Toon posts:

Tiguan Allspace, Outlander of XC90

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:39
Geen spannend topic, ik zoek simpelweg wat input om mijn zoektocht te begeleiden!

Case
We zijn door gezinsuitbreiding toe aan een nieuwe auto, huidige is een Peugeot 308SW die we prima vonden zeker voor de prijs, maar veel details zijn slecht uitgewerkt (media bijv.).

Onze huidige eisen zijn
- Een ruime SUV
- Betrouwbaar model
- 6 of 7 persoons
- Geen diesel
- CarPlay
- Achteruitrijcamera

Nice to have
- Panoramadak
- Automaat
- Lane-assist achtige features
- Leren bekleding

Budget
Eigenlijk was ons budget 30 tot 40k (voor een tweedehands met hooguit 100k op de teller).

Vraag
Nu is de vraag eigenlijk vrij breed, wat zijn jullie ervaringen met deze drie modellen?
We gaan de komende 2 weken een proefrit maken met elk model denk ik, maar ik wil vast wat voortschrijdend inzicht verzamelen.

Eigenlijk zijn alleen de Allspace en de Outlander binnen ons budget, maar we twijfelen of we de XC90 de meerprijs waard zouden vinden. Ik wil best meer betalen, als dat ook echt beter, betrouwbaarder, whatever is.

Ik heb weinig verstand van- en ervaring met auto's. In Amerika hebben we 6 maanden een Volkswagen Atlas gereden die we fantastisch vonden, en de Allspace is het kleinere broertje daarvan dus dat voelt iets vertrouwder. Verder hebben we geen idee.. :-)

Alle feedback op deze modellen of onze redeneringen is welkom!

[Voor 4% gewijzigd door Muldert op 12-03-2023 10:13]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Als de huidige Peugeot prima beviel is een Peugeot 5008 dan geen optie?

Een XC90 is wel 2 klasses hoger. Duurder in alles waarschijnlijk. En dus ook een oudere auto / meer kilometers voor hetzelfde geld. Dat kan een keuze zijn vanwege de luxe, ruimte, whatever. Maar de auto is niet per definitie beter of betrouwbaarder.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:39
sham27 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:20:
Als de huidige Peugeot prima beviel is een Peugeot 5008 dan geen optie?

Een XC90 is wel 2 klasses hoger. Duurder in alles waarschijnlijk. En dus ook een oudere auto / meer kilometers voor hetzelfde geld. Dat kan een keuze zijn vanwege de luxe, ruimte, whatever. Maar de auto is niet per definitie beter of betrouwbaarder.
‘Prima’ is alles mee gezegd denk ik. Veel dure beurten, drama media console en een algeheel goedkopere indruk.

Ik zou wel wat meer A merk willen als dat qua budget past.

Bedoel je dat de XC90 hogere klasse heeft tov dan Tiguan? Of tov de Peugeot?

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Muldert schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:03:
[...]

‘Prima’ is alles mee gezegd denk ik. Veel dure beurten, drama media console en een algeheel goedkopere indruk.

Ik zou wel wat meer A merk willen als dat qua budget past.

Bedoel je dat de XC90 hogere klasse heeft tov dan Tiguan? Of tov de Peugeot?
Hoger ten opzichte van allebei. Vanafprijs circa 2 keer zo hoog.

Heb je al in een Outlander gezeten? Als je het over drama media en "goedkope" indruk hebt. Ik heb een paar collega's met een Outlander gehad (vanwege de bijtelling) en iedereen was blij dat ze er weer vanaf waren.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 19:57
Voor alle auto’s geldt dat er geen een een echte 7 zitter is echt alleen voor kinderen.

Outlander en een xc90 is wel een beetje vergelijking tussen oude fiets en een e-bike.

Voor beide kan je wel de rekensom maken of je een plug in hybride wil; afhankelijk van hoe makkelijk je kan laden / rij afstanden.

Pak in ieder geval altijd een automaat rijdt veel beter en beter voor de restwaarden

Als de xc90 kan waarom niet ?
// edit: xc90 zijn wel erg duur…

Smax / galaxy evt bekeken ?

[Voor 3% gewijzigd door wd200 op 12-03-2023 18:52]

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:38
Misschien zitten wij ongeveer in het zelfde schuitje, @Muldert

Wij hebben een caravan gekocht dus ik zoek trekgewicht >1700kg (liever iets extra, just to be sure).
Ook gaat er eind dit jaar een 3e kinderstoel mee met kinderen erin (tzt 4,5j, 2,5j en 0j).
Ik hou van mooie auto's, Frans is niet aan mij besteed.

Ik rij een auto die bij een ford/volvo dealer voor 26k ingeleverd kan worden.
Bij een niet-ford dealer is dat 22k.
Dat is dus al 4k extra inruil op een auto, budget is ong. 40k (en dan dus nog de inruil erbovenop) maar zou t liever goedkoper zien.

Ik hoop dat de XC60 groot genoeg is, (voor jou geen 7 zitter).
Maar ik kijk zelf ook naar een XC90.
Ook de CX-60 van Mazda is interessant. (geen 7 zitter)
Ford S-Max is ook nog een model wat misschien past, maar is recent discontinued dus vraag me af wat dat met de restwaarde doet de komende tijden. (7 zitter optioneel)

Ik vind de Tiguan Allspace ook wel mooi, maar om nou te zeggen dat het 7 volwaardige plekken zijn? daar twijfel ik dus over. Ook vind ik dat bij de Tiguan er totaal geen kofferbak overblijft door de 3e zitrij.. wat de XC90 wel doet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee