Multiroom soundbar met sub-pre-out

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:45
Mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een multiroom soundbar waar ik mijn bestaande bedrade subwoofer op aan kan sluiten. (Tulp stekker)

Ik heb een behoorlijk aantal soundbar sets beluisterd in winkels en bij de meeste sets (met kleine subwoofers) zijn de lage tonen erg middelmatig OF het geluid was acceptabel maar de set of de optionele subwoofer was uitzonderlijk prijzig (of zoals ze op audioliefhebbers forums zeggen; belachelijke prijzen voor het materiaal en de geluidskwaliteit die je krijgt). Ook bij de sets met sub in hogere prijsklasses vind ik de lage tonen teleurstellend in vergelijking met traditionele 12" subwoofers.
(Ik vind het verschil echt enorm, vooral bij lagere volumes is de bass van soundbar subwoofers slecht voelbaar of stuiterig, het is ook wel logisch want je hebt gewoon een grote diameter woofer nodig voor "goede" kwaliteit en dat hebben soundbar subwoofers bijna niet of ze zijn erg duur)

In het meest ideale geval zou ik een soundbar willen aanschaffen die een sub-pre uitgang heeft waar ik mn huidige actieve subwoofer op aan kan sluiten. Maar dan wel een soundbar met multiroom ondersteuning

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Niks.
Ik kan geen vergelijkingswebsites vinden die een filter voor sub-pre out aansluiting hebben.
Deze vraag is vaker gesteld op verschillende forums maar de reacties daarop zijn meestal getipte producten die inmiddels niet meer verkrijgbaar zijn, of er worden tussenoplossing aangedragen als Arylic Streamers om oudere installaties te moderniseren.

Een alternatief is om losse multiroom speakers te kiezen die wel ruim beschikbaar zijn met sub uitgang maar ik wil nou net van lompe speakers bij de TV af.

Oke ik ben gebruikershandleiding gaan doorspitten:

Met RCA, Met Multiroom.:
  • Teufel Cinebar LUX, Teufel Raumfeld multiroom, €599.
  • Yamaha Musiccast BAR 40, €380.
  • Yamaha Musiccast YSP-2700 €700.
Met RCA uitgang, Geen multiroom.:
  • Bose Smart Soundbar 300 €500
  • Denon DHT-S216 €200
  • Yamaha SR-B20A €230
  • Yamaha YAS-107, ?.
  • Yamaha YAS-108, €250 .
  • Yamaha YAS-109, €300 .
  • Yamaha ATS-2070, ? .
  • SENNHEISER AMBEO €1500
  • KLIPSCH BAR 48 geen multiroom €550
  • KLIPSCH Cinema 400 geen multiroom €350
  • KLIPSCH Cinema 600 geen multiroom €550
  • KLIPSCH Cinema 800 geen multiroom €1000
  • KLIPSCH Cinema 1200 geen multiroom €1700
Geen RCA uitgang en/of Geen Multiroom:
  • JBL / Harman Kardon
  • Sonos
  • Nakamichi
  • KLIPSCH RSB Stream multiroom serie
  • Denon
Onbekend:
  • Edifier
  • Vizio
  • Samsung
  • BOSE
  • Sony
  • Elac
  • Polk
  • SENNHEISER
  • PANASONIC
  • Canton
  • SVS
  • Hisense
  • Edifier
  • Medion
Wifi/bluetooth platform op basis van
  • Play-Fi:
  • SVS
  • Polk Audio
  • Klipsch
  • Hisense
Linkplay:
  • Edifier
  • Harman Kardon/JBL
  • Medion
  • Yamaha

[ Voor 28% gewijzigd door Pino Blauw op 16-03-2023 07:21 . Reden: lijst aangevuld ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:52
Wat is een multiroom soundbar? Zonder gekheid, ik kan me er niets bij voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:45
107mb schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:14:
Wat is een multiroom soundbar? Zonder gekheid, ik kan me er niets bij voorstellen...
Een soundbar die aangesloten kan worden op een multiroom systeem waarmee je bijvoorbeeld door het hele huis (of alleen op geselecteerde speakers) een bepaalde input kan afspelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XasDUZhFv90dJpGgLh7QbZSIMUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IUQFaWNYYk1pjdLYrFLjbFpU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, gewoon een soundbar die in een multiroom systeem opgenomen kan worden. Zeg dat dan :P

Enige wat ik ken dat doet wat je zoekt is Denon Heos. Daar zit een soundbar in, maar met de HEOS amp HS2 heb je ook een subwoofer pre-out. Praat je wel over een apart device van 500 euro. Is het je dat waard?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik weet dat de soundbars van Bluesound deze mogelijkheid hebben. Daar zou je dus naar kunnen kijken.

Bij Sennheiser kan het ook maar die zijn naast waanzinnig duur volgens mij niet geschikt voor multiroom setup.

Tevens een verhuizing van dit topic naar BGK aangezien het koopadvies betreft.

[ Voor 16% gewijzigd door S1NN3D op 12-03-2023 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:33
Sonos heeft dit toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee, op een soundbar van Sonos kun je geen sub aansluiten van een ander merk; alleen subs van Sonos zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:15
Yamaha heeft een aantal soundbars met sub pre-out. De Yamaha MusicCast BAR 40 heeft MusicCast multiroom-ondersteuning en lijkt aan je wensen te voldoen, maar de reviews zijn niet erg positief...
Pagina: 1