Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetje7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-04-2023
Hoi allemaal,

Ben nieuw hier en kan de kennis van jullie Tweakers hard gebruiken op dit moment :) . Zoals in de titel vermeld ben ik aan het zoeken naar de best mogelijke oplossing om de PS5 werkend te krijgen in combinatie met een Apple Studio Display. Ik heb gezien dat het mogelijk is (Youtube/Google) maar ik krijg het alleen zelf niet aan de praat.

Via een vriend heb ik zijn "Club 3D CAC-1332" kabel kunnen lenen. Die werkt prima met zijn Xbox Series S en ook zelfs op mijn Nintendo Switch dus dat bewijst volgens mij wel dat er niks mis is met de kabel zelf en mijn scherm. Maar zodra ik diezelfde kabel aansluit op de PS4 of PS5 dan krijg ik een zwart scherm.

Ik heb "HDCP" aan / uit gezet, ingesteld op lagere resoluties via Instellingen maar ook via "Safe mode". Geen resultaat, zwart scherm bij zowel PS4 als PS5.

Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gefeliciteerd met je Studio Display, geniet er zelf ook dagelijks van. Hier en daar inderdaad wel over de work around gelezen maar zelf geen ervaring mee.

Wel een paar keer via Remote Play gedaan maar dat is grafisch toch wel een stuk minder dan mijn OLED TV.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 13:52
Kun je niet eens je PS5 via hdmi aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:39
marhalm schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:03:
Dat wordt lastig, de Apple Studio Display heeft drie aansluitingen: 1 TB3 en 3 USB-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

marhalm schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:03:
Blijkbaar ben je niet bekend met een uitvoering: Apple Studio Display (kantelbare standaard, standaard glas) Alumi...

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 13:52
Ben er weinig bekend mee inderdaad, maar gezien de prijs van de monitor en dat hdmi nog wel eens een standaard zou kunnen worden.. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is wel een gemis dat dat er niet opzit, want dat zou het scherm een stuk flexibeler inzetbaar maken.

Ik heb bijvoorbeeld wel een blu-rayspeler, maar geen TV. Die hangt dus vrolijk aan m'n computermonitor en dat werkt prima. Met zo'n Studio Display zou dit niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37

nelizmastr

Goed wies kapot

marhalm schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:59:
[...]

Ben er weinig bekend mee inderdaad, maar gezien de prijs van de monitor en dat hdmi nog wel eens een standaard zou kunnen worden.. 😉
Apple wilde niet betalen voor de HDMI licentie denk ik :+

Plus dat HDMI inferieur is aan displayport in ieder opzicht en het vooral in TV en console land echt de standaard is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Commendatore schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:11:
Het is wel een gemis dat dat er niet opzit, want dat zou het scherm een stuk flexibeler inzetbaar maken.

Ik heb bijvoorbeeld wel een blu-rayspeler, maar geen TV. Die hangt dus vrolijk aan m'n computermonitor en dat werkt prima. Met zo'n Studio Display zou dit niet mogelijk zijn.
Dat zou me persoonlijk niet tegen houden voor dit scherm, dat uiteindelijk toch primair als pc scherm is bedoeld met bijhorende "pc-waardige" aansluitingen.

Bij mij is het eerder de prijs die me tegen houdt ;) Veel te duur voor mijn gebruik, maar wel een prachtig scherm. Zeker als al je andere apparaten apple zijn, omdat alles ontwikkeld is met 'retina' (220ppi) in gedachten en alles dus mooi uniform is. Daar zit de grote meerwaarde. Voor wie enkel pc's heeft en ook consoles of videoplagers wil aansluiten is dit zowat het meest onzinnige scherm die je maar kan bedenken :)

In jouw scenario's zou ik de blu-ray gewoon rippen, en via computer afspelen.
Pagina: 1