Toon posts:

Een raar geluidje van koeler bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik weer m'n pc gisteren aandeed, kreeg ik zo'n hele rare geluidje ;( van koeler (i think).

Totdat de pc Windows aan het opstarten is, valt dat geluidje weer weg. Maar als ik over een paar uurtjes weer m'n cpu opstart krijg ik dat rare geluidje, zoem weer :(

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Specs:
Asus A7V 133
AMD Thunderbird 1,4 ghz
512 sdram 133 mhz
Asus GF 3 8200 Deluxe
Pioneer DVD 116
SBlive 1024
Windows 98
Coolermaster EP56l11

Thnx nog :)

Verwijderd

Ding schoonmaken, controleren of de koeler verschoven is of los zit moet helpen :)

Verwijderd

Controleer de chipset cooler , heb hier ook last van gehad met KT7.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Je moet je cpu ook niet proberen op te starten. :P

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Een bromgeluid of een hoog geluid neem ik aan .
Vibrerende proc/PSU/chipslet/front/side/top/bottom/HARDDISK Fan(je weet het nooit met al dat gemod) , zal wel wat stof tussen zitten of je lager is kaduuk..

Schoonblazen en/of drupje olie onder het stickertje aan de achterkant, en dan weer luisteren..

nog steeds? vervang je fan.. sim-pel :)

edit:

fansoort vergeten :)

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

heb ik ook met fans voor m'n HD maar tegen de tijd dat windows ervoor staat is 't over dus ik vind 't wel best ...

pc | server | laptop | pda

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op zaterdag 01 september 2001 11:24 schreef Hokje het volgende:
heb ik ook met fans voor m'n HD maar tegen de tijd dat windows ervoor staat is 't over dus ik vind 't wel best ...
Geluid van een vibrerende fan dat ineens ophoudt kan OOK betekenen dat je fan NIET meer draait of veeel te langzaam
Risky business als het een cruciale fan is bijv van je PROC enzo.. Ik stem voor vernieuwen of servicen. :)

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:24
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:41 schreef TheChosen het volgende:
Toen ik weer m'n pc gisteren aandeed, kreeg ik zo'n hele rare geluidje ;( van koeler (i think).

Specs:
Asus A7V 133
[...]
Is voor 99% het koelertje dat op de chipset zit. Ik heb zelf ook een A7V133 en heb hetzelfde probleem. Bij het opstarten herrie en na een minuutje (of twee :)) is het weg.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar motherboard@asustek.nl en gevraagd of ze een nieuwe fan willen opsturen. Ik weet dat o.a. Abit dit doet voor haar klanten. Geen idee of Asus dit ook doet, maar misschien kun jij ook een poging wagen?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dus de zelfde pc als The_Chosen en ook zelfde cooler en zelfde bedrijf gekocht en mijne ruist/zoeft/"hobbelt" ook steeds.
Soms dan draait hij rustig en ineens gaat hij steeds sneller en dan issie over de top heen en gaat hij "hobbelen" lijkt wel heel vaag :?
Iedere keer doet hij weer een rukje lijkt wel :?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Dit fenomeen heet resonantie, bij koelers word dit veroorzaakt dat de koeler niet stabiel draait om zijn als, hij "waggelt" Vaak is het zo dat als je de koeler even tegenhoudt met een pen ofzo, het wel over is, anders houdt even de kast (met koeler DUH) scheef, laat hem op toeren komen en weer rechtzetten. Als dit niet wil, uhm... Ja, druppeltje Olie heel misschien, maar of dit instabiliteit oplost...

Gebeurt ook vaak met voedingskoelers... Ik douw er altijd gewoon een stalen pen in, laat FAN stilstaan, en weer op gang komen... >:) >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Predator

Suffers from split brain

Open je PC en check je fans terwijl je opstart.
Kijk es of ze niet schokken of happeren.

Indien het zo is -> kuisen
als dat niet helpt dan nieuwe steken :)

heb ik vandaag ook mogen doen :(
kogellager versleten, ie deed nog amper 1500rpm

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1