Toon posts:

Auto inbraak wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:54
Beste,

Er is recent ingebroken in onze auto. Het dashboardkastje en middenconsole waren doorzocht. Maar er was niks meegenomen?

Daarna kwam ik een artikel tegen dat ze dmv de odb2 port een sleutel kunnen kopieeren. Dat verklaart waarom ze op deze locaties gezocht hebben

De dader heeft ongeveer 3min in onze auto gezeten. Ik heb het vermoeden dat ze hier iets mee gedaan hebben.

Wat kan ik nu het beste doen?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:49
Lag er een sleutel in je auto? Dan heb je kans dat ze die gekopieerd hebben. Maar dan hadden ze ook meteen je auto kunnen stelen. Het heeft weinig zin om een sleutel te kopieren zonder de auto te stelen. Als je bang bent dat de auto alsnog gestolen wordt, dan kun je het beste de accu eruit halen. Dan wil hij niet starten.

Maar misschien kun je beter de politie bellen en vragen wat je het beste kunt doen. Of de alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij. Die hebben daar ervaring mee.

• DaYwaLkUr
PhilipsFan schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:12:
Lag er een sleutel in je auto? Dan heb je kans dat ze die gekopieerd hebben. Maar dan hadden ze ook meteen je auto kunnen stelen. Het heeft weinig zin om een sleutel te kopieren zonder de auto te stelen. Als je bang bent dat de auto alsnog gestolen wordt, dan kun je het beste de accu eruit halen. Dan wil hij niet starten.

Maar misschien kun je beter de politie bellen en vragen wat je het beste kunt doen. Of de alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij. Die hebben daar ervaring mee.
Nee de sleutel lag gewoon binnen. Maar wat ik zag konden ze dmv de ODB2 port een blanco sleutel kloonen. De accu is natuurlijk een goede tijdelijke oplossing!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 21:18

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou niet bang zijn dat de inbreker met de OBD poort bezig is geweest.

Als dat gebeurd zijn het meestal inbrekers die voor een specifiek model of serie de apparatuur bijhebben, weten precies waar die poort is en nemen dan direct de auto mee.
Daar is dan ook geen sleutel bij nodig, er wordt dan een extra blanco sleutel (die ze zelf bijhebben) in de auto geprogrammeerd.

Ik vermoed dat de inbreken zocht naar waardevolle dingen of een extra sleutel oid.

Klok is stuk :(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:49
Misschien zochten ze naar een extra huissleutel zodat ze later je woning leeg kunnen halen als je niet thuis bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Hangt een beetje af wat voor auto je hebt. Is het een gewild modern exemplaar of een Fiat Multipla. Eerste trekt professionele dieven aan, de 2e niet.

Ik heb een een Apple Airtag in de auto verborgen, zo kan ik 'm hopelijk terugvinden als deze gestolen wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:36
Wielklem erop of een stuurslot, je hebt ook sloten voor het blokkeren van de versnellingsbak bij sommige modellen.

My favorite programming language is solder.

• DaYwaLkUr
2 dagen geleden is hier een straat verder een auto gestolen dmv keyless entry hack.

Hier in de straat was die aan het voelen aan alle deuren/klinken. Bij ons heeft die hem open gekregen.

De zonnebrillen en kleingeld e.d. heeft die allemaal laten liggen.

Maar het dashboard kastje en middenconsole waren doorzocht. Voelt een beetje als "verkenning"

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Welke auto heb je?

• DaYwaLkUr
Ford focus station bouwjaar 2019

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41
Jimster schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:16:
Hangt een beetje af wat voor auto je hebt. Is het een gewild modern exemplaar of een Fiat Multipla. Eerste trekt professionele dieven aan, de 2e niet.

Ik heb een een Apple Airtag in de auto verborgen, zo kan ik 'm hopelijk terugvinden als deze gestolen wordt.
Je weet dat zo’n airtag herrie begint te maken bij beweging buiten je bereik? YouTube: AirTag Sounds YOU MUST KNOW and RECOGNISE!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-03 20:24
DaYwaLkUr schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:07:
Beste,

Er is recent ingebroken in onze auto. Het dashboardkastje en middenconsole waren doorzocht. Maar er was niks meegenomen?

Daarna kwam ik een artikel tegen dat ze dmv de odb2 port een sleutel kunnen kopieeren. Dat verklaart waarom ze op deze locaties gezocht hebben

De dader heeft ongeveer 3min in onze auto gezeten. Ik heb het vermoeden dat ze hier iets mee gedaan hebben.

Wat kan ik nu het beste doen?
Moet de auto niet op contact staan om iets met de ODB-poort te kunnen doen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:21
eLScha schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:41:
[...]

Je weet dat zo’n airtag herrie begint te maken bij beweging buiten je bereik? YouTube: AirTag Sounds YOU MUST KNOW and RECOGNISE!
Je weet dat je die speaker binnen een paar minuten eruit hebt ?

YouTube: Best way to open and mute (disable speaker) an AirTag with zero dama...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Nvm, was al laat. 8)

[Voor 93% gewijzigd door NotSoSteady op 12-03-2023 02:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03 16:10

OmeJoyo

This is me

gerritjan schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:42:
[...]

Ja en bij een Focus heb je ook een herkende sleutel nodig daarvoor.

Als je voelen aan de klinken en daar hem mee open maken, dan zoeken ze puur naar spullen, wat kleingeld of brillen die mogelijk op sterkte zijn laat je uiteraard liggen, daar wil je niet op worden gepakt.

De focus 2019 heeft nog geen sleutels die automatisch uitgaan en een relay attack voorkomen, de focus 2020 trouwens wel. Ik weet niet meer de exacte datum dat die sleutels zijn veranderd, maar het is daar ergens tussenin.

Ik zou me dan ook verder geen zorgen maken. Wel zorgen dat je auto voortaan op slot zit en er niets belangrijks in achter laten.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 06:45

The Wizard

Moderator Mobile
En zet keyless entry uit of gebruik een zakje/doosje om je sleutel in op te bergen, dan kunnen ze de relay hack in ieder geval niet gebruiken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:05
DaYwaLkUr schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:23:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar is dit echt wat in trek is op de professionele boevenmarkt?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38

Remi

Moo!

Bouw een cheap ass gps tracker in of leg er een smart/air tag in zodat je het voertuig kan localiseren in geval van diefstal.

Volg ook de instructies op van The Wizard.

Verder ga ik er vanuit dat men op zoek is geweest naar waardevolle spullen/huissleutels want anders hadden ze je auto wel meteen meegenomen.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:45
Sleutel aanleren zonder dat de auto op contact staat gaat echt wel,
hoe denk je dat ze dat doen bij mensen die allebei hun sleutels kwijt zijn?
Dat is bij keyless start systemen zoveel makkelijker als bij een ouderwets contactslot.

Je koopt bij een louche dealer 2keyless fobs en leert ze in, je kan starten en de auto meenemen.
Moet de auto wel open zijn.

Ik zou me wel zorgen maken.
Monteer zoals gezegd een wielklem of extern stuurslot, dan laten ze hem wel staan.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:11

Oekol

waka waka hey hey

SCIxX schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:52:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar is dit echt wat in trek is op de professionele boevenmarkt?
Retorische vraag, anders hadden ze 'm wel meegenomen. Overigens vind ik het wel een mooie auto, de Station variant overwogen bij de laatste auto.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:52
Remi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:55:
Bouw een cheap ass gps tracker in of leg er een smart/air tag in zodat je het voertuig kan localiseren in geval van diefstal.

Volg ook de instructies op van The Wizard.

Verder ga ik er vanuit dat men op zoek is geweest naar waardevolle spullen/huissleutels want anders hadden ze je auto wel meteen meegenomen.
Als het gaat om professionele dieven dan hebben ze altijd een gps jammer incl mobiele netwerken bij zich ofwel dat gaat niet werken en die jammer blijft aan staan tot ze alle onderdelen van het voertuig hebben gesloopt die ze willen hebben, of in iedergeval zekerweten dat er geen tracking apparaat meer kan werken.

Een jammer is eenvoudig aan te komen en zijn zeer effectief, wordt ook vaak gebruikt bij het stelen van bouwvoertuigen.

[Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 12-03-2023 09:03]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38

Remi

Moo!

[...]

Zeker wel. In z'n geheel naar het buitenland verschepen en registreren met echte (gestolen) Duitse registratiepapieren en weer verkopen. Of gewoon omkatten en anders voor onderdelen
Verder kan het voertuig nog dienen als onopvallende vluchtwagen (liquidatie) of simpelweg voor een ramkraak om de gevel eruit te te rijden.

