Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Thermostaat kapot: koopadvies.

Pagina: 1
Acties:

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 15:18
Hoi!

Smarthome noob hier. Onze oude analoge thermostaat is kapot gegaan. Ik ben nu aan het kijken naar alternatieven maar zie door de bomen het bos niet meer.

We hadden een niet slimme remeha isense thermostaat, welke bedraad aangesloten was. Die werkt goed met onze remeha avanta ketel.

Ik zou weer een remeha thermostaat kunnen plaatsen, een slimme deze keer. Die krijgen niet hele goede reviews hier en is best prijzig. Ik zit naar Tado te kijken, die heb ik 7+ jaar geleden een keer geïnstalleerd. Dat was destijds een drama…

Ik heb niet hele bijzondere eisen (denk ik). Geofencing zou leuk zijn. Op afstand aanzetten een must.

Mocht het van invloed zijn: we hebben zonnepanelen met een SolarEdge converter. Er draait een home assistant instance om energieverbruik en opwekking te meten (meer doet ie nu niet).

Zijn er bepaalde merken die worden aangeraden/vermeden hier?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:50
Tado. Maar je moet wel een beetje kennis hebben van de bedrading. Alhoewel de app je zeer duidelijk aanwijzingen geeft over hoe aan te sluiten.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:06:
Tado. Maar je moet wel een beetje kennis hebben van de bedrading. Alhoewel de app je zeer duidelijk aanwijzingen geeft over hoe aan te sluiten.
Ik vond dat reuze mee vallen. Oude er af, nieuwe er aan op de juiste connector en klaar.
Misschien moet er in dit geval wel wat anders aangesloten moet worden in de ketel omdat een aan/uit thermostaat meestal ergens anders aangesloten wordt dan een slimmere.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:50
ErnstvV schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:18:
[...]

Ik vond dat reuze mee vallen. Oude er af, nieuwe er aan op de juiste connector en klaar.
Misschien moet er in dit geval wel wat anders aangesloten moet worden in de ketel omdat een aan/uit thermostaat meestal ergens anders aangesloten wordt dan een slimmere.
Ik ook, maar kan me voorstellen dat het niet altijd mee valt. Zeker als er bij de ketel iets aangepast moet worden. Bij mij was het een kwestie van twee kabeltjes op de juiste wijze verbinden en de thermostaat eroverheen zetten. En natuurlijk de bridge dongle ergens op de router inpluggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAj_yqgnUeMwoDFbciEq2HjuX2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5YTAiF7qKoVndtUTXHNpgix.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P27mHIb1QKed-4nK6xqJ0EnWew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsKyD34YxQ0LUO7tsnulFfy5.jpg?f=fotoalbum_tile

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Zo te zien is de remeha isense al een OpenTherm thermostaat, dan is het echt alleen maar de Tado o de juiste poort aansluiten en software installeren.