USB modem, ADSL werkt niet met AMD :(

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds eergisteren een nieuwe processor en moederbord (zie hieronder) Ik heb ADSL van mxstream, provider: Euronet. Ik heb 5x gebeld met de helpdesk (snappen er vrij weinig van) en volgens hun moet ik een Ethernetmodem kopen t.w.v f350,- Mijn USB modem schijnt niet samen te gaan met een AMD processor. Er wordt gewoon verbinding gemaakt met internet maar er is geen dataverkeer, dus ik kan geen bytes verzenden of ontvangen. Mijn vraag is wat moet ik doen???? Bedankt alvast voor de moeite.

Ik ben niet Brilson666 dus hardware klopt niet. Hier is mijn config: AMD TB 1200mhz (draait op 900mhz, loopt vast op 1200mhz) 266mhz FSB, ECS K7S5A *D, 128 pc 133, Riva TNT2 M64 32mb, Windows98 SE

Life goes as it goes.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bel met KPN Logistiek en praat heel lief, en leg je probleem uit, maak grapjes met de man / vrouw en vaak willen ze je een nieuw modem geven. Doe het wel 'sochtends >:)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Kom op weet niemand iets please

Life goes as it goes.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Lijkt me sterke onzin. heb nog nooit zoiets gehoord.
Wat wel kan, is dat als je je usb device er in prikt. dat hij niet begint te briezelen om de drivers.
Probeer het eens op een andere manier, via de device-manager ofzow.. suc6!

Verwijderd

Probeer eens de usb-filter driver te downloaden bij

via tech te downloaden installeren misschien doetie t dan wel
http://www.via.com.tw/download/drivers/usbf108.exe

succes

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Heb je nadat je je nieuwe mainboard hebt ingebouwd ook windows opnieuw geinstalleerd? of heb je het 1 op 1 overgenomen van je oude installitie?

ik denk dat ie hier op vast loopt namelijk,
probeer desnoods een een herinstallatie, ik vindt het echt absurdt dat het niet zou werken met een Amd cpu, die dingen zijn allemaal x86 compatible, (tenzij de programmatuur specifieke intel registers wil aanspreken)

A wise man's life is based around fuck you

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Ik heb laatst iemand van de MxStream Helpdesk gesproken en die vertelde dat er redelijk veel problemen waren met het USB modem in combinatie met een VIA chipset. Dus misschien is dat in jouw geval ook het probleem

Koop een Ethernet modem. Dan heb je veel minder gezeik en ze zijn nog beter ook.

• P.B.
  • Niet online
LEES MIJN REPLY!!!!! Dit werkt echt, ik heb op deze manier 1 gratis ethernet modem gekregen!

• P.B.
  • Niet online
Je moet je USB modem natuurlijk wel terugsturen

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 20:35 schreef _Menno_ het volgende:
Ik heb laatst iemand van de MxStream Helpdesk gesproken en die vertelde dat er redelijk veel problemen waren met het USB modem in combinatie met een VIA chipset. Dus misschien is dat in jouw geval ook het probleem

Koop een Ethernet modem. Dan heb je veel minder gezeik en ze zijn nog beter ook.
De via chipset is met alles een probleem bleegh :r

Verwijderd

De Via chipset gebruikt een andere standaard voor USB dan een intel chip(Het ene is ohci(via) en o.a. intel gebruikt uhci). Het is heel goed mogelijk dat dat voor problemen zorgt.
In ieder geval is een breedband modem beter af als hij via een ethernet kaartje wordt aangesloten... Ruilen die boel >:)

Verwijderd

Ik zie nergens staan dat je ook eens kan proberen om je TCP/IP protocol eens te verwijderen in opnieuw te installeren, dat werkte bij mij een poosje terug toen ik mijn PC had veranderd, niet geschoten altijd mis......

Winkiller.

Verwijderd

Usb modem wil wel eens problemen gegeven met de combo viachipset / amd we krijgen er vrij veel aan de lijn bij planet internet. Beste wat je kan doen is kpn bellen en vragen of ze de modem willen vervangen voor een ethernet (ze gaan hier trouwens wel moeilijk ove rlopen doen).

Want dat probleem blijf je houden je kan ook ff proberen dat deed een klant van planet om je apci ofzo (stroom verziening uit te zetten) agp 4x op 2x te zetten.. dat werkte bij hem .. maar goed wil nie zeggen dat het bij iemand anders werkt.. zou kpn bellen als ik jou was

Hades,
Planet Internet Adsl Desk

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Bel eventjes de helpdesk van mxstream als je wel gewoon verbinding krijgt maar geen data.
Ik denk zelf (ben helpdesker) dat het niets te maken heeft met je USB modem, want je pc loopt niet vast enzo.
Moet je even contact opnemen en dan kunnen we testjes doen en kijken we verder.
Aju en tot ziens.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als ik het zo lees is dat hele zooitje een beetje gaar van je..... Als je je TB1200 op 1200Mhz laat lopen, loopt dat ding vast....lijkt me al geen goede zaak..... Probeer het eens met een ander Mobo-tje eronder, met een andere chipset.... als het daar wel op werkt heb je het verkeerde mobo gekocht.....Je had eigenlijk wel gewoon voor de ethernet-versie moeten kiezen, maar ok....poep gebeurt....
:?

iRacing Profiel

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Volgens mij heeft dat helemaal geen R##T met het chipset enzo te maken.
Ik heb hier een pc met PIII-600 Coppermine en 440BX chipsetje nou als ik verbind dan heb ik traffic maar als ik disconnect en opnieuw verbind dan werkt ie wel, ik moet ook snel na het opstarten verbinding maken want als ik bijv. uurtje wacht moet ik modem resetten :(

Ik ben errug ontevreden over mn USB modem dus ik denk dat ik maar eens opzoek ga naar cheap ADSL-ethernet modem (niet van alcatel dus)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

hallo,

ik heb dus net gebeld met kpn over het ruilen van mijn USB modem naar ethernet modem.. die homo's zeggen dat ik mijn moederbord moet vernieuwen (net 3 maanden oud!!) ja daag..

Een andere nuts zei dat het probleem ligt bij provider, dat zij nog wat "technisch" moeten doen aan de verbining..(onzin, lijn doet het goed)|:(

En het stomme is dat die sukkels van kpn zelf toegeven op hun site dat de usbmodem en via chipsets niet goed samenwerken.. :(
aargh

Ik wil gewoon een ethernet modem ipv USB..

prenobe, hoe heb ie dat voor elkaar gekregen dat je een ethernetmodem hebt gekregen?

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Het is een "bekend" :+ probleem bij KPN dat een AMD TB in combinatie met een USB modem in 50% van de gevallen problemen geeft (vertrouwelijke informatie van KPN en ISP's). Dit probleem mag niet naar buiten gebracht worden.
Het zou een power probleem kunnen zijn. KPN kan niet eisen dat je een nieuw mobo moet kopen omdat zij hun apparatuur niet goed voor elkaar hebben. Het is een probleem van KPN, en wie moet er voor de oplossing zorgen? KPN dus.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Is ook de schuld van kpn niet maar van alcatel en via. Mischien een goede voor de FAQ: Waarom moet ik een ethernet adsl modem nemen en geen usb (8>

(of een ander merk usb adsl modem? eicon heeft ze ook en die 'schijnen' goed te zijn...naja ethernet is zowieso beter)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jullie zitten hier de hele tijd te spreken over conflicten met VIA chipsets, maar ik dacht dat een ECS K7S5A met de SIS735 chipset werkte??

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Op een gegeven moment heb ik een boos briefje gestuurd met daarin de opmerking dat ze mij hadden moeten waarschuwen dat USB modem slecht samen gaat met VIA /AMD. Dan had ik een ethernet modem genomen.

Dat boze briefje resulteerde in een kosteloze omzetting van USB modem naar een Ethernet modem.

Ik wilde in eerste instantie best de meerprijs betalen, maar zeker niet het totale bedrag, wat ze eerst wilden. Uiteindelijk is het dus gratis gebeurd :)

Dit dus.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 23:39 schreef Brilson666 het volgende:
mijn config: AMD TB 1200mhz (draait op 900mhz, loopt vast op 1200mhz) 266mhz FSB, ECS K7S5A *D
nou ..... fijn moederbord.
je mxstream doet het ook al niet |:(

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:54
Ik had het probleem dat internet gewoon nix meer deed na +/- 10 minuten.
Bij mij heeft het volgende gewerkt. Heb een asus A7v en heb in de bios de processor strenght op normal gezet i.p.v. op optimal. Vraag me niet waarom, maar het helpt, en niet alleen bij mij, meer mensen hebben hier baat van gehad.
En als de optie processor strenght niet aanwezig is zoek dan naar zoiets.
En oh ja, je usb legacy support op enabled zetten. Volgens mij is dit laatste trouwens niet noodzakelijk.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Pagina: 1