Intel NUC 13 Extreme Review

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:49
review: Intel NUC 13 Extreme - Deze krachtpatser is in niets een NUC

@Tomas Hochstenbach

Naar aanleiding van deze post Dennism in 'Intel NUC 13 Extreme - Deze krachtpatser is in niets een NUC' (en de post waarop ik reageer), vraag ik me af of juist dit niet de oorzaak kan zijn van de zeer vreemd hoge idle meting van de NUC13.

Zie ook de AMD release notes: https://www.amd.com/en/su...e-notes/rn-rad-win-23-3-1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s6ZN9ti.png

Al met al lijkt de RX7000 serie helaas niet echt geschikt om idle verbruik te meten, daar load (en dus verbruik) op de GPU ook andere componenten kan beïnvloeden.

Of zagen jullie bijvoorbeeld een ook een 40W package power in idle wanneer de 7900XTX niet in het systeem zat?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 11-03-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@Dennism De stroomverbruikmetingen zijn uitgevoerd op een simpel 1080p-schermpje en ik heb ze voor de zekerheid nog herhaald op een andere monitor, dus dat de daar genoemde bug bij 'select high-res and high-refreshrate displays' hier de oorzaak van is, lijkt me onwaarschijnlijk.

Vanzelfsprekend hebben we dit vooraf gedeeld met Intel. Hun suggestie was om te controleren of de nieuwste bios erop stond (en dat was het geval).

Ik heb geen verbruiksmetingen uitgevoerd met een andere videokaart (of de igpu), dus dat kan ik je helaas niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 15:05
Ik heb één besteld, de i5 versie welteverstaan. Die blijkt ineens sterk in prijs gezakt tot 749 euro. Ik was al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe pc en dat leek me een buitenkansje want als ik processor, moederbord, voeding, een beetje leuke behuizing en processorkoeler los moet kopen dan ben ik volgens mij op z'n minst even veel kwijt en dan heb ik geen 10Gbe ethernet, 2xTB4 en een superstrakke SFF case: uitvoering: Intel NUC 13 Extreme Kit NUC13RNGi5 (EU stroomkabel)

Wou 'm eerst eens installeren met een schermpje aan de geïntegreerde graphics en zonder discrete gpu. Dus kan wel eens kijken wat ie dan doet qua verbruik.

Afgelopen najaar is er ook nog een bios update uitgekomen. Snel nog even alles gedownload want as we speak wordt er van alles van de Intel naar Asus site verhuist heb ik gemerkt, ook voor de NUC 13 Extreme. Intel doet duidelijk alles over ook de support en garantie. Misschien dat het daarom ook wel uitverkoop is ;).

[ Voor 18% gewijzigd door XElD op 17-01-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit topic is bedoeld voor de redactie, niet voor een algemene bespreking van het product. Dergelijke topics kun je eventueel in Complete systemen en laptops vinden of maken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Dit topic is gesloten.