Toon posts:

Livefreq met Asus 7100 combo de luxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de autoscan van de channels in AsusLive 4.6 heeft het progje 55 kanalen gevonden. Prachtig, maar in een zeer onlogische volgorde.
Nu gebruik ik het progje LiveFreq om die channels te voorzien van een naampje en in de juiste volgorde te zetten.

Echter nu is het probleem, dat als ik de wijzigingen opsla en daarna AsusLive opstart, alle frequenties net ff een tikkie opgeschoven zijn. Alle kanalen geven geen perfect beeld en overal heb ik ruisend geluid. :(

Dit moet met de zgn. 'frequency step' te maken hebben, maar ik heb in LiveFreq deze op een andere waarde gezet en ik merk daarna geen verschil. Of moet ik in AsusLive iets aan- of uitvinken of wat :?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Een beetje off-topic vraagje, zou je eens kunnen kijken of die kaart werkt met Cyberlink PowerVCR II of Intervideo DVR?
Dit zijn beide PC Videorecorder programmas.

Je kunt een trail versie downloaden van de website.

Ik ben opzoek naar een leuke kaart die daarvoor geschikt is, maar op hun websites staat de Asus combo nog niet vermeld.

Thnx.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Werkt er niet mee nee. Helaas.

Wie gebruikt LiveFreq nog meer ?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
Gebruik het programma Asus Digital VCR ipv Asus Live, velen maal beter en je kan alle zenders rangschikken en een naam geven.

Regards,

ChiMan

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 23:59 schreef ChiMan het volgende:
Gebruik het programma Asus Digital VCR ipv Asus Live, velen maal beter en je kan alle zenders rangschikken en een naam geven.

Regards,

ChiMan
Bedankt voor je suggestie, maar Digital VCR werkt (bij mij) niet met Win2k.

Verwijderd

Hmm, ik heb net op XP de digital vcr gestart voor mijn v7100 deluxe combo, ik kan alleen geen zenders daarmee instellen.

Hoe hebben jullie de zenders ingesteld??

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

voor 4.5 had ik zelf een progje geschreven, maar voor 4.6 gebruik ik nu ook livefreq. Ik heb gewoon met de hand de frequenties van de website van mijn kabelprovider overgenomen. Werkt als een zonnetje.. (dat scannen duurt een eeuwigheid en daar gaat ik niet op zitten wachten) wij hebben maar +/- 30 kanalen.. waar hebben ze in godsnaam 55 kanalen?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:44
Waar hebben ze in godsnaam 55 kanalen?
Dat wil ik ook weleens weten. Hier in schiedam hebben we er 40.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Aangezien ik hier bij de kenners ben....onlangs een asus v7700 deluxe aangeschaft.....wanneer ik in asuslive autoscan gebruik worden er maar 6 kanalen ....ik wordt er heel erg verdrietig van..... alle hulp is welkom....
Perfo

Verwijderd

Sorry er viel een stukje weg.....er worden dus maar 6 kanalen gevonden

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

doe ff een google op LiveFreq
daarmee kan je AsusLive instellen met alle kanalen waarvan je de frequentie weet ;)

Verwijderd

waar kan ik livefreq vinden??? in ieder geval niet via de link in het eerste bericht in deze groep

Verwijderd

Ok met de Asus digital VCR zijn alle kanalen vastgelegd daar ben ik nu achter. Alleen in Hilversum zijn er ook kanalen die net iets hoger of iets lager zitten en ook op zogenaamde S-kanalen, die ik dus niet kan instellen :'(

Heeft iemand anders ervaring met dit probleem?? En het belangrijkste heeft iemand hier een oplossing voor??

Verwijderd

:?
Ik kan LiveFreq nergens vinden en die URL die in dit forum gepost staat werkt niet bij mij. Heeft iemand dat bestandje? en zo ja, zou iemand dat naar mij kunnen mailen of via ICQ sturen?

b.v.d.

Verwijderd

>:)Bedankt! ik heb hem!

Nu heb ik ook de detonator drivers geinstaleerd onder win2000 en mijn asus v7100 deluxe combo kaartje.
Met #D benchmark krijg ik een score van 1108.

En dan heb ik nu wel alle zenders maar 2 probleempjes.

1) ik heb geen geluid meer alleen ruis ( dat had ik ook al voor dat ik de detonator drivers instaleerde ).

2) Mijn beeld flikkert.

Iemand?

Verwijderd

:? Niemand?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

ik heb em ff op mijn page gezet kon geen url vinden
LiveFreq hier

Verwijderd

Atuner heb ik al geprobeerd. Werkt dus niet .
Het werkte toen ik geen detonator had geinstaleerd en de asus live 4.5 ( mee geleverd ) maar toen vond hij niet alle zenders maar had ik wel geluid en ook een perfect beeld.

