Onkyo TX-NR515 gekleurde spikkels in het beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimitri
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-06 20:33
Hallo,

Sinds iets langer dan een maand krijg ik geregeld vreemde gekleurde spikkels in het beeld dat ik terug krijg van mijn Onkyo TX-NR515. De enige manier om dit te verhelpen is door de stroom van de receiver te halen. Bij het aanzetten gaat het probleem dan soms weg, maar soms ook niet en moet ik een aantal keer proberen. Wanneer het probleem zich voordoet komt de interface voor de receiver ook niet meer in beeld.

Ik heb al het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen en te trouble shooten:
  • Andere hdmi kabels zowel bij input en output.
  • Andere ingangen en uitgangen geprobeerd op de tv en receiver.
  • De hdmi poorten gekuist met contact spray.
  • Met de shield en Blu ray rechtstreeks op de tv heb ik de storing niet. Spijtig genoeg heb ik zo geen surround via arc.
Momenteel heeft nog niets geholpen en ik heb het gevoel dat het probleem vaker voor komt. Ik vrees dat de receiver aan het sterven is, maar wil hier toch nog even komen horen of iemand hier een oplossing voor heeft die ik misschien over het hoofd zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVt4Q21XEJZRGFRq46MBSyjMVr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7zlxqgak5JArgsKuDZ9mrpy.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt contactspray in de HdMI poorten gespoten? Welke was dat? Als je de verkeerde hebt doe je meer slecht dan goed :)

Having said that, staat me bij dat die serie van Onkyo bekend staat om issues met de HDMI boards. Zie ook Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018
Having said that: die receiver is wat, 10 jaar oud? Reparatie is dan niet meer rendabel, hoe je het ook wendt of keert. Je zou een Repair Cafe in de buurt kunnen proberen, maar that's it.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat zullen waarschijnlijk de caps van het HDMI board zijn die het begeven hebben.

Ik heb eerder bij een SR606 het zelf gerepareerd:
Humma Kavula in "Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018"

Ik weet niet zeker of het bij jouw NR515 exact hetzelfde is maar lijkt er wel op.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimitri
The Eagle schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:24:
Je hebt contactspray in de HdMI poorten gespoten? Welke was dat? Als je de verkeerde hebt doe je meer slecht dan goed :)
Ik gebruik de contact spray van wd40, ik heb hier al wat problemen mee opgelost en ik heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat dit voor problemen kan zorgen.
The Eagle schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:24:
Having said that, staat me bij dat die serie van Onkyo bekend staat om issues met de HDMI boards. Zie ook Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018
Having said that: die receiver is wat, 10 jaar oud? Reparatie is dan niet meer rendabel, hoe je het ook wendt of keert. Je zou een Repair Cafe in de buurt kunnen proberen, maar that's it.
Dat wist ik niet, 2018 is spijtig genoeg al weer even voorbij dus op die garantie kan ik dus ook geen aanspraak meer maken.

De receiver is inderdaad 10 jaar dit jaar en ik heb er al die jaren veel aan gehad. Het is wel zo dat ik overwoog om hem later dit jaar te vervangen omdat ik de woonkamer ga herinrichten en graag af wil van de draden overal. Ik kijk al even naar de nieuwe soundbars met draadloze surround speakers en subwoofer.
Humma Kavula schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:31:
Ik heb eerder bij een SR606 het zelf gerepareerd:
Humma Kavula in "Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018"

Ik weet niet zeker of het bij jouw NR515 exact hetzelfde is maar lijkt er wel op.
Ik heb je post gezien en ook een video op YouTube. De reparatie lijkt me niet zo moeilijk.

Momenteel gaat mijn voorkeur wel uit naar hem te vervangen. Als ik hem vervangen heb wil ik wel een poging doen tot reparatie, of de receiver verkopen als defect en hem overlaten aan iemand die er wat meer zin in heeft.

Ondertussen heeft het geluid het ook begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Conclusie: ding was al stervende, van AV is de V nu blikkerig en de A weggevallen. Tijd voor wat anders, veel plezier met uitzoeken :)

Mocht je hulp nodig hebben, start een topic in Beeld en geluid koopadvies zou ik zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimitri
Ik heb gekozen voor de Samsung hw-q600b samen met de swa-9200s surround speakers.

Ik heb deze setup nu al een kleine week getest en ik ben er wel tevreden van. Het geluid klinkt iets minder warm, maar de helderheid en het surround effect zijn beter. De aansluiting is veel eenvoudiger door de draadloze surround speakers en subwoofer.
Pagina: 1