Onkyo TX-NR656 zone 2 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:42

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Vraag aan de Onkyo kenners.

De oude situatie is als volgt. In de woonkamer staat een 5.1 opstelling met onder de TV een Sony AV receiver. In de woonkeuken liggen 2 stereospeakers, die middels de A/B speaker functie gebruikt werden om ook in de woonkeuken muziek te luisteren, of het geluid van de TV te blijven horen tijdens het koken. De Sony receiver heeft onlangs de geest gegeven, en is inmiddels vervangen door een 2e hands Onkyo TX-NR656.

Vanmorgen heb ik alles aangesloten. Alles werkt fantastisch, behalve de speakers in de woonkeuken, ik krijg er geen geluid uit. Ik heb de speakers aangesloten op zone 2, ik heb in het menu multizone ingesteld, ik heb de source voor zone 2 ingesteld op hetgeen ik wil beluisteren, maar er komt geen geluid uit. Firmware update heeft ook niet geholpen.

Heeft iemand de gouden tip waar ik nog niet aan heb gedacht?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Beste antwoord (via Fanta op 11-03-2023 17:02)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chromecast direct aan de receiver en dan Spotify of YT zou kunnen werken maar moet je uitproberen. Ziggo stuurt geen stereo signaal uit maar meestal DD5.1, dus dat kun je vergeten.

Heel eerlijk denk ik dat de makkelijkste en goedkoopste manier een speakerswitch is waarbij je de front uitgangen aan de twee speakers hangt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Hoe/Via welke input krijgt die Onkyo het (TV)audio-signaal?

Werken de B-speakers wel als je een andere 'sound-mode'-slecteert? (stereo-4ch-upmix of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
The_BoKmeester schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:02:
Hoe/Via welke input krijgt die Onkyo het (TV)audio-signaal?

Werken de B-speakers wel als je een andere 'sound-mode'-slecteert? (stereo-4ch-upmix of zo)
De TV en Onkyo zijn aangesloten met een HDMI kabel.

Ik heb alle soundmodes geprobeerd, maar zonder resultaat.

Zojuist opnieuw gekalibreerd, en dan hoor ik bij de multizone stap wel een testtoon uit de 'B-speakers' komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49

FeaR

In GoT we trust

Fanta schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:59:
[...]
De TV en Onkyo zijn aangesloten met een HDMI kabel.
Check de handleiding betreffende Zone 2. Allereerst of digitale verbindingen wel ondersteunt worden en zo ja in welk formaat het signaal dan naar de Onkyo gestuurd moet worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
https://manuals.plus/wp-content/sideloads/onkyo-av-receiver-tx-nr656-manual-original.pdf

Pagina 16: Goh, heeft Fear toch gelijk :P
The audio from AV components can only be output to
ZONE 2 when the input is analog or 2 ch PCM audio
signals.

[ Voor 4% gewijzigd door The_BoKmeester op 11-03-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Ok. Maar betekent dat dat ik f*cked ben en een nieuwe receiver moet halen, of zou er een workaround zijn?

Ik hoopte alleen de audio uit de woonkamer naar de woonkeuken te kunnen kopiëren, net als met de A/B speaker functie.. Ik las dat zone 2 de opvolger was, dus ik had niet verwacht dat ik hier tegen een ‘probleem’ aan zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Naja, dan is dus nog steeds de vraag wat je als bron gebruikt. Analoge radio zou moeten werken, cd speler analoog of digitaal ook. Stereo streamer idem. Maar een TV of DTV kastje wat digitaal een 5.1 kanaal uitstuurt dan weer niet.

Dus vertel: wat wil je in de keuken horen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:29:
Naja, dan is dus nog steeds de vraag wat je als bron gebruikt. Analoge radio zou moeten werken, cd speler analoog of digitaal ook. Stereo streamer idem. Maar een TV of DTV kastje wat digitaal een 5.1 kanaal uitstuurt dan weer niet.

Dus vertel: wat wil je in de keuken horen? :)
Televisie (Ziggo), Spotify (via chromecast), Youtube..

Als het met deze receiver niet gaat lukken ben ik best bereid nog even verder te kijken naar een andere receiver, maar ik zou dan zo gauw niet weten waar ik op moet zoeken, ik dacht er te zijn met 'multiroom'.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Chromecast direct aan de receiver en dan Spotify of YT zou kunnen werken maar moet je uitproberen. Ziggo stuurt geen stereo signaal uit maar meestal DD5.1, dus dat kun je vergeten.

Heel eerlijk denk ik dat de makkelijkste en goedkoopste manier een speakerswitch is waarbij je de front uitgangen aan de twee speakers hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:52:

Thanks, ik denk dat zo'n schakelaartje prima gaat werken, ga ik proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

https://www.allekabels.nl...uidsprekerschakelaar.html zoek je dus. Enige crux is dat je speakerkabel niet te dik mag zijn, maar gewone 0,75 draad zal denk ik prima passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:09:
https://www.allekabels.nl...uidsprekerschakelaar.html zoek je dus. Enige crux is dat je speakerkabel niet te dik mag zijn, maar gewone 0,75 draad zal denk ik prima passen.
Bedankt, zoiets heb ik inderdaad besteld, deze om precies te zijn.

Het enige nadeel van deze oplossing is dat ik niet enkel in de woonkeuken muziek kan luisteren. Of is er een afluistermodus op de Onkyo dat de audio alleen op de fronts wordt afgespeeld? Want dan kan ik die in de woonkamer met de schakelaar uitschakelen en in de woonkeuken aan laten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Fanta schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Bedankt, zoiets heb ik inderdaad besteld, deze om precies te zijn.

Het enige nadeel van deze oplossing is dat ik niet enkel in de woonkeuken muziek kan luisteren. Of is er een afluistermodus op de Onkyo dat de audio alleen op de fronts wordt afgespeeld? Want dan kan ik die in de woonkamer met de schakelaar uitschakelen en in de woonkeuken aan laten staan..
ZO te zien kun je de afzonderlijke aansluitingen in en uitschakelen op dat ding. Dus kamer aan, of keuken aan, of beiden, of geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:01:
[...]

ZO te zien kun je de afzonderlijke aansluitingen in en uitschakelen op dat ding. Dus kamer aan, of keuken aan, of beiden, of geen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Die schakelaar zit alleen op de fronts.. Schakel ik die uit in de woonkamer, dan tetteren de center, surrounds en subwoofer gewoon door.. Tenzij er een instelling is om alleen de fronts af te spelen, dan kan ik hem op die stand zetten (en vervolgens de fronts in de woonkamer met de schakelaar uitschakelen) als ik alleen in de woonkeuken muziek wil luisteren.

Pagina: 1