Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mrMaxy
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-05 10:35
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9OXuOKA5eWVJGwQ5EbzKqmuO1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D2IcdEACBR5EB1owvJoOy91C.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej-6nvV50T27npUQqG_1pyD2grE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W3rN5HHdJhZpc10GgdoEwPI6.jpg?f=user_large
Beschikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNvzIViOps8g9WjB-KK1hidU1CM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BMcOhchEx3gn82dR29RQfoWv.jpg?f=user_large
Raam aan de voorzijde word verwijderd en dicht gemaakt
Schaduw
oost / zuidoost, de schaduw is enkel wat van huizen in de ochtend
Jaarverbruik
2800
huidige aansluiting
geen idee
Budget en doel
8000 - doel is meer opwekken dan wat ik nodig heb , eventueel verwarmen met airco's en of electrische auto
wie gaat het uitvoeren
instalateur?
reeds verkregen offertes
6 tal offertes , 2 hebben potentie andere zijn onredlijk tot bizar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNL5uK9k9z3hI_bZyGys68_J6QI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnRSpg7FceeApbNnAeQx6fzc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC276gUqNS8fK0nFjAbcDC37pkk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p2XJLhEsqKVhLu9z5CeztyeS.jpg?f=user_large
Regio
utrecht

Nu ben ik al een poosje bezig om te kijken wat er mogelijk is maar ik vind de offertes tot nu toe best pittig, online en hier zie ik regelmatig een stuk lagere offertes voorbij komen.

Ligt dit aan de regio of heb ik gewoon nog niet de juiste instalateur gevraagd 8) ..

Voor 11 panelen heb ik ook offertes gekregen van €9800,- dus deze vallen nog mee.

Hebben jullie al ervaringen met overstappen van energie leverancier ? ik zit nu bij Eneco maar die zijn geen optie als ik maar 0.09 cent per terug gelverde kwh krijg...

Alvast bedankt voor t mee kijken en denken.

Max

Beste antwoord (via mrMaxy op 11-03-2023 13:43)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:15
€1,65-1,69 /Wp is inderdaad pittig.

Bij de AEG offerte is dat deels omdat ze vrij veel voor die panelen vragen. Geen idee waar ze op het moment vandaan komen, maar AEG solar is slechts een licentiehouder van de naam, en maakt niets zelf. Weinig Deutsch und Gründlich aan dus.

De Jinko zijn erg voordelig, dus dat vind ik een nog moeilijker verhaal.

De prijs komt deels ook door het gebruik van Enphase. Helaas ontkom je met het getekende legplan niet aan micro's want de oost-west opstelling bovenop maakt een string omvormer onmogelijk.

Ik zou wel heel hard overwegen die ruimte op het WNW dak ook te benutten. Ik schat een stuk of 4? 2x2 lanscape.

Met een heel competitieve micro-omvormer offerte zou 15x420 mogelijk moeten zijn voor een fractie boven de 8K

Met de 4 panelen extra zou ik ook SolarEdge nog aandurven - wel met s500b optimizers en enkelfase of 3-fase short-string. Dit kost vaak net iets minder dan Enphase.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald op 11-03-2023 08:51 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Ronald

Bij de AEG offerte is dat deels omdat ze vrij veel voor die panelen vragen. Geen idee waar ze op het moment vandaan komen, maar AEG solar is slechts een licentiehouder van de naam, en maakt niets zelf. Weinig Deutsch und Gründlich aan dus.

De prijs komt deels ook door het gebruik van Enphase. Helaas ontkom je met het getekende legplan niet aan micro's want de oost-west opstelling bovenop maakt een string omvormer onmogelijk.

Ik zou wel heel hard overwegen die ruimte op het WNW dak ook te benutten. Ik schat een stuk of 4? 2x2 lanscape.

Met een heel competitieve micro-omvormer offerte zou 15x420 mogelijk moeten zijn voor een fractie boven de 8K

Met de 4 panelen extra zou ik ook SolarEdge nog aandurven - wel met s500b optimizers en enkelfase of 3-fase short-string. Dit kost vaak net iets minder dan Enphase.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald op 11-03-2023 08:51 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Alexvdiest
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-11 20:35
Waar is het dak raam gebleven bij de ingetekende panelen? 🤭
Ik zou op t hoge platte dak alles op zzw zetten, dan kun je waarschijnlijk wel met een string omvormer uit.

Persoonlijk vind ik de offerte behoorlijk aan de hoge kant. Maar dat komt door de micro’s denk ik.

Mvg alex

• Ronald
@Alexvdiest Hoeveel panelen gaan er ZZW passen :-)?

• mrMaxy
Ronald schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:50:

Mijn voorkeur ligt ook bij de jinko panelen reviews van de installateur zijn uitstekend en overvloedig.

Raam voor gaat er uit.. die verplaats ik naar achter.

Achter op het wnw dak hebben we veel schaduw van bomen, ik denk niet dat panelen daar heel zinvol zullen zijn.

Budget laat meer ook niet echt toe..

Wat is dat SolarEdge ? Is dat een voordelige omvormer ?

Grt
Max

• Ronald
Niks voordelig aan SolarEdge, maar minder duur dan Enphase. Maar ik denk niet dat er een echt geschikt ontwerp uit komt zonder extra panelen.. SolarEdge houdt niet van kleine groepjes.

• mrMaxy
Ah ok

Ik ben nog niet op het dak geweest om het precies te meten, op het platte dak staat nog een schoorsteen die niet gebruikt word deze kan weggehaald worden, maar dat levert niet heel veel extra ruimte.

Het schuine dak is 3.40 bij 5.80 lang zoals gezegd dat raam gaat er over een paar weken uit en achter komt er een nieuw raam in.

• Ronald
Geen idee of SunSolar naar regio utrecht wil komen, maar de 4 op het platte dak op https://www.sun-solar.nl/...shoek-in-kleur-antraciet/ maakt het geheel een stuk simpeler want dan kun je met veel vordeligere string omvormer werken.

Of ze dan OZO of WNW gaan hangt af van afweging: absolute opbrengst of iets meer spreiding (meer eigen verbruik na salderen)

Als er 4 op ZZW zouden passen - ik twijfel vanwege tussenruimte met de obstakels - dan is dat het gunstigste.

• mrMaxy
Jinko panelen gaat het toch worden instalateur heeft de offerte nog aangepast en 2 panelen er bij zitten we op 1.50 per wp dat gaat totaal 13x420=5460 opleveren

Bedankt
Zal nog wel een bericht posten als ze er op komen.
Pagina: 1