Home Assistant en Nextcloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Beste,
Ik draai al een lange tijd home assistant op een raspberry pie 4. Het werkt uitstekend.
Er is nextcloud addon voor home assistant, het werkt primma, maar door uitbereiding, meer gebruikers nuk aangeschaft. Proxomox geinstaleerd, ben van plan om home assistant, debian en waarschijnlijk nog meer VMs op draaien.

Heb van alles door gelezen maar kom er niet uit 8)7 . Wat zijn voor en nadelen nextcloud draaien in home assistant als addon, of een apparte VM installeren voor nextcloud.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 12:40
dat je geen officiele support krijgt via deze manier? beter de AIO docker / vm gebruiken van nextcloud, dan draait alles fijn up to date.. dit is beetje een tussenoplossing, zou ik niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Niet online
supayoshi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:15:
dat je geen officiele support krijgt via deze manier? beter de AIO docker / vm gebruiken van nextcloud, dan draait alles fijn up to date.. dit is beetje een tussenoplossing, zou ik niet doen
Dat wist ik niet, bedankt! Zijn er ook beperkingen qua apps die je kan installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 21:20
geen idee eerlijk gezegd (ik wist dat je nextcloud als Add-on kon draaien). Hier draait NC los in een VM onder proxmox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
Foreign Agent schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:23:
[...]

Dat wist ik niet, bedankt! Zijn er ook beperkingen qua apps die je kan installeren.
Een mooi alternatief op Docker is een LXC-container in Proxmox, en je kunt daarbij gebruik maken van een heleboel templates, waaronder ook een Nextcloud-template. Dat is iets meer lichtgewicht dan een volledige VM.
Voor HomeAssistant zou ik een VM inrichten op basis van de qcow-image die ze aanbieden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Een mooi alternatief op Docker is een LXC-container in Proxmox, en je kunt daarbij gebruik maken van een heleboel templates, waaronder ook een Nextcloud-template. Dat is iets meer lichtgewicht dan een volledige VM.
Voor HomeAssistant zou ik een VM inrichten op basis van de qcow-image die ze aanbieden.
Sorry voor latere reactie. Kreeg het eindelijk aan de praat, was druk met andere zaken. Bedankt voor tip!

Nu heb ik twee NC. En toch zijn ze niet zelfde, of ik heb wat verkeerd gedaan.

NextCloud op home assistant alle bestanden zo als pdf txt en zo worden geüpload naar server, NextCloud van LXC-container alleen maar plaatjes en filmpjes, alle andere bestanden worden genegeerd.

Heb zelfde smartphone gebruikt met zelfde app van f-droid. Heb van alles door gelezen kom er niet uit.

ik snap er niks van. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Foreign Agent op 20-03-2023 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
Foreign Agent schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Sorry voor latere reactie. Kreeg het eindelijk aan de praat, was druk met andere zaken. Bedankt voor tip!

Nu heb ik twee NC. En toch zijn ze niet zelfde, of ik heb wat verkeerd gedaan.

NextCloud op home assistant alle bestanden zo als pdf txt en zo worden geüpload naar server, NextCloud van LXC-container alleen maar plaatjes en filmpjes, alle andere bestanden worden genegeerd.
Je kunt even proberen de configuratie te vergelijken van de twee instanties, misschien heeft de een ergens een andere default dan de ander, maar ik herken het niet bij mijn NC. Heb je de logging geconfigureerd? Zo ja, dan zou ik daar even in gaan kijken of er iets instaat. Zo niet, dan even kijken op https://docs.nextcloud.co...ogging_configuration.html om je NC te laten loggen zodat je wat meer inzicht kan krijgen in wat er mogelijk niet goed gaat.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foreign Agent
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Je kunt even proberen de configuratie te vergelijken van de twee instanties, misschien heeft de een ergens een andere default dan de ander, maar ik herken het niet bij mijn NC. Heb je de logging geconfigureerd? Zo ja, dan zou ik daar even in gaan kijken of er iets instaat. Zo niet, dan even kijken op https://docs.nextcloud.co...ogging_configuration.html om je NC te laten loggen zodat je wat meer inzicht kan krijgen in wat er mogelijk niet goed gaat.
Lag aan "permissions" van android. Alles wordt netjes geüpload naar NC.
Hoe dat kan, heb geen idee. NC apk verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Pagina: 1