Google agenda's vinden elkaar niet via gsm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-03 09:43
Goeiedag,

Ik koppelde mijn Google agenda aan die van mijn echtgenote, zij kan al mijn afspraken zien (zowel op laptop als gsm Huawei). Ikzelf kan haar afspraken zien op laptop maar niet op mijn gsm (Samsung), hoewel haar mailadres wel verschijnt en synchronisatie aan staat. Wat ze via laptop noteert kan ik dus zien, de input via haar gsm niet...

Waar hapert het volgens jullie aub?

...

Beste antwoord (via Black VW op 15-03-2023 22:04)

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 21:39
@Black VW
Klopt dit hebben wij ook gehad. Het bleek dat mijn vriendin als ze een afspraak maakte nog steeds op een ander account de afspraak maakt.
Dus kijk eens met d'r mee als ze een afspraak maakt. Als ze de afspraak invoert staat er onder de datum de agenda waarin deze wordt ingepland. Wanneer je daarop drukt krijg je een schuifmenu met alle mogelijke agenda's.
Uit mijn hoofd stond deze op "mijn agenda" maar klaarblijkelijk moest deze ook nog expliciet op de juist Google account gezet worden. En dan wordt deze als het goed is wel zichtbaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Volgens mij, maar dat is hoe het was met een oude Samsung telefoon die ik heb gehad, dat de Samsung agenda app niet standaard de agenda van het Google account liet zien. Enkel de agenda op de telefoon, en die eventueel met de Samsung Cloud gesynct wordt.

Kan dus wel zijn dat het ondertussen aangepast is, maar dat je de zichtbaarheid van de agenda wel in moet schakelen in je app.

Dat laatste moet in de Google agenda app overigens ook; linksboven hamburger menu indruk, omlaag scrollen. Bij je account zie je dan checkboxen om de agenda zichtbaar of onzichtbaar te maken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Bedankt voor je snelle reactie Krypt.

Ik gebruik op mijn Samsung enkel de Google agenda, vind het vreemd dat ik andere agenda's wel kan zien maar die van mijn echtgenote niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Black VW even voor de duidelijkheid; bedoel je te zeggen dat je de agenda-app van google gebruikt, of bedoel je dat je je google agenda in je samsung agenda-app gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Heb indertijd de Google app uit de store gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
al geprobeerd je google account uit de app te schoppen en opnieuw te verbinden / danwel om de app opnieuw te installeren?

als je in android de google calendar app gebruikt hoort deze automatisch alle beschikbare agenda's weer te geven en moet je die in settings alleen nog 'zichtbaar' maken (aanvinken). als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Ik probeer vanavond eens door de Google agenda app bij mijn echtgenote te verwijderen/herinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Nog steeds niet gelukt. Hierbij twee afbeeldingen van hoe de gsm's momenteel staan: alle accounts staan ook op "agenda synchroniseren"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7l9w9rOB3OYveBpoKpFplBpWsQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tfU74uKVrw8zXGAuwAupkRyq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZBGr-6gNu0TJ7tcKfTokf-Nd48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TLWjJrsh4eyhq3dc7eaSWK2h.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Krypt schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:30:
Volgens mij, maar dat is hoe het was met een oude Samsung telefoon die ik heb gehad, dat de Samsung agenda app niet standaard de agenda van het Google account liet zien. Enkel de agenda op de telefoon, en die eventueel met de Samsung Cloud gesynct wordt.

Kan dus wel zijn dat het ondertussen aangepast is, maar dat je de zichtbaarheid van de agenda wel in moet schakelen in je app.

Dat laatste moet in de Google agenda app overigens ook; linksboven hamburger menu indruk, omlaag scrollen. Bij je account zie je dan checkboxen om de agenda zichtbaar of onzichtbaar te maken.
Dit idd. Check ff of bij een nieuwe afspraak die je vrouw inplant deze wel op de Google agenda wordt gemaakt.
Hier was het ook een probleem. Maar bleek dat samsung toch nog bij het aanmaken van een afspraak plant in een andere modus.
Dan ziet je vrouw hem wel in de Google agenda. Omdat hij gepland is op d'r telefoon, maarhijj komt niet in de sync met gmail terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Dag TooTall_NL,

Wat mijn echtgenote op haar telefoon inbrengt is niet te zien op mijn gsm, noch op mijn Google agenda op laptop maar blijkbaar ook niet op haar Google agenda op laptop...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
@Black VW
Klopt dit hebben wij ook gehad. Het bleek dat mijn vriendin als ze een afspraak maakte nog steeds op een ander account de afspraak maakt.
Dus kijk eens met d'r mee als ze een afspraak maakt. Als ze de afspraak invoert staat er onder de datum de agenda waarin deze wordt ingepland. Wanneer je daarop drukt krijg je een schuifmenu met alle mogelijke agenda's.
Uit mijn hoofd stond deze op "mijn agenda" maar klaarblijkelijk moest deze ook nog expliciet op de juist Google account gezet worden. En dan wordt deze als het goed is wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Stond inderdaad niet op het juiste account maar... nu wel en nog zie ik niks. Word wat hopeloos :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Begrijpelijk, even checken hoe vaak deze synchroniseert? Volgens mij wel ergens in de instellingen terug te vinden. Ik denk dat je hem daar ook geforceerd kunt laten syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Eureka, eindelijk opgelost! Bedankt voor de hulp en het geduld.
Pagina: 1