Toon posts:

Proxmox backups van externe schijf benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:13
Goedemorgen,

Ik draaide nog op proxmox 6 en zou deze upgraden naar 7. Daar is iets fout gegaan, dus uiteindelijk een schone installatie van proxmox gedaan. Nu wil ik mijn backups van mijn externe schijf weer benaderen maar daar ondervind ik wat problemen.

De schijf is aangesloten via USB en zichtbaar in proxmox.

Echter kan ik onder LVM, LVM-Thin, Directory en ZFS niets aanmaken. In elke dialog krijg ik de melding "No Disks unused".

Ik heb in proxmox 6 de schijf destijds gekoppeld via een directory als ik het me goed herinner maar dat is alweer een behoorlijke poos terug. Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?

Alle reacties

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zonder verder iets van proxmox te weten kan ik je zeggen dat je USB schijf al gemount is, en dus niet 'unused' is.
Als dit een auto-mount is, staat hij waarschijnlijk in /media/. Met het commando
mount | grep /dev/sdb1
kun je het mountpoint vinden.

• deHakkelaar
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 20:32
@-Casper , misschien dat je wat aan onder hebt om de oude LVM logical volumes aan een nieuwe VM te hangen:
Proxmox mount LVM

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't

• -Casper
deHakkelaar schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:00:
@-Casper , misschien dat je wat aan onder hebt om de oude LVM logical volumes aan een nieuwe VM te hangen:
Proxmox mount LVM
Het gaat om een proxmox backup. Dus ik moet zorgen dat ik de schijf vanuit proxmox beschikbaar krijg. Onder een vm heeft het helaas geen zin.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil je niet gewoon een VM importeren, die je opgeslagen hebt op de USB schijf? Met de optie die @Mijzelf gaf kun je achterhalen welke map je moet kiezen om op de structuur uit te komen van de USB disk en dus de VM te importeren.

• -Casper
Ik was van plan om bovenstaande suggestie te proberen. De schijf was succesvol gemount en kon de backup bestanden in ieder geval via shell benaderen. Na nog eens te googlen kwam ik op het proxmox forum opeens een antwoord tegen op mijn vraag. De genoemde stappen hebben een nieuwe drive beschikbaar gemaakt in proxmox met de backups waarna ik deze heb kunnen restoren.

Dank voor het meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee