Kia Soul EV modelwijziging na contract tekenen. MY22 >MY23

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19
Kia Soul EV modelwijziging na contract tekenen.

Hoe is jullie ervaringen en tips ?
Hier onder de mijne tot zo ver

Het volgende ,op 16 Feb 2022 contract bij dealer getekend met verkoper #1 voor Soul EV Executive Line 64kW, de meest uitgebreide uitvoering inc optie voor de warmte pomp waar ik dus 995€ extra voor moest bij tellen.(privé aangeschaft)

Sept 2022 heeft de dealer(verkoper #2) gebeld met de mededeling dat MY22 niet meer geproduceerd word en dat het de MY23 uitvoering in productie gaat.
Dus direct naar de dealer gegaan en overleg gepleegd.

Wat gemeld is:
-De warmte pomp word niet meer geleverd terwijl deze wel op het feb contract staat.
Ik heb deze optie a 995€ wel besteld .!!
- Dat de Harman Kardon speaker nu er niet standaard meer inzittenen en een optie zijn geworden in het MY23 model a 400€.

Tijdens het gesprek heeft de verkoper #2 nog tel contact gehad met KIA.nl in mijn bijzijn en is er afgesproken dat de Harman Kardon speaker er wel ingebouwd zouden worden.. wie die prijs van die optie zou betalen zouden ze nog intern nog wel oplossen ( verkoper #2 geeft ook toe dat dit is afgesproken helaas heef hij niets op papier van die afspraak met KIA.)

Eindelijk na lang wachten het ophalen van de auto op 25 jan 2023.
-Zaten de luidspeaker van Harman Kardon er niet in.
-Op de factuur stond de warmtepomp netjes als 0€ te boek.
De financieel constructie op de factuur om toch op het bedrag uit te komen van het getekende contract van 16 feb 2022 was ingewikkeld ( de laatste catalogusprijs min 2 x korting bedrag)
Dus Ik was blij dat ik hem kon ophalen en de de Harman Kardon speakers zouden we wel een fatsoenlijke oplossing voor vinden.

Natuurlijk word de Granny lader bij het nieuwe model niet meer standaard er bij geleverd.
Na behoorlijk wat aandringen toch nog een standaard Granny lader mee gekregen hij stond ook op mijn contract.

Thuis gekomen en na bezinning…….uren lang papier door gelezen ook nog naar de factuur gekeken warmtepomp stond als 0 € geboekt.
Het betaalde bedrag is het zelfde als het bedrag op het getekend contract van 16 feb 2023 !!!! .
Maar de optie warmte pomp is niet geleverd dus verwacht ik een vermindering van 995€ op de factuur welke dus niet is door gevoerd in het eind bedrag !!!!

EN blijkt dat de leverings voor waarde pas in mijn bezit zijn gekomen op de eindfactuur !! en niet bij het getekende contract op 16 feb 2022

En ach zelfs op de website geen levering voorwaarde te vinden !!
Ze schijnen volgens de Bovag wel lid te zijn.. staat niet op hun web site of in het filiaal.
Daarnaast warden de levering voorwaarden van de bovag uit 2013 terwijl er al een uit 2018 is .
Ach ja ..

De week voor dat ik hem kwam ophalen heb ik al gevraagd.
-Zitten er de Harman Kardon speakers in: Antwoord nee
-Zetten jullie ook gelijk de updates er op : Antwoord ja

Je begrijpt de updates niet gedaan en liepen er 3 achter.
Bij de derde keer terug komen was het updaten pas gelukt.
Daarnaast begreep “hij” niet waar om updates is toch maar 2x per jaar ? nog uitgelegd dat het niet zomaar navigatie updates zijn.. dit is een EV met veel software dat is wat anders dan een ICE.
Daar naast moest “hij” racen met mijn auto tussen de parkeer plaats voor en de werkplaats achter.
(“hij”is geen verkoper maar bridge tussen klant en werkplaats ,heb ik de indruk geen vuile handen en geen olie op zijn kleren ;-))

De Harman Kardon speakers en de melding MY23 melding liep met verkoper #2 en zou kortgesloten worden met verkoper #1. En dan weer terug naar verkoper #2……..

Nu inmiddels “we verkopen er niet zo veel van ( kan wel kloppen showroom staat er vol mee !!!!! )”
-Aardig stil zwijgen en als ik langs kom dan krijg ik de mooie woorden te horen… en slechte antwoorden
- Harman Kardon speaker komen er niet in dat kan ik je garanderen.
-Compensatie voor warmtepomp kreeg ik te horen een accessoires cq een onderhoud beurt !!!
-Kia Nederland zou het oplossen…MAAR ik heb contract getekend met de dealer !! niet met Kia Nederland!!!

Waar ik tevreden mee kan zijn is.
-Speakers > accessoires t.w van 300€ (bv dak dragers)
-Warmtepomp >995€ terug

[ Voor 0% gewijzigd door X21r op 10-03-2023 17:25 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
Wat is het dat je wilt bereiken met deze lange post? Dat kan ik nu niet uit je verhaal opmaken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
Dit is een ervaring welke nog niet afgelopen is .
Iedere paar jaar gebeurt dit.
X21r schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:00:
Kia Soul EV modelwijziging na contract tekenen.

Hoe is jullie ervaringen en tips ?
Hier onder de mijne tot zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Dit is meer een klaagtopic dan discussie en daarvoor is dit forum niet bedoeld. Ik sluit dit topic daarom weer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Dit topic is gesloten.