Het zijn niet alleen Audi RS modellen die in trek zijn. :+

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

[...]

Ja hoor, staat/stond hoog in de lijst met meest verkochte auto's, dus is als auto aantrekkelijk en als onderdelen al helemaal, ook doordat veel onderdelen worden gedeeld met andere Ford's

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mielemuis schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:58:
Sleutel aanleren zonder dat de auto op contact staat gaat echt wel,
hoe denk je dat ze dat doen bij mensen die allebei hun sleutels kwijt zijn?
Dat is bij keyless start systemen zoveel makkelijker als bij een ouderwets contactslot.

Je koopt bij een louche dealer 2keyless fobs en leert ze in, je kan starten en de auto meenemen.
Moet de auto wel open zijn.

Ik zou me wel zorgen maken.
Monteer zoals gezegd een wielklem of extern stuurslot, dan laten ze hem wel staan.
Uiteraard kan het, maar het is niet een trucje dat je even snel op straat doet. Bovendien moet je de oude sleutels er volledig voor afmelden en moet je hem dus meteen meenemen, want de eigenaar kan niet meer zijn auto starten.

• Mielemuis
OmeJoyo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:10:
[...]

Uiteraard kan het, maar het is niet een trucje dat je even snel op straat doet. Bovendien moet je de oude sleutels er volledig voor afmelden en moet je hem dus meteen meenemen, want de eigenaar kan niet meer zijn auto starten.
Nee ik denk dat je met de juiste apparatuur, en een beetje ervaring toch zeker wel 2 hele minuten bezig bent.

YouTube link https://youtu.be/w6hQeATRgXU

Daarna werken inderdaad de oude sleutels niet meer,
Als dat zo was dan had de topic titel geweest, : Auto gestolen wat nu?

Ze kunnen in TS zijn auto komen, stond deze niet op slot? Hebben ze hem open gebroken? Hebben ze het slot geforceerd?

Ik zou voor de zekerheid even een paar weken een stuurslot monteren.

[Voor 3% gewijzigd door Mielemuis op 12-03-2023 09:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

DaYwaLkUr schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:18:
Hier in de straat was die aan het voelen aan alle deuren/klinken. Bij ons heeft die hem open gekregen.
Mielemuis schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Nee ik denk dat je met de juiste apparatuur, en een beetje ervaring toch zeker wel 2 hele minuten bezig bent.

Daarna werken inderdaad de oude sleutels niet meer,
Als dat zo was dan had de topic titel geweest, : Auto gestolen wat nu?

Ze kunnen in TS zijn auto komen, stond deze niet op slot? Hebben ze hem open gebroken? Hebben ze het slot geforceerd?
En denk je dat ze wel 2 minuten nodig hebben of heb je ook de kennis dat je weet hoe dit proces werkt en net als ik en vele andere de software en de kabel om dit te doen? Het kost echt meer tijd bij deze modellen. Er is geen vergelijkbare hack voor de Focus als voor de Kia/Hyundai Modellen die binnen een paar tellen mee gaan zonder sleutel.

Ja mogelijk komt dat ooit ook, maar dan had die zoals eerder gezegd, wel weg geweest.

Probeer TS niet bang te maken met wat je denkt en het antwoord op je andere vraag stond dus in dit topic.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41
Dan moet je eerst weten dat het nodig is…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 21:18
Was de deur los, dan is het gewoon een gelegenheidsdief geweest. Mocht dat je nog niet geruststellen, in mijn auto kun je in een menu zien hoeveel sleutels er aan de auto gekoppeld zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik denk dat je te moeilijk denkt. Waar ik woon wordt m’n autodeur zo nu en dan gecheckt midden in de nacht door bijzondere types. Blijkbaar is zo’n 1 op de 50 auto’s niet op slot en is het een manier om makkelijk aan wat geld te komen met wat ze in de auto’s vinden.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

3dfx

Diverse PC-spulletjes te koop

Ik moest voor m'n werk nogal eens in "minder fijne" wijken parkeren, liet het dashboardkastje en andere klepjes open zodat ze van buitenaf konden zien dat er niks van waarde in lag ;)

Wat betreft de tip om de accu los te halen:
bij sommige (veelal modernere) auto's reset dan de boordcomputer en/of de autoradio vraagt om een code, wees daar beducht op.

