Toon posts:

ASRock B85M Pro4 / Pentium G3240 geschikt voor Windows 10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:49
Mijn oude server is overbodig geworden ivm een VPS. Nu staat het ding dus helemaal niks te doen. Het betreft de volgende hardware:Ik overweeg om hier Windows 10 op te zetten. Zou dit een beetje draaien denken jullie? Ik zou er graag wat simpele (oude) games op spelen, zoals de C&C generals serie.

Indien het goed gaat draaien.... hoe kom ik dan aan een windows licentie? Er zijn nogal wat smaakjes namelijk.

[Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 11-03-2023 13:14]

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:48
- Ja die draait W10 makkelijk
- Games? dat hangt van de games af. Reken er maar niet al te veel op.
- Kopen. Niet moeilijk doen, gewoon simpel denken.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:03
smeerbartje schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:13:
Indien het goed gaat draaien.... hoe kom ik dan aan een windows licentie? Er zijn nogal wat smaakjes namelijk.
Het zal prima draaien, alleen de hoeveelheid geheugen is natuurlijk niet helemaal in verhouding met de CPU. :)
Misschien nog even een andere CPU erin (V/A)?

Stond er geen Windows licentie geïnstalleerd die je (nog steeds) kan upgraden naar 10(11)?
Anders gewoon retail kopen of goedkoop OEM

Maar ook zonder activatie blijft het gewoon werken

Er zijn nog andere creatieve manieren natuurlijk. ;)

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:00
Ik had een laptop met een Core2Duo P9300, die draaide eigenlijk prima Windows 10. Een SSD deed wel wonderen. Volgens mij is je Pentium sneller.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:49
Ik heb het inderdaad geinstalleerd. Alleen nu blijkt dat de oude games als C&C generals e.d. het niet standaard doen onder Windows 10. Jammer!

@ErnstvV , heb je de 64 bit of de 32 bit versie van Windows geintalleerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:00
Ik had de 64 bits versie. 32 bits had eigenlijk ook gekund omdat er maar 4 GB aan RAM in zat. Bij met RAM is 64 bits logischer.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:03
smeerbartje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:24:
Ik heb het inderdaad geinstalleerd. Alleen nu blijkt dat de oude games als C&C generals e.d. het niet standaard doen onder Windows 10. Jammer!
Ook al wat gezocht?
Bijvoorbeeld: C&C Generals Windows 10

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan zet je er toch Windows 7 op? Gewoon niet aan 't internet hangen en dan kun je daar prima oudere spellen op spelen. Hier staat spul van 486 t/m eerste gen i7 puur voor dat soort doeleinden :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee