Snelle Game laptop voor thuis en school

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
we zijn opzoek naar een snelle Game laptop voor mijn Zoon die hij zowel thuis als op school kan gebruiken
hij gaat naar de zomer naar het GLU in Utrecht.
hij heeft daar een redelijk snelle laptop nodig maar hij wil eigenlijk ook zijn PC thuis vervangen

Wat ga je met je laptop doen?
Windows Games VR en voor School software developer richting

Wat is je budget?
Budget is rond de 3500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja thuis en op school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt een voorkeur

hij heeft nu een PC met een intel i5 6600
amd Rx 6600XT
en 16GB Ram

hij wil een flinke sprong maken dus snel en goed voor VR en ook geschikt voor op zijn school

Budget is ongeveer 3500

Zelf zaten we al te kijken naar de ASUS ROG Strix SCAR 17

maar misschien zijn er betere opties?

PSN: FreakGIB

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Ik zou de desktop een goeie upgrade geven voor VR, en een laptop kopen voor de studie.

De eisen voor beiden zijn namelijk compleet verschillend. VR will dikke hardware met flinke koeling, en een laptop die je elke dag mee moet nemen wil juist precies niet.

Je hebt een gigantisch budget, dus besteed ongeveer de helft aan beide en je hebt veel meer waar voor je geld.

Ben benieuwd wat jij maar vooral ook je zoon zelf vind van dit idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Ik kan je misschien wel blij maken met een mooie laptop van vier maanden oud voor een zacht prijsje.

Deze is het:

uitvoering: MSI Raider GE67HX 12UHS-015NL

Mede-Tweakers kunnen vast wel bepalen of het werkt voor VR.

Heb je een berichtje gestuurd!

[ Voor 9% gewijzigd door Ph0en1x op 12-03-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Balance schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:06:
Ik zou de desktop een goeie upgrade geven voor VR, en een laptop kopen voor de studie.

De eisen voor beiden zijn namelijk compleet verschillend. VR will dikke hardware met flinke koeling, en een laptop die je elke dag mee moet nemen wil juist precies niet.

Je hebt een gigantisch budget, dus besteed ongeveer de helft aan beide en je hebt veel meer waar voor je geld.

Ben benieuwd wat jij maar vooral ook je zoon zelf vind van dit idee.
geen slecht idee

Hij heeft momenteel een PC van Informatique met de volgende specificaties:

Gigabyte H310M S2H mATX
Intel Core i5-9400 2.9Ghz
2x 8GB geheugen 2400Mhz DDR4
AMD Radeon RX 6600XT
900W voeding

Hij gaat studeren aan de GLU in Utrecht voor Software/Game Development.
De vereisten voor zijn laptop zijn een Intel i5 Gen 11/AMD Ryzen 5 5000 serie, 16 GB RAM, 512 GB SSD, Windows 10/11 en een Nvidia GeForce RTX 3060/AMD Radeon RX 6600M.

Hij zou voor zijn PC liever een AMD Ryzen processor willen, maar dan moet hij wel een nieuw moederbord aanschaffen. Het DDR4 geheugen kan niet sneller en hij zou graag DDR5 willen. Wat betreft de GPU, hij wil graag een upgrade maken.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Zover zit zijn huidige pc niet van de gevraagde specificaties af toch? Ik zou eerst maar eens kijken hoever hij ermee komt in de studie. Vervangen is zo gebeurd wanneer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Mijn zoon heeft net een nieuwe gamepc voor €1800,- watergekoeld en alles, zelf samengesteld.

Voor zijn ICT opleiding een 15 inch Lenovo Legion en hij is blij dat hij niet meer gamed met zijn laptop. Ik zou never nooit een laptop van 3 a 4 mille meegeven naar een school. Zinloos en risicovol. Voor gamen een PC. Veel makkelijker upgraden in de toekomst.

NB: veel van die mannen stoppen na 1 jaar met hun ICT opleiding. Bij mijn zoon meer dan de helft van zijn klas.

[ Voor 13% gewijzigd door MotorBeast op 12-03-2023 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09 17:02
M'n broer is in september begonnen aan een opleiding tot game development. Hij heeft een vaste PC voor VR enzo. Hij wilde max €2K uitgeven aan de laptop. We zijn toen bij XMG uitgekomen, een Duitse fabrikant. Hij neemt de laptop iedere dag mee naar school en is zeer tevreden. Ik was zelf positief verrast met de prijs/kwaliteit verhouding.

Zelf heb ik een XPS 15, maar die is stevig aan de prijs en niet zozeer voor gamers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@FreakGIB Dit is een pareltje van een laptop voor €1000: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ARH7 (82SN00BLMH). Uitstekend beeldscherm, zeer snelle en efficiënte Ryzen 7 6800HS processor en een 1TB SSD. Gaat alles kunnen qua school/programmeren. En niet onnodig dik en zwaar.

Qua desktop, daar kan inderdaad wel een nieuwe processor in. Een B550-moederbord met AM4 socket heb je voor rond de €100, en een 8-core 16-thread Ryzen 7 5700X voor €200. Dan heb je volgens mij voor €300 een hele mooie upgrade.

Van de rest van dat budget kan je heel veel andere nuttige/leuke dingen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Balance op 12-03-2023 22:28 ]

Pagina: 1