Te koop

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

3dfx schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:17:
Ik moest voor m'n werk nogal eens in "minder fijne" wijken parkeren, liet het dashboardkastje en andere klepjes open zodat ze van buitenaf konden zien dat er niks van waarde in lag ;)

Wat betreft de tip om de accu los te halen:
bij sommige (veelal modernere) auto's reset dan de boordcomputer en/of de autoradio vraagt om een code, wees daar beducht op.
Ook de stop/start reset mogelijk, in sommige auto's gaat ook het laadsysteem opnieuw inleren als die lang uit is. Bovendien heeft deze Focus bijvoorbeeld afhankelijk van de uitvoering een online connectie die dan wegvalt, terwijl je daarmee juist de locatie kan zien of in kan stellen dat je een melding krijgt als er een deur open gaat bijvoorbeeld.

• Mielemuis
OmeJoyo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:36:
[...]

[...]

En denk je dat ze wel 2 minuten nodig hebben of heb je ook de kennis dat je weet hoe dit proces werkt en net als ik en vele andere de software en de kabel om dit te doen? Het kost echt meer tijd bij deze modellen. Er is geen vergelijkbare hack voor de Focus als voor de Kia/Hyundai Modellen die binnen een paar tellen mee gaan zonder sleutel.

Ja mogelijk komt dat ooit ook, maar dan had die zoals eerder gezegd, wel weg geweest.

Probeer TS niet bang te maken met wat je denkt en het antwoord op je andere vraag stond dus in dit topic.
Heb je het filmpje gezien, zo makkelijk gaat het echt.
Gewoon via de OBD poort.
Ja je hebt de juiste apparatuur nodig, maar als je dit doet voor je werk dan heb je dat.

Ik doe dit op mijn werk vaak genoeg, bij bepaalde types Renault heb ik binnen 15sec een sleutel kaart aan-geleerd en kan zo mee.

Auto's die starten zonder sleutel zijn makkelijk, maar zeker ook diefstal gevoelig.

Ze hebben bij de TS aan de deur gevoeld of deze open was, dus of de auto stond niet op slot of er is een deurslot defect, laat dit dan ZSM maken.

Ze hebben mogelijk in de auto gezocht naar de code kaart, hier staat de sleutel code op, en kun je een sleutel mee laten slijpen, kom je volgende keer bij de auto en staat deze wel op slot kun je er in ieder geval in.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ja ik ken het apparaat en het filmpje. Maar je gaat echt aan het doel voorbij, hoeveel moeite je denkt dat je gaan doen zonder voorbereid te zijn. Die sleutel ga je niet op voorhand laten slijpen voor een auto met keyless start wat de focus heeft.

Als je een bepaalde auto wilt ga je voorbereid op pad en dan gaat die mee (zeker voor een Focus) we hebben het niet over een auto van 2 ton waar je veel moeite voor wilt doen.

Het is hierboven al door iemand anders genoemd, veel auto's staan gewoon open en daar maken gelegenheidsdieven gebruik van.

De georganiseerde misdaad, die echt iets willen, die houdt je niet tegen, ook niet met een stuurslot of wielklem. Daar zou je eens filmpjes van moeten opzoeken hoe makkelijk de meeste open gaan. Het houdt iemand die je auto echt wilt niet tegen, maar zorgt wel voor extra ongemak, voor de eigenaar van de auto.

De eerdere leveringen van deze auto zijn kwetsbaar voor een relay attack omdat de sleutels niet uit gaan. Als ze echt zo graag een focus willen, rijden ze een uurtje rond en ze hebben er één.

• DaYwaLkUr
Bedankt voor alle reacties. Ik vermoed dat ik de auto niet had afgesloten. Deze versie heeft geen keyless entry en/of keyless go. Maar dus echt een fysieke sleutel.

Omdat ze 2 dagen geleden hier een auto hebben gestolen met keyless entry. Heb ik wel het vermoeden dat ze weten wat ze doen.

Het onderhouds boekje hadden ze ook eruit gehaald, wellicht op zoek naar de sleutel code ? De auto staat nu veilig.

Echt klote dat het gebeurd is (onveilig gevoel) , maar ik wil weten hoe ik het nu kan fixen?

