Eerste keer PC bouwen - klopt deze build?

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 14:10
Ik heb een PC samengesteld op
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

Mijn vraag is of de PC compleet is. Vragen die hierbij rijzen zijn bijvoorbeeld of ik onderdelen mis, of alle onderdelen compatibel met elkaar zijn, of de powersupply voldoende is om alles te voorzien van energie, of met deze samenstelling de beste prestaties kunnen worden bereikt van de individuele hardware, of de moederbord of cooler de juiste keuze is in relatie met de overige onderdelen. In het kort, krijg ik de PC aan en runt het met de uiterste prestaties?

Er zijn vast meer vragen waar ik niet aan heb gedacht en daarmee misschien onbeantwoord blijven en wellicht heb ik wel onderdelen gemist. Is dat het geval, vul graag aan.

Dit wordt mijn eerste keer dat ik een PC compleet samenstel. Ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb wel eerder gesleuteld aan een PC, zoals HDs, videokaarten, en RAM geheugen verwisseld. Maar hardware aansluiten zoals een powersupply of een koeler nooit eerder gedaan.

Tenslotte misschien goed om te weten dat de keuzes in deze lijst niet welbewust zijn gekozen. De meeste onderdelen zijn gekozen op basis van reviews en de meeste sterren. Ik weet bijv. niet waarom voor de CPU de meeste stemmen gaan naar de AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 6-Core Processor, terwijl ik hier op Tweakers veel lees over de Intel i5.

Veel dank voor jullie aandacht.

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 12-03-2023 08:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Dit topic hoor thuis in Desktop koopadvies. Daar krijg je een template voorgeschoteld met vragen die je beantwoordt voor het beste advies. Nu mist bijvoorbeeld een budget en waar je de pc voor gaat gebruiken. Vrij essentiële info ;).

Protip, begin bij andere topics uit dat subforum en de meeste recente best buy guides want er zitten nogal wat vraagtekens bij je oorspronkelijke lijst.

Succes!

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 12-03-2023 08:40 ]

Dit topic is gesloten.