Update windows 10 => 11 “kan element niet vinden”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddees
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-04-2024
Eergisteren heb ik mijn windows 10 geupdate naar windows 11, nou wil ik vandaag een afbeelding openen met microsoft photo’s en krijg ik de melding “kan het element niet vinden”

Ik heb al enkele fixes opgezocht waaronder in het apps menu op de app te klikken en een herstel te doen… alleen staat microsoft photo’s helemaal niet meer tussen mijn apps.

Dan maar naar de microsoft store en opnieuw downloaden, toch? Doet die ook niet.

Een scan in powershell bracht ook weinig zoden aan de dijk. Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
* foto's * ?

[ Voor 20% gewijzigd door zetje01 op 12-03-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In de microsoft store zoeken naar "Microsoft Photos" of het NL equivalent daarvan. Daar is geen account voor nodig.
Bij Windows 11 zitten een aantal applicaties niet langer in het OS maar los verkrijgbaar via de store.

Edit:
Ik zie dat je al in de store had gekeken. Maar wat was dan de fout?
Dit zou namelijk gewoon moeten werken en alleen voor bijvoorbeeld de nieuwe powershell moest ik expliciet naar de store..
Dus lijkt een specifiek probleem.
Er zit wel een minimale versie op (OS: Windows 11 version 22000.0 or higher), maar bij een upgrade zou ik verwachten dat je de laatste versie al hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Flitzer op 12-03-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ddees
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-04-2024
Flitzer schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:29:
In de microsoft store zoeken naar "Microsoft Photos" of het NL equivalent daarvan. Daar is geen account voor nodig.
Bij Windows 11 zitten een aantal applicaties niet langer in het OS maar los verkrijgbaar via de store.

Edit:
Ik zie dat je al in de store had gekeken. Maar wat was dan de fout?
Dit zou namelijk gewoon moeten werken en alleen voor bijvoorbeeld de nieuwe powershell moest ik expliciet naar de store..
Dus lijkt een specifiek probleem.
Er zit wel een minimale versie op (OS: Windows 11 version 22000.0 or higher), maar bij een upgrade zou ik verwachten dat je de laatste versie al hebt.
Wel, hij download hem wel en begint vervolgens te installeren, maar dan komt er gewoon "er is een fout opgetreden" bij de app te staan, foutcode: 0x8007000A

EDIT: net even windows versie nagekeken, ik heb version 22621.1265

FIX: zag net dat er nog een update klaar stond (22621.1344) nadat ik deze had geïnstalleerd kon ik de microsoft foto's app eindelijk downloaden, heb erna wel eerst de herstel functie nog moeten gebruiken. Maar hij doet het weer! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Ddees op 13-03-2023 21:33 ]