Ik dacht zelf:
1. Nieuwe code inlezen bij de dealer (dealer gaf ook aan dat ze konden zien of deze was uitgelezen?)
2. Stuurslot / bearlock

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als er boeven zijn die een focus uit 2019 willen stelen, was ie al weg. Denk dat je je druk maakt omdat er recent wel een auto is gestolen. Misschien waren het vervelende blagen uit de buurt die een auto hebben gevonden die niet was afgesloten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat men een zonnebril en wisselgeld laat liggen betekend ook niets. Dat zijn dingen waar men niet veel mee is. Afhankelijk van hoe het wisselgeld exact in de wagen ligt kan men relatief veel tijd verspelen aan het verzamelen ervan, en dat is het risico gewoon niet waard. Zo snel mogelijk binnen en buiten. Men is waarschijnlijk op zoek gegaan naar waardevolle voorwerpen die mensen wel eens achterlaten in de auto, zoals laptops en smartphones.

Dat men even de boekjes eruit haalt en doorbladerd kan ook zijn omdat ze zoeken naar bijv, papieren geld dat mensen er wel eens wegsteken. Opnieuw, niet echt veel om je zorgen over te maken als er niets van waarde in je wagen ligt.

Ik denk dat je sowieso heel moeilijk van het onveiligheidsgevoel gaat afgeraken, ongeacht wat je doet. Beste oplossing is gewoon nakijken dat je wagen goed op slot is, telkens je hem ergens achterlaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
DaYwaLkUr schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:23:
[...]

Niet een heel courant model om te stelen (tenzij het een ST is). De sleutel van dat model zou bij stilliggen in slaap stand moeten gaan waardoor relay hack niet mogelijk zou moeten zijn.
Maar voor jou dus nvt :)

[Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 12-03-2023 14:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:13
DaYwaLkUr schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:19:
Ik vermoed dat ik de auto niet had afgesloten.

Echt klote dat het gebeurd is (onveilig gevoel) , maar ik wil weten hoe ik het nu kan fixen?
Je auto op slot doen?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:47

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt meer alsof er iemand gewoon op zoek was naar wat cash oid.

OBD om sleutels te clonen lijkt me wat vergezocht :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaYwaLkUr
Als ik de garantie had dat die niet terug komt met een gekloonde sleutel, was ik gerustgesteld. Maar dan ben ik het ook met jullie eens dan was die er direct mee weggereden. (Er lag wel sneeuw op de ruit).

Hierboven schreef iemand dat die binnen 30sec een sleutel kon klonen? En dat de ford rijders schijnbaar de obd port doen verleggen/verstoppen.

Miss vergezocht van mij om zo te denken, maar liever dat, dan dat ik morgenvroeg de auto mis ;)

Morgen een goed stuurslot halen (wel balen, altijd zo'n stuurslot :( )en even naar de dealer, kijken wat die zegt.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hier in de wijk ook gehad. Veel mensen met deurbel camera's dus veel beelden. Was gewoon een triest figuur die idd alle deuren probeerde en wat open ging daar ging hij in. Verder niet veel weg, her en der wat klein geld. Onze zat wel op slot.

Ik verbaasde mij erover hoeveel mensen id wijk hun auto gewoon niet dichtdoen, ik snap dat niet maargoed dat is een ander ding.

Iig ,, ik gok gewoon dat het inderdaad een kruimel diefje was, gewoon ding op slot doen dus voortaan.

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 22:36

tim-w

TiPisch...

Precies. Ff langs de dealer en laten uitlezen.
Zij kunnen dan sowieso zien hoeveel unieke sleutels er ingeprogrammeerd staan. Als het echt om een kloon gaat, c.q. je bent daar bang voor: nieuwe sleutels laten maken en instellen.

Maar werd al eerder gezegd: waarom hebben ze je auto dan nu laten staan?

[Voor 4% gewijzigd door tim-w op 12-03-2023 17:07]

But Seriously...

• DaYwaLkUr
Ja het vreemde is, ik zag het filmpje hoe ze de mercedes a-klasse hebben gestolen.

Volgens mij is voor een relay-attack 2 man nodig?

In dit geval opende hij de deuren op afstand (overkant van de straat) , stapte in en reed doodleuk weg. Dus lijkt erop of deze sleutel ook al in eerder stadium is uitgelezen/gekloond?

