Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar slimme inbouw 16A met energiemeting tool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik wil mijn 2 terrasheaters (zitten op 1 apart WCD, en die loopt naar de schuur) slim bedienen door in de schuur een inbouw (zigbee/wifi) tussen stekker (maar dan inbouw dus te plaatsen. Zoals een soort Shelly dus. Maar dan met energiemeting. En er komt dus in 1 klapt 3600w op te knallen.

Ik wil geen Alie express meuk voor zoiets als dit. Ik vind wel wat van die dingen, bij op robbshop, maar dan heeft ie weer geen energiemeting.

Hebben jullie tips? Van HeatIt zie ik wat, dat is Zwave, dat heb ik ook wel, maar weet niet zeker of ik in de schuur ook dat bereik heb (10m naast de stick, incl buitenmuur nog).

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:43
Indien een eigen groep, een Shelly 1PM Pro

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Of toch gewoon een Shelly 1 met power meter

• thaan
Bij continu belasting, achter een WCD, zou die weleens kunnen oververhitten.

Ik gebruik er 1 om het verbruik van de jacuzzi te meten, die ook lang 3600w kan trekken, maar die heeft wat meer ruimte omdat hij in een verdeeldoos zit en niet krap in een WCD. Die van mij gebruik ik overigens niet om te schakelen, dat gaat met 3600w mogelijk ook niet jarenlang goed.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank voor de reacties so far! Ik heb ruimte genoeg in de schuur om e.e.a. op te bouwen. Momenteel zit er een dikke werkschakelaar daar, en van daaruit gaat ie naar de dubbele WCD. Ik wil hem na de werkschakelaar plaatsen. Wellicht is een klein groepenkastje met die Shelly Pro dan wel een strakke oplossing. Lijkt mij dat die toch wel 3600w continu kan trekken (voor die paar (2-3) uurtjes dat de heater aan staat).

Professioneel Heftruck Syndroom

• thaan
NeFoRcE schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:06:
Dank voor de reacties so far! Ik heb ruimte genoeg in de schuur om e.e.a. op te bouwen. Momenteel zit er een dikke werkschakelaar daar, en van daaruit gaat ie naar de dubbele WCD. Ik wil hem na de werkschakelaar plaatsen. Wellicht is een klein groepenkastje met die Shelly Pro dan wel een strakke oplossing. Lijkt mij dat die toch wel 3600w continu kan trekken (voor die paar (2-3) uurtjes dat de heater aan staat).
In mijn ervaring wel. Netjes wegwerken in een opbouwdoos zondag hij wat meer ruimte heeft en minde heet wordt, dan moet het geen probleem zijn. Mocht hij eventueel overlijden kun je er nog makkelijk bij om hem te bypassed zodat alles blijft werken. Mijn jacuzzi trekt ook 3600W en heb ik ook zo aangesloten.
Pagina: 1