Ik heb ook de V7100 Deluxe combi. Mooie kaart, hardware is OK, maar software van Asus SUCKS !!! De volgende keer komt er gewoon een ATI kaart in mijn machine, game refreshrate vind ik minder belangrijk dan goede software om video te capturen.
Anyway: Ik ben ook overgestapt op Win XP. Conclusies:
1)Gebruik NIET de standaard XP driver want dan kun je niet capturen.
2)De laatste nieuwe drivers van Asus, 21.81a werkt ook NIET met capturen met DigitalVCR 2.0. Ook ik krijg de door jou genoemde COM fout. Heb dit reeds gemeld aan de Duitse supportsite van Asus, maar nog geen reactie. Meldt dit ook even, hoe meer mensen er klagen hoe eerder er wat gebeurt (hoop ik):
http://www.asuscom.de/de/support/mm.html
Tijdelijk zit er niets anders op dan de 14.62a te gebruiken. Helaas heeft Asus Duitsland deze al verwijderd, maar ik heb ze nog als je ze nodig hebt.
3) Asus live 4.6 werkt bij mij onder XP helemaal niet meer, althans hij can niet meer capturen(ook niet met 14.62a). Daarom maar overgestapt op AsusDigitalVCR 2.0 Deze versie heeft een aantal vebeteringen, maar is nog zo buggie als maar kan. Ik kan nu bijvoorbeeld niet kanaal zappen. + en - kanalen kun je zowiezo vergeten !! Bij Asus Live kun je tenminste nog met de hand frequenties opschuiven, maar dit is niet meer mogelijk in DigitalVCR 2.0. Je zou ook onderhand wel verwachten dat je heel gemakkelijk kanalen kunt sorteren, nou vergeet het maar.Ongelofelijke prut die software mensen bij ASUS

!
4) Ik heb digitale VCR software van Cyberlink en WinVCR geprobeerd. Via de WDM driver lijkt het wel te werken maar geen van beide kan + of - kanalen aan.... Ook heb ik bij een van de twee zeer traag lopende capturing. De opgenomen video speelt af op de helft van de snelheid of zo. Dat gaat bij Asus DigitalVCR dan weer wel goed.
5) Je kunt met Asus DigitalVCR nu rechtstreeks capturen naar MPEG-1 of MPEG-2. Da's heel mooi, maar naar AVI capturen kun je vergeten. Direct naar MPEG capturen is leuk als je gewoon even een TV programma wilt opnemen en een keertje wilt terugzien. Dan is kwaliteit niet zo belangrijk en zijn de codecs van Asus goed genoeg. Als je echter een VHS band wilt archiveren, en dus de best mogelijke kwaliteit MPEG wilt hebben (ergo:TMPGenc gebruikt) moet je dus eerst een AVI file hebben, en dat kan dus niet meer !!!
Ook hierover heb ik reeds bij Asus mijn beklag gedaan.
Gelukkig heb ik Win ME ook nog op mijn systeem staan dus kan ik nog redelijk uit de voeten, maar het is natuurlijk balen dat je speciaal voor alleen deze zaken een dual boot systeem moet houden. Ook wil ik van die klote 2GB bestandslimiet limiet af onder ME omdat ik gewoon langer moet capturen.
Ik ga overigens nu LiveFreq even testen onder XP !