ

MASH
Op zondag 02 september 2001 14:23 schreef Angelfire het volgende:
Ik begrijp dat je nog steeds problemen hebt met die foutmelding van je SCSI controller (parity fout?).

Je kan de Parity check uitzetten, misschien dat 1 van je devices geen goede parity afgeeft.

Kabel niet te lang?
Goed geterminate?

Ik krijg zelf deze fouten ook (op een 1500). Ik negeer ze gewoon (is maar parity hersteld ze toch door het nog een keer te zenden). Draait bij mij al drie maanden stabiel.

Je zegt dat ie hangt met grote schrijftransacties?? Denk toch iets van : defecte kabel of geen/slechte termination.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
wat voor een memory heb je er bij ingedrukt? in die proliant 1600 kun je alleen registered ECC SDRAM DIMM's kwijt.

anders cjeck je serieal nummer ff op de compaq site of die nog onder garantie valt als je serial begint met 8840 dan valt ie waarschijnlijk nog wel in garantie en kun je een compaq dealer bellen voor harware support.

maar als eerste verdenk ik heb geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 10:12 schreef MASH_MAN het volgende:
parity uitzetten is het zelfde als je controle lampje voor je temeratuur van je koelvloeistof in je auto los te draaien en dan te zeggen " zo die wordt niet meer warm".

RGZ

MASH
[..]
Klopt, maar je moet toch wat proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is ook dat opstarten, installeren, enz allemaal goed gaat.
Maar zodra ik mbv explorer in een directory aan het browsen ben slaat hij vast. :?

Verwijderd

True, maar ja ik vermoed ook dat het een scsi issue is, daar ie redelijk wat gebruik maakt van je hdd met kleine bestandejes, ik zou zeggen probeer er eens een scsi controlertje bij te ritselen en dan een voor een migreren.

succes.

MASH

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 08:55 schreef MASH_MAN het volgende:
True, maar ja ik vermoed ook dat het een scsi issue is, daar ie redelijk wat gebruik maakt van je hdd met kleine bestandejes, ik zou zeggen probeer er eens een scsi controlertje bij te ritselen en dan een voor een migreren.

succes.

MASH
Dat was ik ook van plan zodra mijn salaris gestort is, ik heb alleen nog een Adaptec 2940 en een vage SymBios liggen, dus daar heb ik weinig aan aangezien het Wide Ultra schijven zijn..
Pagina: 1