Nu zit in onder winxp ( ipv win2000 ). en heb ik detonator winxp21.83 geinstaleerd. en asus live 4.6b ook heb ik met livefreq de frequenties goed gekregen en ook het beeld.
Nu heb ik alleen geen geluid ( wel bij games, icq, films ed ).

die detonator heb ik geinstaleerd omdat ik daarvoor niet twinview kon doen en mij dat iedereen aanrade.

Nu flikkert mijn beeld ( net alsof hij de frames/sec niet aan kan ) en heb ik dus bij asus live geen geluid.

Digital VCR werkt bij mij al helemaal niet omdat hij bij het opstarten daarvan met een foutmelding komt dat hij een COM onderdeel niet kan vinden.

Ik wordt hier helemaal gek van .

Ik heb een PII 400MHz met 320MB intern geheugen.
en dus een v7100 deluxe combo kaart.

Heeft iemand dezelfde specs en kan met mij even na gaan wat ik wel en niet moet instaleren?

Of weet iemand zo wat ik fout doe?

icq: 49357524 ( als ik er niet ben dan ben ik voor de zoveelste keer aan het rebooten ).

mail: ikkezelf@westerbeekseboys.nl

Verwijderd

Ik heb ook de V7100 Deluxe combi. Mooie kaart, hardware is OK, maar software van Asus SUCKS !!! De volgende keer komt er gewoon een ATI kaart in mijn machine, game refreshrate vind ik minder belangrijk dan goede software om video te capturen.

Anyway: Ik ben ook overgestapt op Win XP. Conclusies:

1)Gebruik NIET de standaard XP driver want dan kun je niet capturen.

2)De laatste nieuwe drivers van Asus, 21.81a werkt ook NIET met capturen met DigitalVCR 2.0. Ook ik krijg de door jou genoemde COM fout. Heb dit reeds gemeld aan de Duitse supportsite van Asus, maar nog geen reactie. Meldt dit ook even, hoe meer mensen er klagen hoe eerder er wat gebeurt (hoop ik): http://www.asuscom.de/de/support/mm.html
Tijdelijk zit er niets anders op dan de 14.62a te gebruiken. Helaas heeft Asus Duitsland deze al verwijderd, maar ik heb ze nog als je ze nodig hebt.

3) Asus live 4.6 werkt bij mij onder XP helemaal niet meer, althans hij can niet meer capturen(ook niet met 14.62a). Daarom maar overgestapt op AsusDigitalVCR 2.0 Deze versie heeft een aantal vebeteringen, maar is nog zo buggie als maar kan. Ik kan nu bijvoorbeeld niet kanaal zappen. + en - kanalen kun je zowiezo vergeten !! Bij Asus Live kun je tenminste nog met de hand frequenties opschuiven, maar dit is niet meer mogelijk in DigitalVCR 2.0. Je zou ook onderhand wel verwachten dat je heel gemakkelijk kanalen kunt sorteren, nou vergeet het maar.Ongelofelijke prut die software mensen bij ASUS :( :( !

4) Ik heb digitale VCR software van Cyberlink en WinVCR geprobeerd. Via de WDM driver lijkt het wel te werken maar geen van beide kan + of - kanalen aan.... Ook heb ik bij een van de twee zeer traag lopende capturing. De opgenomen video speelt af op de helft van de snelheid of zo. Dat gaat bij Asus DigitalVCR dan weer wel goed.

5) Je kunt met Asus DigitalVCR nu rechtstreeks capturen naar MPEG-1 of MPEG-2. Da's heel mooi, maar naar AVI capturen kun je vergeten. Direct naar MPEG capturen is leuk als je gewoon even een TV programma wilt opnemen en een keertje wilt terugzien. Dan is kwaliteit niet zo belangrijk en zijn de codecs van Asus goed genoeg. Als je echter een VHS band wilt archiveren, en dus de best mogelijke kwaliteit MPEG wilt hebben (ergo:TMPGenc gebruikt) moet je dus eerst een AVI file hebben, en dat kan dus niet meer !!!
Ook hierover heb ik reeds bij Asus mijn beklag gedaan.

Gelukkig heb ik Win ME ook nog op mijn systeem staan dus kan ik nog redelijk uit de voeten, maar het is natuurlijk balen dat je speciaal voor alleen deze zaken een dual boot systeem moet houden. Ook wil ik van die klote 2GB bestandslimiet limiet af onder ME omdat ik gewoon langer moet capturen.

Ik ga overigens nu LiveFreq even testen onder XP !

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

probeer virtual dub eens..die heb ik nog niet geprobeerd onder XP

Pagina: 1