Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Vraag
Alle reacties
Kan alleen aangeven dat Remmers goede producten maakt, dik tevreden met Remmers HK Lazuur en zou persoonlijk dan voor de eerste gaan. Gelukkig geen ervaring met het grijs worden 

Druk en zetfouten voorbehouden.
Zou dit niet gewoon met ontweringswater gaan? (verder geen ervaring met dit type hout en al helemaal niet in combinatie met reeds aangebrachte beits)
Licht opschuren en vervolgens Remmers gebruiken? Heb ik net als @EiT goede ervaringen mee. Kijk dan wel even of je de blanke lak pakt, of degene met de Douglas kleur.
Is het niet gewoon een natuurlijke eigenschap van Douglas-hout dat het grijs wordt? Of betekent dat grijs worden dat de levensduur van het hout achteruit gaat?
Dat is inderdaad een natuurlijke eigenschap maar wij vinden de originele kleur mooier dan het grijs.bvdbos schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:46:
Is het niet gewoon een natuurlijke eigenschap van Douglas-hout dat het grijs wordt? Of betekent dat grijs worden dat de levensduur van het hout achteruit gaat?
Met een goede beits is het redelijk op kleur te houden, mits goed aangebracht wat in mijn geval niet is gebeurd.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Opschuren met vlakschuurmachine en dan wel de goede beitsbehandeling toepassen.mrfatmen schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:47:
[...]
Dat is inderdaad een natuurlijke eigenschap maar wij vinden de originele kleur mooier dan het grijs.
Met een goede beits is het redelijk op kleur te houden, mits goed aangebracht wat in mijn geval niet is gebeurd.
begin met ontweringswater of andere ontgrijzers, daarna goed opschuren en goed in de beits zetten die geschikt is voor hardhout het liefst twee lagen. vergeet niet tussendoor licht op te schuren.
Remmers buitenhout ontgrijzer... werkt goedEiT schreef op zondag 12 maart 2023 @ 00:11:
Kan alleen aangeven dat Remmers goede producten maakt, dik tevreden met Remmers HK Lazuur en zou persoonlijk dan voor de eerste gaan. Gelukkig geen ervaring met het grijs worden
Pagina: 1