Ik ben bang dat die hetzelfde trucje hier ook gaat toepassen en dat hij de sleutel code heeft meegenomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Vandaag een extern stuurslot erop. In het dashboard zie ik dat er 2 admin sleutels zijn. Geeft me weer een gerust gevoel d:)b

Ik stond ervan te kijken, dat ze bij de receptie van de Ford dealer raar stonden te kijken toen ik het over de OBD port had. Ze konden hem niet uitlezen, maar wel opnieuw coderen ;-)

Laatste vraag die ik heb betreft de sleutelcode, staat deze alleen op de sleutel zelf? of moet je dan de cilinder eruit halen? Ik neem dat deze code niet in de handleiding van de auto staat, of aan de binnenkant van het dashboardkastje?

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:15
gerritjan schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:42:
[...]

Ik weet niet hoe dat bij Ford is maar alle Porsche, Vw, Audi, Seat, Skoda, etc kan je gewoon zonder sleutel en zonder contact, zolang de accu maar is aangesloten, communiceren met de auto. Wil je iets programmeren dan moet je vaak wel contact aan hebben (zonder motor aan).

• Flavius
  • Laatst online: 06:46
Ik lees nergens dat er aangifte is gedaan...misschien toch even doen? Al is het maar dat de politie beter informatiegestuurd kan werken en de minister niet weer mooi weer kan spelen omdat er minder criminaliteit zou zijn o.b.v. aantal aangiften.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:13
Flavius schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:22:
Ik lees nergens dat er aangifte is gedaan...misschien toch even doen? Al is het maar dat de politie beter informatiegestuurd kan werken en de minister niet weer mooi weer kan spelen omdat er minder criminaliteit zou zijn o.b.v. aantal aangiften.
Waarvan doe je dan precies aangifte? Er heeft iemand in een auto gezeten welke niet op slot was. Er is niets geforceerd of meegenomen.

• Flavius
  • Laatst online: 06:46
TheBrut3 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Waarvan doe je dan precies aangifte? Er heeft iemand in een auto gezeten welke niet op slot was. Er is niets geforceerd of meegenomen.
Ik zou er een poging diefstal uit een voertuig van maken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DaYwaLkUr schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:18:
2 dagen geleden is hier een straat verder een auto gestolen dmv keyless entry hack.
Heb je keyless entry? (en ook starten?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:31

LankHoar

Langharig tuig

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan zou ik me niet zo'n zorgen maken. Misschien wel checken of er niet zo'n Apple tag aan hangt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mielemuis
DaYwaLkUr schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:34:
Vandaag een extern stuurslot erop. In het dashboard zie ik dat er 2 admin sleutels zijn. Geeft me weer een gerust gevoel d:)b

Laatste vraag die ik heb betreft de sleutelcode, staat deze alleen op de sleutel zelf? of moet je dan de cilinder eruit halen? Ik neem dat deze code niet in de handleiding van de auto staat, of aan de binnenkant van het dashboardkastje?
Weet niet of dat bij jouw auto ook nog is, maar Ford gaf de sleutel code op een pasje mee,
Dit hoor je thuis te bewaren, maar de ervaring leert dat dit vaak in het mapje van de boekjes wordt bewaard
Met deze code kun je een sleutel baard laten slijpen bij de meeste sleutel zaken.

• DaYwaLkUr
Mielemuis schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 01:32:
[...]

Weet niet of dat bij jouw auto ook nog is, maar Ford gaf de sleutel code op een pasje mee,
Dit hoor je thuis te bewaren, maar de ervaring leert dat dit vaak in het mapje van de boekjes wordt bewaard
Met deze code kun je een sleutel baard laten slijpen bij de meeste sleutel zaken.
Ik heb de auto 2e hands gekocht, ik heb geen idee of dat pasje erin zat. Ik ga er maar vanuit dat dit niet zijn hoofddoel was ;) ik heb het inmiddels een beetje kunnen laten bezinken.

• Jimster
  • Laatst online: 10:29
Ik kwam dit artikel tegen, mooi voorbeeld van hoe een AirTag kan helpen: https://www.autoblog.nl/n...terug-met-airtags-3466158

• DaYwaLkUr
Jimster schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:20:
Ik kwam dit artikel tegen, mooi voorbeeld van hoe een AirTag kan helpen: https://www.autoblog.nl/n...terug-met-airtags-3466158
Toevallig was dit bij ons om de hoek, lijkt een bende die hier actief is, veel autodiefstallen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee